• 0

Klant vraagt opheffing contract

Hallo mensen,

 

Ik heb op 17 juli jl. met een klant die een groot abonnement bij mij van een massage wou afnemen een contract opgesteld, gezien de klant dit abonnement niet in 1 keer kon betalen. De klant is gesteld om in 4 termijnen te betalen, waarbij nog 2 termijnen te gaan zijn. Echter heeft de klant zo'n 2 weken geleden een diagnose gekregen van een arts met een soort van spier-reuma. De klant heeft inmiddels een deel van het abonnement opgemaakt, maar ziet nu wel weer op om te komen voor een behandeling. In dat opzicht kan ik me het voorstellen, want de behandelingen zijn gevoelig in combinatie met deze spier-reuma. Echter heb ik in privétijd ook best veel tijd besteed aan de klant om een goede behandelingsbegeleiding mee te geven, waar deze klant wel van gebruik gemaakt heeft.

 

Nu speelt dus dat ze er tegenop ziet en het contract wil gaan opheffen. Ze heeft nog meer dan de helft van de minuten open staan. Ikzelf ben hierop tegen omdat ik recent wel een nieuwe behandelmethode heb geleerd, die de klachten kunnen verlichten. Echter is de afstand tussen de klant en mijn praktijk 2 uur reizen en mag de behandeling maximaal 30 minuten toegepast worden. Ook is spier-reuma geen contra-indicatie (dus dat je niet mag behandelen) voor massages in het algemeen, dus ik heb zoiets van; er zijn voldoende behandelmethoden om toch de resterende minuten nog op te maken. Ze heeft nog tot 17 juli 2011 om de resterende minuten op te maken, dus dat is lang genoeg. Daarnaast wist ze vooraf natuurlijk dat de afstand tussen het woon-adres en mijn praktijk 2 uur reizen was, dus ik vind dat eigenlijk een waardeloos argument. Tenslotte is het dus nog zo dat ik voldoende opties biedt, alleen de klant wil deze niet aannemen. Oplossingen zijn er dus nog voldoende, maar de klant wil puur het abonnement terug draaien na deze indicatie. Ik zie het ook een beetje zo bij een abonnement in vergelijking met de telefoonaanbieder; als je niet belt, betaal je ook voor je abonnement, omdat je dat bent overeengekomen

 

Is het verstandig vast te houden aan het huidige abonnement/contract?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0
Ik heb ook niet de verwachting dat ze nieuwe klanten gaat tippen, daarvoor is de afstand naar mijn idee te groot, ze woont in Utrecht en ik voer praktijk in Groningen, dus ik zie geen mogelijkheden om hierin enigszins door te groeien of nieuwe klanten te krijgen.

 

Hoe had je een klant behandeld die wel in (de nabije omgeving) van Groningen zou wonen? Had je die wel zijn/haar geld terug gegeven?

 

Maak je niet druk om die € 300 euro, spaar alle (negatieve) energie die je daarmee verspeelt uit, en spendeer die aan het behandelen van je nog overgebleven klanten en het werven van nieuwe. En gun jezelf een goed gevoel door mee te denken met deze klant. What goes around, comes around ;)

www.pulskens.nl overheerlijk vers ambachtelijk Brabants worstenbrood voor ondernemers en particulieren!

Link naar reactie
  • 0

Romano,

 

Gelijk hebben is niet altijd gelijk krijgen. Is het sop de kool waard? Juridisch heb je gelijk, maar als jij moet gaan bekvechten over een bedrag van 300 euro (pro-rato?) dan heb je of teveel tijd of ze niet allemaal op een rijtje. Gezond boerenverstand is je beste juridische adviseur.

 

 

jurist - interim manager legal - maar bovenal ondernemer 4legal ||legalalert | JuridischActueel |

Link naar reactie
  • 0

Hi Romano,

 

Ik vind dat je intussen goed op dreef bent met je business. Schijnt dat je je draai gevonden hebt met de massages etc.

 

Daarom vind ik zo'n vraag/discussie ook zo jammer. Ik denkt dat uit de antwoorden wel duidelijk is wat je in deze kwestie zou moeten doen ;) Succes verder met alles.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 209 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.