Ik zie verschillende, maar niet veel, berichten over deze constructie.
Ik wil een stichting oprichten en die stichting wordt beherend vennoot van een CV.
Ik wil zelf de leiding hebben.
Als ik namens de CV naar buiten treed ben ik prive aansprakelijk voor de cv.
Nu ben ik niet de beherend vennoot maar de stichting.
Maar ik ben wel de persoon die de stichting heeft opgericht en ook de leiding heeft over deze stichting.
Ben ik dan nu toch aansprakelijk voor die cv?
Kan ik mezelf op de loonlijst zetten bij de cv of kan ik beter een onkostenvergoeding van de stichting vragen? De stichting zou daar dan een vergoeding voor vragen aan de cv.
De stichting wil ook mensen die moeilijk aan een baan komen, in de transportsector aan het werk helpen. Bijvoorbeeld werkzaamheden voor de cv vd stichting. Moeten die mensen dan worden betaald door de stichting of door de cv?
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
stechel
stechel
Ik zie verschillende, maar niet veel, berichten over deze constructie.
Ik wil een stichting oprichten en die stichting wordt beherend vennoot van een CV.
Ik wil zelf de leiding hebben.
Als ik namens de CV naar buiten treed ben ik prive aansprakelijk voor de cv.
Nu ben ik niet de beherend vennoot maar de stichting.
Maar ik ben wel de persoon die de stichting heeft opgericht en ook de leiding heeft over deze stichting.
Ben ik dan nu toch aansprakelijk voor die cv?
Kan ik mezelf op de loonlijst zetten bij de cv of kan ik beter een onkostenvergoeding van de stichting vragen? De stichting zou daar dan een vergoeding voor vragen aan de cv.
De stichting wil ook mensen die moeilijk aan een baan komen, in de transportsector aan het werk helpen. Bijvoorbeeld werkzaamheden voor de cv vd stichting. Moeten die mensen dan worden betaald door de stichting of door de cv?
Ik kijk uit naar jullie reactie ;)
http;//www.vindmeer.info
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/29374-stichting-als-beherend-vennoot-cv/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
12 antwoorden op deze vraag