Recentelijk heb ik een container producten besteld vanuit China.
Volgens afspraak heb ik 30% aanbetaald en de rest voor vrijgave documenten.
Bij aankomst was ik niet tevreden over de kwaliteit en heb ik de fabrikant daarop aangesproken.
Ik heb een voorstel van schadevergoeding van $ 6000 gedaan (realistisch tov mijn schade) en de fabrikant wil niet meer dan $ 1300 betalen. Nu wil het toeval dat er een foutje in de betaling van mij was geslopen (werkelijk onopzettelijk) waardoor mijn bank mijn 70% restbetaling aan mij heeft teruggestort.
Dit maakt mijn positie sterker, maar toch wil de fabrikant niet meer toegeven.
Wat kan ik nu het beste doen? Wat zijn de juridische mogelijkheden van de fabrikant?
Ik reis ook regelmatig naar China, dus kan een opgelopen dispuut uiteindelijk ook gevolgen voor mijn visum hebben?
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
ChrisJ01
ChrisJ01
Ik heb een nogal uitzonderlijke vraag;
Recentelijk heb ik een container producten besteld vanuit China.
Volgens afspraak heb ik 30% aanbetaald en de rest voor vrijgave documenten.
Bij aankomst was ik niet tevreden over de kwaliteit en heb ik de fabrikant daarop aangesproken.
Ik heb een voorstel van schadevergoeding van $ 6000 gedaan (realistisch tov mijn schade) en de fabrikant wil niet meer dan $ 1300 betalen. Nu wil het toeval dat er een foutje in de betaling van mij was geslopen (werkelijk onopzettelijk) waardoor mijn bank mijn 70% restbetaling aan mij heeft teruggestort.
Dit maakt mijn positie sterker, maar toch wil de fabrikant niet meer toegeven.
Wat kan ik nu het beste doen? Wat zijn de juridische mogelijkheden van de fabrikant?
Ik reis ook regelmatig naar China, dus kan een opgelopen dispuut uiteindelijk ook gevolgen voor mijn visum hebben?
Is er iemand die me daarover kan adviseren?
Bedankt alvast voor de hulp.
Link naar reactie
Aanbevolen berichten
11 antwoorden op deze vraag