Ben al geruime tijd actief lid maar zit nu met een vraag waar naast een juridische een morele kant aan zit.
Per abuis wordt een zending van (enkele duizenden euro’s aan waarde) van mijn fabrikant naar een verkeerd adres A gestuurd. Dit wordt soepel en coulant door de vervoerder opgelost. Zending wordt opgehaald en juist bezorgd bij B. Omdat de fabrikant mij een factuur stuurt met adres A wordt om een nieuwe gevraagd met het juiste aflever adres. Normaal wordt aan de hand van de factuur van de fabrikant een factuur klant opgemaakt maar doordat een en ander mis is gelopen blijft de factuur enkele maanden liggen.
Een aantal maanden daarna komt bij het matchen van facturen de factuur boven maar ontkent klant B dat ze iets hebben ontvangen. Tenminste, ze weten het niet zeker en willen bewijs zien van levering. Dan blijkt de handtekening van A op de vrachtbrief te staan. Blijkbaar is niet om een nieuwe handtekening gevraagd omdat er al een op stond.
De kans is erg groot dat klant B de zending gewoon heeft ontvangen. In een duister scenario is juist deze zending gestolen door de vervoerder of opnieuw verkeerd bezorgd, terwijl er nu alle aandacht voor was.
Het is natuurlijk mijn fout dat ik de factuur te lang heb laten liggen. Het is de fout van de fabrikant dat ze verkeerd hebben gestuurd. Ik heb daags van te voren nog benadrukt waar de zending heen moest. Fout is gemaakt door een stagiair.
De vervoerder kan desgevraagd geen enkel bewijs van transport overleggen. Waarschijnlijk om coulant te zijn naar de stagiair is de zaak "even geregeld".
Er is wel een order van B en ze hebben nooit gevraagd waar de order en of de factuur bleef. Ook zijn de artikelen van de zending uniek gecodeerd.
Wat adviseren jullie? Verlies slikken? Klant bezoeken en op zoek gaan naar de code?
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Jonny Doe
Jonny Doe
Ben al geruime tijd actief lid maar zit nu met een vraag waar naast een juridische een morele kant aan zit.
Per abuis wordt een zending van (enkele duizenden euro’s aan waarde) van mijn fabrikant naar een verkeerd adres A gestuurd. Dit wordt soepel en coulant door de vervoerder opgelost. Zending wordt opgehaald en juist bezorgd bij B. Omdat de fabrikant mij een factuur stuurt met adres A wordt om een nieuwe gevraagd met het juiste aflever adres. Normaal wordt aan de hand van de factuur van de fabrikant een factuur klant opgemaakt maar doordat een en ander mis is gelopen blijft de factuur enkele maanden liggen.
Een aantal maanden daarna komt bij het matchen van facturen de factuur boven maar ontkent klant B dat ze iets hebben ontvangen. Tenminste, ze weten het niet zeker en willen bewijs zien van levering. Dan blijkt de handtekening van A op de vrachtbrief te staan. Blijkbaar is niet om een nieuwe handtekening gevraagd omdat er al een op stond.
De kans is erg groot dat klant B de zending gewoon heeft ontvangen. In een duister scenario is juist deze zending gestolen door de vervoerder of opnieuw verkeerd bezorgd, terwijl er nu alle aandacht voor was.
Het is natuurlijk mijn fout dat ik de factuur te lang heb laten liggen. Het is de fout van de fabrikant dat ze verkeerd hebben gestuurd. Ik heb daags van te voren nog benadrukt waar de zending heen moest. Fout is gemaakt door een stagiair.
De vervoerder kan desgevraagd geen enkel bewijs van transport overleggen. Waarschijnlijk om coulant te zijn naar de stagiair is de zaak "even geregeld".
Er is wel een order van B en ze hebben nooit gevraagd waar de order en of de factuur bleef. Ook zijn de artikelen van de zending uniek gecodeerd.
Wat adviseren jullie? Verlies slikken? Klant bezoeken en op zoek gaan naar de code?
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/30147-zending-als-niet-ontvangen-bestempeld-maar-terrecht/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
5 antwoorden op deze vraag