Featured Replies
Cookies op HigherLevel.nl
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
ijmondvastgoed
situatie :in prive bezit ik enkele woonhuizen deze worden verhuurd en het beheer is volledig uitbesteed aan een makelaar dus de huurinkomsten worden in box 3 aangegeven.
onlangs 2 b.v. opgericht (holdingstructuur) en bestaande i.b. onderneming ingebracht (agro-branche en handelsonderneming) heb geen gebruikelijk loon (deels) ivm invaliditeit , heb geen behoefte aan een flink inkomen in box 1 i.v.m. arbeidsongeschiktheidsuitkering.
Nu is de situatie zo ik heb de mogelijkheid om geld te lenen van de bank en wil nog een of meerdere panden kopen op de executieveiling .Het doel is om deze panden na een schoonmaakbeurt /schilderbeurt weer met winst (proberen)te verkopen
Nu dacht ik het zo te moeten doen : de bv koopt en besteedt het opknapwerk grotendeels uit en probeert te verkopen binnen 6 maanden na transport (straks 12 mnd) ivm overdrachtbelasting . Maar stel dat lukt niet binnen deze periode , dan wil ik dit pand houden en naar prive / box 3 brengen (weer transportakte) dus de rentekosten enkel van de tijd dat het pand van de bv was berekenen ten laste van de bv en de gemaakte kosten voor het opknapwerk als privekosten boeken kan dit ??