• 0

fax spam

Ik wordt niet goed van de fax spam die ik ontvang en ik weet niet hoe ik als ondernemer hier van af kan komen.

Het probleem is dat ik op mijn zakelijke telefoonnummer een aantal keren per week door een fax wordt gebeld.

Ook midden in de nacht.

Zakelijke telefoon staat vertraagd doorgeschakeld naar m'n mobiel, dus de voicemail staat ook tekens vol met "piep piep"

Ik kan het nummer van deze fax niet achterhalen, is natuurlijk onderdrukt.

 

Hoe kom ik hier van af?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hallo Gerard,

 

Heb ik ook ooit gehad, alleen was het bij mij voorspelbaarder, het gebeurde namelijk een aantal dagen na elkaar en dan elke dag een aantal keer na elkaar met een kwartier ertussen. Een faxapparaat met automatische herhaalpogingen dus.

 

Ik had fax software op mijn PC en ik heb toen de telefoon door die fax software op laten nemen. Daar kwam toen een keurige fax binnen. Toen even gebeld met de afzender en het probleem was opgelost (verkeerd nummer, keurige excuses).

 

Als het willekeurig gebeurt is het wat lastiger, maar zeker 's nachts met "nummer onbekend" zou je een poging kunnen wagen.

 

Groet,

 

John

Link naar reactie
  • 0

Uit je verhaal maak ik op dat je vooral last hebt van het feit dat de faxen je via je telefoon lastigvallen.

 

Mocht je ook daadwerkelijk via jouw fax faxspam ontvangen, dan zou je kunnen overwegen hiertegen een klacht in te dienen via dit klachtenformulier.

 

Ook wil het terugfaxen van een zwart papier misschien wel werken. Kost de ontvanger zijn toner. ;)

 

Groet, Nynke

RVO.nl/Antwoord voor bedrijven informeert ondernemers over wetten, regels en subsidies. Zij werkt samen met Ondernemersplein.nl en andere (overheids)partners.

Link naar reactie
  • 0

Je kunt het bij kpn proberen (aannemen dat dat je telefoonmij is). ik heb het ooit ook gehad, maanden lang 5-10 x per dag telefoon en na 2x overgaan stopte het overgaan. Het koste een paar keer bellen met kpn voor ze het oppakte maar uiteindelijk bleek dat mijn nummer door een of andere meldkamer van een beveiligingsbedrijf mijn nummer had geprogrammeerd als lijn voor een alarmsysteem en dat die lijn een aantal keer per dag werd getest of hij werkte.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 204 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.