Ik heb een eenmanszaak waarvan ik de onderneming middels een activa transactie heb overgedragen. De eenmanszaak heb ik nog aangehouden omdat er zaken waren die nog afgewikkeld moesten worden. Nu is de verwachting dat ik het einde van de maand ga uitschrijven bij de KvK.
Nu is mijn volgende vraag: mijn printer heeft het begeven en heb er één nodig (ook voor de zaak ivm afwikkeling). Kan ik deze op de zaak kopen en de BTW geheel terugkrijgen. De volgende vraag is: moet ik na de uitschrijving van de KvK de BTW weer terugbetalen aan de fiscus omdat het maar een paar dagen op mijn zaak is geweest?
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Anton Dulk
Anton Dulk
Beste mensen,
Ik heb een eenmanszaak waarvan ik de onderneming middels een activa transactie heb overgedragen. De eenmanszaak heb ik nog aangehouden omdat er zaken waren die nog afgewikkeld moesten worden. Nu is de verwachting dat ik het einde van de maand ga uitschrijven bij de KvK.
Nu is mijn volgende vraag: mijn printer heeft het begeven en heb er één nodig (ook voor de zaak ivm afwikkeling). Kan ik deze op de zaak kopen en de BTW geheel terugkrijgen. De volgende vraag is: moet ik na de uitschrijving van de KvK de BTW weer terugbetalen aan de fiscus omdat het maar een paar dagen op mijn zaak is geweest?
Alvast bedankt en groeten
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/29742-binnenkort-staking-onderneming-hoe-zit-het-dan-met-btw/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
6 antwoorden op deze vraag