Mikepgc Geplaatst: 18 november 2010 Mikepgc 6 0 Geplaatst: 18 november 2010 Hallo allemaal, Ik stuitte op een aantal problemen met de leverancier en de rederij. Volgens de fabriek hoort de rederij de B/L te maken, maar de rederij zegt het tegenovergestelde. Hierdoor is verwarring ontstaan bij ons. Graag hoor ik jullie ervaring alvast bedankt! Mike Link naar reactie https://www.higherlevel.nl/forums/topic/29322-bill-of-lading/ Delen op andere sites More sharing options...
0 Norbert Bakker Geplaatst: 18 november 2010 Norbert Bakker Moderator 18,2k 38 2037 Geplaatst: 18 november 2010 Een Bill of Lading (B/L), ook wel cognossement genoemd, is een zeevrachtbrief en is tevens een schriftelijke overeenkomst waarin de vervoerder heeft bevestigt dat hij bepaalde goederen in ontvangst heeft genomen voor vervoer naar een bepaalde bestemming ten behoeve van een bepaald persoon. De vervoerder (scheepvaartmaatschappij) maakt de Bill of Lading op en vermeldt daarop alle gegevens zoals de omschrijving en identificatiemerken van de goederen, het aantal colli, de hoeveelheid of het gewicht en de uiterlijke staat en conditie van de goederen. Bron: KvK documentenwijzer Eem Financieel Advies ; persoonlijk en vertrouwd verzekerd voor ZZP en MKB. Link naar reactie https://www.higherlevel.nl/forums/topic/29322-bill-of-lading/#findComment-304443 Delen op andere sites More sharing options...
0 Mikepgc Geplaatst: 18 november 2010 Auteur Mikepgc 6 0 Geplaatst: 18 november 2010 Erg duidelijk! nog een andere vraag is waar kan deze het best worden gestuurd? naar ons bedrijf of meteen naar de expediteur? sommige mensen zeggen wel eens dat er toch een risico bestaat dat de andere partij ermee kan rommelen, dus vandaar dat het eerst naar ons wordt gestuurd en vervolgens sturen wij het door naar de expediteur zodat zij de goederen vervolgens kan afhalen. Link naar reactie https://www.higherlevel.nl/forums/topic/29322-bill-of-lading/#findComment-304448 Delen op andere sites More sharing options...
-1 anymous Geplaatst: 4 januari 2011 anymous 97 0 Geplaatst: 4 januari 2011 Dat hangt van verschillende dingen af. Vertrouwen, hoelang doe je al zaken e.d. waarde van je producten Verzekering Aansprakelijkheid (denk aan medicijnen, etenswaar e.d.) de afstanden en aantal overslagpunten. en de extra handling en tijd die het met zich mee brengt als je het in een extra stap laat transporteren. Dat is voor iedereen weer anders en ben bang dat je daar alleen zelf over kunt oordelen. Link naar reactie https://www.higherlevel.nl/forums/topic/29322-bill-of-lading/#findComment-311181 Delen op andere sites More sharing options...
0 geanonimiseerd__ Geplaatst: 4 januari 2011 geanonimiseerd__ 1,1k 80 Geplaatst: 4 januari 2011 Erg duidelijk! nog een andere vraag is waar kan deze het best worden gestuurd? naar ons bedrijf of meteen naar de expediteur? sommige mensen zeggen wel eens dat er toch een risico bestaat dat de andere partij ermee kan rommelen, dus vandaar dat het eerst naar ons wordt gestuurd en vervolgens sturen wij het door naar de expediteur zodat zij de goederen vervolgens kan afhalen. Vraag de vervoerder om een telex-release, dat voorkomt zoekraken. Dan ontvang je een bevestiging normaal gezien en uitdraai telex release of B/L met mooie rode telex-release stempel. B/L is in feite eigendoms bewijs van de goederen dus niet handig als die zoekraakt. Link naar reactie https://www.higherlevel.nl/forums/topic/29322-bill-of-lading/#findComment-311190 Delen op andere sites More sharing options...
0 Jaap B Geplaatst: 12 januari 2011 Jaap B 279 36 Geplaatst: 12 januari 2011 Hallo, Ik importeer zelf nogal eens wat. Ik ga er vanuit dat je over container import praat. Hoe heb je de betaling geregeld? via L/C of Bank Transfer? Als je het via L/C hebt gedaan, wat ik aanraad als je niet eerder zaken hebt gedaan met iemand, dan verstuurd de producent de documenten (bill of lading, certificate of origin, packing list, invoice ) naar jouw bank. De bank zal kijken of de papieren kloppen en deze dan aan jouw doorgeven. En jij stuurt de gegevens dan naar de expediteur. Ik laat zelf vaak de producent het transport regelen (CNF levering, dat is dat hun het transport tot aan rotterdam doen en ik zelf het laatste stukje in NL). Stuur de papieren nooit direct door naar een ander stel je voor dat ze hem kwijtraken. De bill of lading is het belangrijkste document, Als jij geen bill of lading hebt kun je goederen ook niet uit de haven krijgen. Ook al staat jouw naam in grote fluor letters op de container, geen bill of lading geen goederen. Bossewinkel tuindecoratie Link naar reactie https://www.higherlevel.nl/forums/topic/29322-bill-of-lading/#findComment-312313 Delen op andere sites More sharing options...
0 Blous Geplaatst: 12 januari 2011 Blous 344 9 Geplaatst: 12 januari 2011 Hoi, Het sturen van een B/L naar je expediteur kan tijd winnen. Dus wanneer je ervaring hebt met hun zou ik daar niet echt meteen moeilijk over doen. Ik heb zelf een expediteurs bedrijf en wij krijgen van diverse klanten rechtstreeks de b/l's verstuurd uit de diverse landen/leveranciers. Verder is een telexrelease altijd handig in mijn optiek dus dat is inderdaad een goede tip! Maar als je een expediteur hebt waarom heb je dan niet de vraag aan hem gesteld toen deze stellingen op tafel kwamen. Hij/hun moeten je daar altijd in kunnen adviseren. Groeten, Roy Blous Voor al uw zee- en luchtvracht. www.merchantlogistics.nl Link naar reactie https://www.higherlevel.nl/forums/topic/29322-bill-of-lading/#findComment-312336 Delen op andere sites More sharing options...
Mikepgc
Mikepgc
Hallo allemaal,
Ik stuitte op een aantal problemen met de leverancier en de rederij.
Volgens de fabriek hoort de rederij de B/L te maken, maar de rederij zegt het tegenovergestelde.
Hierdoor is verwarring ontstaan bij ons.
Graag hoor ik jullie ervaring
alvast bedankt!
Mike
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/29322-bill-of-lading/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
6 antwoorden op deze vraag