na lang zoeken op dit forum en op andere sites ben ik er nog steeds niet helemaal uit.
Hoe verreken ik nou precies mijn brandstofkosten met de BTW?
auto is prive
eenmanszaak / zzp
hou alleen mijn zakelijke kilometers bij, niet de privekilometers
ik bewaar mijn tankbonnen, maar als ik mijn tank volgooi voor een zakelijke rit, dan verrijd ik die tank (en bijbehorende bon) daarna deels prive. Andersom tank ik niet altijd voordat ik een zakelijk ritje maak... dus hoe zorg ik ervoor dat ik de juiste hoeveelheid btw over brandstofkosten aftrek?
1 - ik bewaar alle tankbonnen en voer 75% van de totale btw op, ook al heb ik misschien meer prive gereden dan zakelijk
2 - ik gebruik de benzine/kmverhouding van mijn auto en een recente brandstofprijs om het juiste deel btw te achterhalen (ingewikkeld!)
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
M-Amsterdam
M-Amsterdam
na lang zoeken op dit forum en op andere sites ben ik er nog steeds niet helemaal uit.
Hoe verreken ik nou precies mijn brandstofkosten met de BTW?
auto is prive
eenmanszaak / zzp
hou alleen mijn zakelijke kilometers bij, niet de privekilometers
ik bewaar mijn tankbonnen, maar als ik mijn tank volgooi voor een zakelijke rit, dan verrijd ik die tank (en bijbehorende bon) daarna deels prive. Andersom tank ik niet altijd voordat ik een zakelijk ritje maak... dus hoe zorg ik ervoor dat ik de juiste hoeveelheid btw over brandstofkosten aftrek?
1 - ik bewaar alle tankbonnen en voer 75% van de totale btw op, ook al heb ik misschien meer prive gereden dan zakelijk
2 - ik gebruik de benzine/kmverhouding van mijn auto en een recente brandstofprijs om het juiste deel btw te achterhalen (ingewikkeld!)
3 - andere optie
hoop dat iemand kan helpen, bedankt vast!
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/30445-hoe-bereken-ik-mijn-brandstofkosten-voor-de-btw/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
17 antwoorden op deze vraag