• 0

Mobiele telefoon...

ja, ik heb nu de smaak te pakken ;D

 

Ik heb al een jaar of 5 een mobiele telefoon. Deze staat ook gewoon op mijn naam als persoontje... Is het nu mogelijk om dit abbonement over te zetten naar mijn bedrijf? Aangezien dat op dit moment mijn enige telefoon verbinding is. Ik gebruik het zowel voor prive als voor zakelijk.

 

Hoe kan ik dit het beste oplossen? De telefoonkosten zijn namelijk ook kosten voor het bedrijf...

 

Joris

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

11 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik zou dat niet doen. Hou prive en zakelijk gescheiden.

Maar om nou een extra abonnement te nemen is ook weer niet nodig. Ik heb het opgelost door gewoon een goedkope prepaid te nemen. Zo hou je ook je telefoonkosten onder controle.

Link naar reactie
  • 0

Tsja, daar zou ik persoonlijk niet tegen kunnen.

 

Ik heb zelf alleen een mobiel en die staat op de zaak (waar overigens wel ook een vaste lijn ligt).

 

Zakelijk en prive gescheiden houden is een goede practice, maar in mijn persoonlijke mening kun je ook te ver gaan. Ik zou het redelijk irritant vinde om met sim-kaartjes te gaan zitten klooien en twee nummers te hanteren.

Link naar reactie
  • 0

even voor de duidelijkheid. ik bedoelde dat je naast je prive mobieltje (al dan niet met abonnement) een prepaid mobieltje aanschaft. zo'n toestel kost tegenwoordig ook niets meer. je ziet aanbiedingen van 40 euro voor een redelijk goed toestel (als je niet te veeleisend bent).

 

 

Link naar reactie
  • 0

ik weet het niet precies, maar het komt er op neer dat je óf netjes bij houdt hoeveel je zakelijk en prive belt en dat dus ook zo in je administratie verwerkt óf bij je inkomen 250 euro ofzo bijtelling doet.

 

ik zou zeggen: lekker zakelijk gaan bellen, dan vliegen ze namelijk een stuk harder voor je zodra je iets nodig hebt van je telco.

Link naar reactie
  • 0
.

 

ik zou zeggen: lekker zakelijk gaan bellen, dan vliegen ze namelijk een stuk harder voor je zodra je iets nodig hebt van je telco.

 

Ik denk dat dat nog wel mee valt. Ben een half jaar geleden van pre-paid naar een belbundel van 100 minuten gegaan. De batterij van mijn oude (postbank ;D) Siemens was aan vevanging toe en ik wilde graag een exemplaar met Bluetooth en GPRS. Uiteindelijk kwam ik bij Telfort met de Nokia 6310i. Maar wat bleek, met een zakenlijk abbo moest ik nog aardig bijbetalen voor het ding en met een persoonlijk niet. Erg opvallend, voor een zakelijk abbo kon/moest je GPRS bundels inkopen van 5, 10, 15, 20 en 25 Mb. Ongeacht welke bundel je nam kwam dat op € 1,60 ex BTW. Bij het privé abbo kon je géén bundels kopen maar was de prijs € 1,50 per mb inclusief BTW.... ??? Kortom, ik ben een stuk goedkoper uit met een Privé abbo en er tot zover erg tevreden over. 2 jaar 100 min per maand voor € 15 (incl btw) en een gratis 6310i. Wel laat ik de kosten van de zakenlijke rekening afschrijven, dus e.a. blijft mooi gescheiden. ;D

Auto leasen? Eerst bij LeaseVergelijker kijken! | InfoTrade: erkend Adwords Qualified Company

 

Hope is not a strategy!

Link naar reactie
  • 0

OkiDoki,

 

Doordat je nu een privé mobiel hebt, krijg je ook een factuur op je privé naam... daardoor kun je 'm niet als zakelijke factuur in je administratie opnemen en zul je dus de zakelijke telefoonkosten moeten declareren voor zover dat fiscaal is toegestaan... Het zou best kunnen dat je door dit "voordeel" een flink stuk belastingaftrek laat schieten...

Comfi puzzelt aan comfort in de afstemming tussen mensen, systemen en strategie.

Comfi vervult hierbij een brugfunctie tussen management, automatisering, controlling en de uitvoerende organisatie.

Link naar reactie
  • 0

Mmmm, dat is niet zo fraai. Daar moet ik dus wat aan doen zo te zien. Ik had me dat niet gerealiseerd. Feitelijk gebruik ik dat ding vrijwel uitsluitend zakenlijk....

 

Dank voor de Feedback!

 

Even een tip. Ik zat met hetzelfde probleem en heb de tenaamstelling van mijn nota's laten omzetten van privé naar zakelijk. Probleem opgelost.

jurist - interim manager legal - maar bovenal ondernemer 4legal ||legalalert | JuridischActueel |

Link naar reactie
  • 0

Thanks Okidoki.

 

Dus als ik het goed begrijp moet ik mijn abonnement op naam van mijn bedrijf laten zetten... Maar het blijft dan wel een privé abonnement? Of is de naam alleen maar belangrijk...?

 

Eigenlijk een redelijk simpele oplossing dan... :)

 

Voor de provider maakt het niet uit op wiens naam de nota staat, als er maar betaalt wordt. In de dienstverlening van de provider verandert niets, je blijft een privegebruiker en kunt dus geen aanspraak maken op zakeljike voordelen. Voor de fiscus telt alleen de naam. Let wel op dat je het abonnement ook daadwerkelijk zakelijk gebruikt en niet alleen privé, anders kan dat nog eens tot vragen leiden.

 

 

 

 

 

 

 

jurist - interim manager legal - maar bovenal ondernemer 4legal ||legalalert | JuridischActueel |

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 126 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.