Vanavond had ik me aangemeld voor een workshop Bloggen, LinkedIn, Twitter, kortweg de BLT workshop. Mijn vorige column hierover was vrij sarcastisch bedoeld, maar vanavond ging ik echt om wat te leren. Hoe kan BLT mij verder op weg helpen in de digitale wereld waarin ik niet ben opgegroeid?
Het meest vermakelijke was wel de binnenkomst. Ik ging vrij onzeker als Newbie het zaaltje binnen en kwam alleen maar leeftijdsgenoten tegen (35+ tot 45+, een enkele wonderschone jongedame daargelaten die toevallig ook andere prioriteiten in haar leven had gesteld, dan zich te bevuilen met alle social media).
Waarom vermakelijk ? De één na de ander bleek Twitter te kennen, maar begreep er echt he-le-maal niks van, LinkedIn had men bijna allemaal, maar snapte men het effect niet van, en bloggen doen we niet, want we kunnen geen verhaaltjes schrijven… De toon van de avond was dus gezet.
Wanneer ik terugkijk op de avond en na diverse gesprekken gevoerd te hebben, begrijpt deze groep ondernemers het inderdaad niet. De nieuwe doelgroep, de “jongelui” dus, zijn veel en veel sneller dan wij denken. Via MSM, Twitter en Hyves worden berichten veel en veel sneller doorgestuurd. Zij spreken ’s middags niet meer af, maar “zien elkaar zo op Hyves!!”
Wanneer wij ’s ochtends de krant lezen bij een kop koffie, komt dochterlief vertellen dat de boerderij op het eind van het dorp in de fik staat. Had ze namelijk net meegekregen via….. juist!
Het LinkedIn-gedeelte leek bij deze groep ondernemers redelijk ingeburgerd. Hadden ze allemaal een profiel? Ja! Maar men deed er niks mee! Men snapte niet hoe je nu toch nieuwe relaties kon krijgen via zo’n internetdinges. Toch was hier na wat uitleg nog enthousiasme te bespeuren!
Daarna werd het programma vervolgd met Twitter. Maar na het gebruik van de woorden hashtag, DM, follow, unfollow, Tweetdeck, enzovoorts (binnen enkele minuten overigens) zag je de hoofden meewarig nee schudden... Dit gaat men niet trekken... De achterste rijen schudden moedeloos het hoofd en had spijt van het inschrijfgeld. Was dit nu de nieuwe media?
En mijn huis-aan-huis folders, mijn advertenties, mijn sponsoring...
Het stukje over bloggen zal ik overslaan. Buiten ondergetekende en een collega was hier niemand meer in geïnteresseerd.
Bij het wijntje nadien schudde de overgrote meerderheid nog eens het hoofd…hoe kan dit toch de nieuwe media zijn. Social Media zelfs...
Moedeloos gingen sommigen naar huis. Ik vol met tips en ideeën die ik morgen kan gaan toepassen!
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Quibke
Quibke
Vanavond had ik me aangemeld voor een workshop Bloggen, LinkedIn, Twitter, kortweg de BLT workshop. Mijn vorige column hierover was vrij sarcastisch bedoeld, maar vanavond ging ik echt om wat te leren. Hoe kan BLT mij verder op weg helpen in de digitale wereld waarin ik niet ben opgegroeid?
Het meest vermakelijke was wel de binnenkomst. Ik ging vrij onzeker als Newbie het zaaltje binnen en kwam alleen maar leeftijdsgenoten tegen (35+ tot 45+, een enkele wonderschone jongedame daargelaten die toevallig ook andere prioriteiten in haar leven had gesteld, dan zich te bevuilen met alle social media).
Waarom vermakelijk ? De één na de ander bleek Twitter te kennen, maar begreep er echt he-le-maal niks van, LinkedIn had men bijna allemaal, maar snapte men het effect niet van, en bloggen doen we niet, want we kunnen geen verhaaltjes schrijven… De toon van de avond was dus gezet.
Wanneer ik terugkijk op de avond en na diverse gesprekken gevoerd te hebben, begrijpt deze groep ondernemers het inderdaad niet. De nieuwe doelgroep, de “jongelui” dus, zijn veel en veel sneller dan wij denken. Via MSM, Twitter en Hyves worden berichten veel en veel sneller doorgestuurd. Zij spreken ’s middags niet meer af, maar “zien elkaar zo op Hyves!!”
Wanneer wij ’s ochtends de krant lezen bij een kop koffie, komt dochterlief vertellen dat de boerderij op het eind van het dorp in de fik staat. Had ze namelijk net meegekregen via….. juist!
Het LinkedIn-gedeelte leek bij deze groep ondernemers redelijk ingeburgerd. Hadden ze allemaal een profiel? Ja! Maar men deed er niks mee! Men snapte niet hoe je nu toch nieuwe relaties kon krijgen via zo’n internetdinges. Toch was hier na wat uitleg nog enthousiasme te bespeuren!
Daarna werd het programma vervolgd met Twitter. Maar na het gebruik van de woorden hashtag, DM, follow, unfollow, Tweetdeck, enzovoorts (binnen enkele minuten overigens) zag je de hoofden meewarig nee schudden... Dit gaat men niet trekken... De achterste rijen schudden moedeloos het hoofd en had spijt van het inschrijfgeld. Was dit nu de nieuwe media?
En mijn huis-aan-huis folders, mijn advertenties, mijn sponsoring...
Het stukje over bloggen zal ik overslaan. Buiten ondergetekende en een collega was hier niemand meer in geïnteresseerd.
Bij het wijntje nadien schudde de overgrote meerderheid nog eens het hoofd…hoe kan dit toch de nieuwe media zijn. Social Media zelfs...
Moedeloos gingen sommigen naar huis. Ik vol met tips en ideeën die ik morgen kan gaan toepassen!
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/29271-qudo-39-in-de-versnelling/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
15 antwoorden op deze vraag