helaas moet ik hier een vraag posten over een wanbetalende en misschien zelfs stelende klant. Een klant van mij wilt niet betalen maar hij wilt ook geen uitsluitsel geven wat ie nu wel wil.
We hebben een php (dus code is leesbaar) backoffice site gebouwd voor deze klant waarmee automatisch klanten konden worden toegevoed op een unix machine (hosting idee). Nu is de vraag eigenlijk hoe sterk we staan als we dit hoger op willen gaan uitvechten.
De offerte is niet getekend maar wel 25% aanbetaald. Nu las ik ergens anders in dit forum dat een aanbetaling ook als handtekening gezien kan worden. Is dat correct?
Alle functionaliteiten zijn ingebouwd zoals die in de offerte vermeld staan. Halverwege september is deze voor het eerst op hun server geplaatst om zodoende al te kunnen testen. Begin december is toen de oude backoffice offline gegaan en heeft onze backoffice de mail input overgenomen en is er een conversie gedraaid. We hebben toen nog enkele functionaliteiten veranderd zoals de klant deze handiger leek.
En toen in de 3e week van december werd het stil. Heel stil zelfs, we hebben toen niks meer over problemen gehoord. Het was ons wel opgevallen dat niet de hele frontpage al was doorgelinked (dooie links waren er overall) maar wij hebben geen toegang tot het oude systeem dus zover als wij hem live konden zetten is ie live gegaan.
Na logischewijs hierop de factuur gestuurd te hebben en de 2 weken afgewacht te hebben (2e week januari) werd er weer niks vernomen. Na bellen en bellen werd verteld dat ze geen factuur gezien hebben. We hebben toen meteen de factuur gefaxed en gebelt of hij aangekomen was en dat was hij. Daarna zeiden ze dat ze betaald hadden maar een week later stond er nog niks op. Wij weer bellen en na aandringen werd ons doodleuk verteld dat het project waar wij de backoffice voor gebouwd hebben stopgezet is.
Nu kregen we een mail dat het allemaal te lang geduurd heeft en er teveel bugs inzaten etc en het concept daardoor (dus door ons) nooit uit de verf is gekomen (het concept zelf liep al 2 jaar dus lijkt me sterk). Voor de duidelijkheid praten we nu over de 2 week van februari (dus 2 maanden na de voor ons live datum word ons verteld dat het te lang geduurd heeft). We zijn erachter gekomen dat de systeembeheerder die met ons de koppeling gemaakt inmiddels is in ontslagen dus waarschijnlijk is de koppeling onderhouden nu lastig voor ze en aangezien het concept waar der backoffice voor was gestopt is wordt ons systeem dus voor hun waardeloos.
Maar de klapper komt nog. Sinds vorige week is ons de toegang tot het syteem ontzegt terwijl onze backoffice nog gewoon draait. We zijn nu dus de controle over onze eigen code kwijt waarvoor hun dus niet willen betalen maar het nu wel schaamteloos kunnnen leegrippen. We hebben hierover gemailed en ze hebben bevestigd dat de toegang ontzegt is. Is dat niet een geval van diefstal?
Sorry voor het lange verhaal maar beter teveel info dan te weinig ;)
Het gaat om een getal in de trend van duizenden euro's dus wanneer wegen de kosten op tegen een mogelijk advocaat verhaal?
We hebben geen algemene voorwaarden en dus geen handtekening op de offerte (wel aanbetaling) :'(
Vrijdag hebben we al een afspraak met de kvk advocaat maar misschien kunnen jullie ons alvast wijzen op punten waar wij zwak staan of juist sterk. Kortom hoe sterk staan we en wat zijn de correcte stappen?
Iedereen die de tijd heeft genomen om mijn verhaal te lezen alvast bedankt :)
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Barski
Barski
Hallo iedereen,
helaas moet ik hier een vraag posten over een wanbetalende en misschien zelfs stelende klant. Een klant van mij wilt niet betalen maar hij wilt ook geen uitsluitsel geven wat ie nu wel wil.
We hebben een php (dus code is leesbaar) backoffice site gebouwd voor deze klant waarmee automatisch klanten konden worden toegevoed op een unix machine (hosting idee). Nu is de vraag eigenlijk hoe sterk we staan als we dit hoger op willen gaan uitvechten.
De offerte is niet getekend maar wel 25% aanbetaald. Nu las ik ergens anders in dit forum dat een aanbetaling ook als handtekening gezien kan worden. Is dat correct?
Alle functionaliteiten zijn ingebouwd zoals die in de offerte vermeld staan. Halverwege september is deze voor het eerst op hun server geplaatst om zodoende al te kunnen testen. Begin december is toen de oude backoffice offline gegaan en heeft onze backoffice de mail input overgenomen en is er een conversie gedraaid. We hebben toen nog enkele functionaliteiten veranderd zoals de klant deze handiger leek.
En toen in de 3e week van december werd het stil. Heel stil zelfs, we hebben toen niks meer over problemen gehoord. Het was ons wel opgevallen dat niet de hele frontpage al was doorgelinked (dooie links waren er overall) maar wij hebben geen toegang tot het oude systeem dus zover als wij hem live konden zetten is ie live gegaan.
Na logischewijs hierop de factuur gestuurd te hebben en de 2 weken afgewacht te hebben (2e week januari) werd er weer niks vernomen. Na bellen en bellen werd verteld dat ze geen factuur gezien hebben. We hebben toen meteen de factuur gefaxed en gebelt of hij aangekomen was en dat was hij. Daarna zeiden ze dat ze betaald hadden maar een week later stond er nog niks op. Wij weer bellen en na aandringen werd ons doodleuk verteld dat het project waar wij de backoffice voor gebouwd hebben stopgezet is.
Nu kregen we een mail dat het allemaal te lang geduurd heeft en er teveel bugs inzaten etc en het concept daardoor (dus door ons) nooit uit de verf is gekomen (het concept zelf liep al 2 jaar dus lijkt me sterk). Voor de duidelijkheid praten we nu over de 2 week van februari (dus 2 maanden na de voor ons live datum word ons verteld dat het te lang geduurd heeft). We zijn erachter gekomen dat de systeembeheerder die met ons de koppeling gemaakt inmiddels is in ontslagen dus waarschijnlijk is de koppeling onderhouden nu lastig voor ze en aangezien het concept waar der backoffice voor was gestopt is wordt ons systeem dus voor hun waardeloos.
Maar de klapper komt nog. Sinds vorige week is ons de toegang tot het syteem ontzegt terwijl onze backoffice nog gewoon draait. We zijn nu dus de controle over onze eigen code kwijt waarvoor hun dus niet willen betalen maar het nu wel schaamteloos kunnnen leegrippen. We hebben hierover gemailed en ze hebben bevestigd dat de toegang ontzegt is. Is dat niet een geval van diefstal?
Sorry voor het lange verhaal maar beter teveel info dan te weinig ;)
Het gaat om een getal in de trend van duizenden euro's dus wanneer wegen de kosten op tegen een mogelijk advocaat verhaal?
We hebben geen algemene voorwaarden en dus geen handtekening op de offerte (wel aanbetaling) :'(
Vrijdag hebben we al een afspraak met de kvk advocaat maar misschien kunnen jullie ons alvast wijzen op punten waar wij zwak staan of juist sterk. Kortom hoe sterk staan we en wat zijn de correcte stappen?
Iedereen die de tijd heeft genomen om mijn verhaal te lezen alvast bedankt :)
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/2991-wanbetalende-stelende-klant/Aanbevolen berichten
20 antwoorden op deze vraag