Ik weet niet zeker of ik in de juiste sub-forum zit. Mijn excuses mocht dit niet het geval zijn.
Webshop is bijna gereed, samples zijn binnen, leveranciers zijn bekend, domein geregistreerd.
Nu het administratieve gedeelte.
- Ik ben getrouwd, ik werk full-time, mijn vrouw is werkloos en ontvangt geen uitkeringen. Zij gaat een webshop starten, ik blijf full-time werken.
- Wij willen starten met 1 webshop, bij succes komt er een 2e of 3e webshop bij in een andere branche (dus totaal andere producten).
- Hoe moet de onderneming heten? De naam van de webshop, of een algemene naam (omdat er een 2e/3e webshop bij kan komen)?
- Wanneer we kiezen voor de naam van de webshop als bedrijfsnaam, is het dan mogelijk om een zakelijke rekening te openen op de naam van de 2e webshop? Anders moeten klanten van shop2 betalingen doen aan shop1, niet echt netjes.
- Importkosten. Wie geeft de code mee? De verzender? Bepaald de douane dat zelf of?
- Wij zijn niet afhankelijk van de inkomsten uit de onderneming. Welke verzekeringen zijn aan te raden?
- Boekhouding uitbesteden of zelf doen? Ik lees namelijk heel veel over startersaftek / zelfstandigenaftrek / meewerkaftrek / MKB-vrijstelling. Ik denk dat een boekhouder dit allemaal beter weet en zo de onderneming geld kan besparen? Of zelf de OB doen en alleen de IB over laten aan een boekhouder?
- Nog een andere vraag, iets minder belangrijk, verzendkosten China -> Nederland. Grootte pakket is ongeveer 50cm 50cm 50cm, zo een ~ 10-15KG. Ik hoef het niet exact te weten, maar moet ik denken aan 100 euro, 500 euro?
Zo, dat waren een hoop vraagjes. Natuurlijk gaan wij nog langs de KVK voor meer informatie, maar ik zal het op prijs stellen als jullie mij met mijn vragen kunnen helpen.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
sinan
sinan
Ik weet niet zeker of ik in de juiste sub-forum zit. Mijn excuses mocht dit niet het geval zijn.
Webshop is bijna gereed, samples zijn binnen, leveranciers zijn bekend, domein geregistreerd.
Nu het administratieve gedeelte.
- Ik ben getrouwd, ik werk full-time, mijn vrouw is werkloos en ontvangt geen uitkeringen. Zij gaat een webshop starten, ik blijf full-time werken.
- Wij willen starten met 1 webshop, bij succes komt er een 2e of 3e webshop bij in een andere branche (dus totaal andere producten).
- Hoe moet de onderneming heten? De naam van de webshop, of een algemene naam (omdat er een 2e/3e webshop bij kan komen)?
- Wanneer we kiezen voor de naam van de webshop als bedrijfsnaam, is het dan mogelijk om een zakelijke rekening te openen op de naam van de 2e webshop? Anders moeten klanten van shop2 betalingen doen aan shop1, niet echt netjes.
- Importkosten. Wie geeft de code mee? De verzender? Bepaald de douane dat zelf of?
- Wij zijn niet afhankelijk van de inkomsten uit de onderneming. Welke verzekeringen zijn aan te raden?
- Boekhouding uitbesteden of zelf doen? Ik lees namelijk heel veel over startersaftek / zelfstandigenaftrek / meewerkaftrek / MKB-vrijstelling. Ik denk dat een boekhouder dit allemaal beter weet en zo de onderneming geld kan besparen? Of zelf de OB doen en alleen de IB over laten aan een boekhouder?
- Nog een andere vraag, iets minder belangrijk, verzendkosten China -> Nederland. Grootte pakket is ongeveer 50cm 50cm 50cm, zo een ~ 10-15KG. Ik hoef het niet exact te weten, maar moet ik denken aan 100 euro, 500 euro?
Zo, dat waren een hoop vraagjes. Natuurlijk gaan wij nog langs de KVK voor meer informatie, maar ik zal het op prijs stellen als jullie mij met mijn vragen kunnen helpen.
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/30134-enkele-vraagjes-startende-ondernemer/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
11 antwoorden op deze vraag