Jump to content
marketingcursus.nl
Verberg

Marketingplan voorbeeld

Recommended Posts

  • 0

Ik heb het boek van Alsem helaas niet bij de hand, maar volgens mij was het zo (even kort):

 

Naar aanleiding van de confrontratiemastrix, de strategische opties bepalen & deze vervolgens verwerken in een selectiematrix waarin je de strategische opties beoordeeld en vervolgens alleen de beste uit gaat werken...

 

zodoende hoef je niet alles uit te gaan werken...

Maar ik weet niet waar het voor bedoeld is?

Link to post
Share on other sites
  • 0

Ik ben bezig met een marketingplan voor een oliehandelaar. Nu heb ik mijn onderzoek / analyses af. Dus nu ben ik begonnen aan de verwerking hiervan. Maar dan moeten doelen en een strategie gekozen worden, de bestaande of nieuwe erbij enzovoort. Nu vroeg ik me af of je bijvoorbeeld bij strategie daar meerdere strategiën neerzet, en dan bij aanbevelingen er 1 uit kiest waar je al de keuzes duidelijk maakt. Of dat je gewoon gelijk begint met de uitwerking ervan en hier diep op ingaat en de overige opties kort bod laat komen en uitlegt waarom deze niet gekozen kunnen / moeten worden. Het laatste is wat ik gekozen heb maar die matrixen enzovoort ben ik niet zo van eigenlijk. Komt wel goed denk ik, als ik zelf maar alles op een rijtje heb staan en duidelijk is voor de rest in het bedrijf.

Link to post
Share on other sites
  • 0

wat een mooie lijst! ik mis echter nog één methodiek:

 

de gezond verstand methode: échte, geboren, marketeers en verkopers doen het op hun gevoel en niet op basis van theorie.

 

p.s. ik wilde het gewoon even noemen, het is geenszins mijn bedoeling bovenstaande methoden, professionele marketeers en verkopers onderuit te halen of te beledigen. Bij voorbaat mijn excuses.

Link to post
Share on other sites
  • 0

wat een mooie lijst! ik mis echter nog één methodiek:

 

de gezond verstand methode: échte, geboren, marketeers en verkopers doen het op hun gevoel en niet op basis van theorie.

 

p.s. ik wilde het gewoon even noemen, het is geenszins mijn bedoeling bovenstaande methoden, professionele marketeers en verkopers onderuit te halen of te beledigen. Bij voorbaat mijn excuses.

 

gedeeltelijk mee eens: een goede mix van intuitie en planning ( theorie)

 

bij vizzavi mis ik foetsje bij de opties.. en ik vind eopties te gering ( zie swot)

Link to post
Share on other sites
  • 0

Marketingplan, als doel is om bruikbaar te maken in je onderneming om je producten/bedrijf in de markt te zetten.

 

Om je nu al in zoeen grote marketingplan te storten is onnodig en zonde van je tijd.

Je moet het langzame hand opbouwen en met je resultaten wat je doet bouw je je marketingplan.

 

Dus om snelle marketingplan te maken is me advies om guerilla marketing 101 te downen/kopen.

http://video.google.nl/videosearch?source=ig&hl=nl&rlz=&=&q=guerilla%20marketing%20101&lr=&um=1&ie=UTF-8&sa=N&tab=wv#


Earn while you Learn.

Link to post
Share on other sites
  • 0

hoi hoi,

Hoe kan ik voor mijn bussinessplan de energieprijs berekenen voor min horecapand. Ik meende een aantal jaren geleden dat hier per m2 een vaste prijs voor stond waar je van uit kon gaan. Ik hoorde al dat je moet weten welke apparatuur je hebt en hoe vaak je dat gaat begruiken, maar dat is toch bijna niet te doen, dat weet je toch niet? Iemand een idee?

Link to post
Share on other sites
  • 0

Als je zelf uitrekenen of schatten niet kunt of teveel werk vindt misschien het historisch verbruik bij gelijke bestemming, of het pand van de buurman of een soortgelijk nemen? Ik neem aan dat je een idee van de energiekosten wilt krijgen.

 

Groet,

 

Highio


"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link to post
Share on other sites
  • 0

als het geen nieuwbouw is en al eerder een horeca gelegenheid was kun je toch gewoon de energiemaatschappij bellen die daar leverde of zeg ik iets geks?

en daarnaast kun je toch best zoals highio aangeeft bij je buurman of in ieder geval soort gelijk pand met zelfde bestemming bij jou in de buurt wat info opvragen? gewoon doen, het gaat tenslotte om jouw centen...


www.bofatelefoondienst.nl

Link to post
Share on other sites
  • 0

hoi hoi,

 

Ik kan natuurlijk moeilijk naar de buren stappen en vragen "vragen betalen jullie zoal aan energie" dat ziet er wel stom uit.

 

Is echt niet zo stom hoor. Als je aardige buren hebt en je vertelt waar het voor is, geven ze die info gewoon. Het is veel stommer als je niet weet hoeveel je uiteindelijk moet betalen en je te weinig in kas hebt ;).


r.i.p. Fred Wiersma | IN MEMORIAM

Link to post
Share on other sites
  • 0

bedankt voor deze topic!! Bevat zeer nuttige posts :)

 

@ claudia, zou je die url willen geven van de "rabobank marketingplan maker"


www.gloyou.com , Ervaar het gemak van alles in één! Voeg o.a. gratis uw bedrijfsprofiel toe

Link to post
Share on other sites
  • 0

Hoi, voor mijn bedrijfje ben ik bezig met een marketingplan. Omdat ik bang ben dat ik nog wat dingen ben vergeten ben ik op zoek naar voorbeelden. Aangezien een aantal links in dit topic niet meer werken wil ik bij deze de vraag stellen of mensen nog voorbeelden of links naar voorbeelden hebben van een marketingplan.

Link to post
Share on other sites
  • -1

Hallo,

 

Ik ben vierdejaars student Small Business & Retail Management en heb wel de moeite genomen even alles te lezen voor een vraag te stellen ;) Wat ik mis tot nu toe (kan het over het hoofd gezien hebben) is dat de minpunten van de SWOT-analyse niet worden belicht. Door het toevoegen van een resourceanalyse (Google is your friend ;)) en het toepassen van een Blue Ocean strategie kunnen de nadelen van een SWOT-analyse ondervangen worden. Dit is tijdens mijn opleiding al vaak nuttig gebleken en ga ik ook zeker toepassen op mijn huidige stage. Erg interessante materie en naar mijn mening ook erg belangrijk voor een goed marketingplan. Iedereen veel succes toegewenst met het maken van een mooi plan! Ik gebruik zelf Marketingplanning van Hummel trouwens, een boek dat erg goed bevalt. Mocht je een nieuw bedrijf willen starten en daardoor hier terecht zijn gekomen kijk dan ook eens naar Concepting van Jan Rijkenberg. Is grotendeels op Google Books te vinden. Een hele andere en verfrissende benadering waar u nog veel profijt van kan hebben.

 

M.v.g,

 

Sven Wilpstra

 

 

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now


  • Bring your business plan to a higher level!

    All topics related to entrepreneurship are discussed on this forum.

    • Ask your entrepreneur questions
    • Answers / solutions from fellow entrepreneurs
    • > 65,000 registered members
    • > 100,000 visitors per month
    •  Available 24/7 / within <6 hours of response
    •  Always free

  • Who's Online

    Er zijn 11 leden online en 435 gasten

    (See full list)    
  • Also interesting:

  • Ondernemersplein



EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept