• 0

Advies omtrent negatief artikel!

Goedemiddag iedereen,

 

Ik zou het fijn vinden als iemand mij advies kan geven over het volgende: Met mijn onderneming ben ik 2007 middels een online regionaal krantje negatief in het nieuws gekomen met naam en toenaam. In de gehele periode tot aan nu heb ik geprobeerd of ze het eraf willen halen omdat het bericht vol staat met onwaarheden, de lezer direct op het verkeerde been wordt gezet, en ik wordt met naam en toenaam door de mangel wordt gehaald. Tot op heden is dit niet gelukkt. Echter is het me pas later duidelijk geworden dat ik schade door het dergelijke artikel heb opgelopen. Nu is dat achteraf praten, de schade laat ik zitten voor wat het is. Ik wil alleen dat het hele artikel verdwijnt omdat ik een nieuw bedrijf wil opzetten en daar nu al problemen mee ondervind ( het artikel )

 

Ik heb geen geld voor een advocaat en voor de rechtsbijstand advocaat is het te oud. Ik zit te denken om ze een aangetekende brief te sturen. En te vragen naar bewijs, in welke zin het een publieke belang diende enzovoort. Wil daarin ook melden als ze het niet kunnen overhandigen ze binnen 7 werkdagen het artikel uit hen bestand moeten halen. En indien ze dat niet doen ik ze per dag gaan sommeren, desnoods totdat ik een advocaat kan betalen.

 

Gaat dit werken is mijn vraag? Hebben jullie tips?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

9 antwoorden op deze vraag

  • 0

Dikwijls is het lastig om nieuwberichten op een nieuws website aan te laten passen. Hier moet je al erg gegronde argumenten en of bewijzen voor hebben. Is het geen mogelijk om jou onderneming positief te promoten? Hierdoor verklein je het aandeel van negatieve berichtgeving over je onderneming en je laat een andere kant van je onderneming zien.

Link naar reactie
  • 0

 

Een online regionaal krantje: wat is dat?

 

Zoek uit wat de definitie van smaad en laster is. Vergelijk dat met een opinie of recensie. Iemand mag een negatieve ervaring beschrijven of een mening uiten, maar niet liegen. Kritiek kan schade veroorzaken, maar daar is niks tegen te doen.

 

Zoek uit wie verantwoordelijk is, eigenaar van de domeinnaam, auteur van het bericht, bron van citaten of verwijzingen.

 

Ga na of dat een willekeurige publicatie is, of iets van een meer gevestigde uitgever. In het laatste geval kan je terecht bij de Raad voor de Journalistiek. Dat is een lange procedure.

 

Heeft de verspreider van deze negatieve berichten een belang bij laster, dan sta je een stuk sterker. Maar ik vrees dat je daarvoor toch naar de rechter moet. Aangetekende brieven maken geen enkele indruk als je de dreiging niet kan waarmaken.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Het meest slim is, om je energie te steken in het op positieve manier in de publiciteit komen, bij voorkeur in het zelfde online krantje.

Open ook een domein met je eigen naam en probeer zo snel mogelijk hoger in google te komen met je eigen naam. Vertel vooral niet over je negatieve bericht.

Als je op dit forum je eigen naam gebruikt, en niet over je negatieve publiciteit praat maar over nuttige andere onderwerpen zul je zien dat je negatieve publicatie snel naar de achtergrond verdwijnt. (HL scoort hoog in zoekmachines) Doe ditzelfde op andere fora.

Uiteindelijk verdwijnt je bericht in de ondoordringbare berg informatie die het internet rijk is. Als je bijvoorbeeld mijn naam googled zul je veel berichten vinden waarvan ook enkele negatieve. In de loop der jaren zijn ze overwoekerd en bijna niet meer vindbaar. Niemand kijkt veertig paginas om iets over iemand anders te weten te komen.

Een advocaat inschakelen werkt als het tegenzit zelfs averechts. Hier kan weer nieuwe publiciteit van komen.

 

Succes ermee.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 256 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.