Ik heb urenlang mijn best gedaan, maar ik kom er helaas niet aan uit wat nu het beste is voor mijn situatie.
Hopelijk zijn jullie bereid om me te helpen, want anders kost het me weer 60euro bij mijn boekhouder.
Het gaat niet zo goed met de zaken, dus ik wil graag bezuinigen en tevens hiermee mijn kennis op doen.
Mijn situatie en probleemomschrijving:
De vraag waar ik mee zit is: zal ik meer of minder dan 500privékilometers gaan maken?
Van 1 januari 2011 tot nu toe heb ik een kilometerregistratie bijgehouden. Ik heb ca. 130privékilometers en 800zakelijke kilometers gemaakt.
Als het minder dan 500euro scheelt, dan wil ik er ook gewoon privé mee te rijden. Als het meer dan 1000euro scheelt, dan ga ik absoluut niet meer dan 500privékilometers maken. Een verschil tussen 500 en 1000euro is voor mij een twijfel geval.
Maar ik krijg twijfels omdat de website nauwelijks een verschil toont bij een invoer van 400 en 1000privékilometers.
Hopelijk zijn jullie bereid me verder op weg te helpen. Zo niet, toch bedankt voor het doornemen van deze case. Hieronder zijn voor de goedwillende forumleden de gegevens van deze case.
Gegevens:
16685 inkoopwaarde incl. BTW*
10 jaar, gelpande gebruiksduur
2000 euro, verwachte restwaarde
19500 euro, grondslag bijtelling auto**
25% bijtellingspercentage
7500 Bruto jaarinkomen
1,50% rente percentage
320 motorrijtuigenbelasting 2010
750 schatting onderhoudskosten
14 km/L brandstofverbruik
1,3 euro/L brandstofprijs
400-3.000 verwachte prive kilometers
6.000-10.000 verwachte zakelijke kilometers
0,19 kilometervergoeding
*Op september 2010 heb ik de bestelauto gekocht voor 16685euro, in 1keer betaald.
** Ik weet niet zeker of ik hier de juiste getal heb ingevoerd. Cataloguswaarde van de importeur heb ik niet. Ik heb hier de cataloguswaarde excl. BTW van mijn autoverzekeraar genoteerd. Is dit juist?
Gegevens aan de hand van autodna.nl (ingevuld op 1 januari 2011)
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
kw2086
kw2086
Beste forumleden,
Ik heb urenlang mijn best gedaan, maar ik kom er helaas niet aan uit wat nu het beste is voor mijn situatie.
Hopelijk zijn jullie bereid om me te helpen, want anders kost het me weer 60euro bij mijn boekhouder.
Het gaat niet zo goed met de zaken, dus ik wil graag bezuinigen en tevens hiermee mijn kennis op doen.
Mijn situatie en probleemomschrijving:
De vraag waar ik mee zit is: zal ik meer of minder dan 500privékilometers gaan maken?
Van 1 januari 2011 tot nu toe heb ik een kilometerregistratie bijgehouden. Ik heb ca. 130privékilometers en 800zakelijke kilometers gemaakt.
Als het minder dan 500euro scheelt, dan wil ik er ook gewoon privé mee te rijden. Als het meer dan 1000euro scheelt, dan ga ik absoluut niet meer dan 500privékilometers maken. Een verschil tussen 500 en 1000euro is voor mij een twijfel geval.
Wat heb ik al gedaan?
De website http://www.berekenhet.nl/ondernemen/auto-van-de-zaak-of-in-prive.html heb ik al gebruikt.
Maar ik krijg twijfels omdat de website nauwelijks een verschil toont bij een invoer van 400 en 1000privékilometers.
Hopelijk zijn jullie bereid me verder op weg te helpen. Zo niet, toch bedankt voor het doornemen van deze case. Hieronder zijn voor de goedwillende forumleden de gegevens van deze case.
Gegevens:
16685 inkoopwaarde incl. BTW*
10 jaar, gelpande gebruiksduur
2000 euro, verwachte restwaarde
19500 euro, grondslag bijtelling auto**
25% bijtellingspercentage
7500 Bruto jaarinkomen
1,50% rente percentage
320 motorrijtuigenbelasting 2010
750 schatting onderhoudskosten
14 km/L brandstofverbruik
1,3 euro/L brandstofprijs
400-3.000 verwachte prive kilometers
6.000-10.000 verwachte zakelijke kilometers
0,19 kilometervergoeding
*Op september 2010 heb ik de bestelauto gekocht voor 16685euro, in 1keer betaald.
** Ik weet niet zeker of ik hier de juiste getal heb ingevoerd. Cataloguswaarde van de importeur heb ik niet. Ik heb hier de cataloguswaarde excl. BTW van mijn autoverzekeraar genoteerd. Is dit juist?
Gegevens aan de hand van autodna.nl (ingevuld op 1 januari 2011)
Bedrijfswaarde: € 15.104 (incl. BTW)
Nieuwprijs: € 29.142,-
Fabrieksopties: € 0,-
Totale nieuwprijs: € 29.142,-
Wegenbelasting: € 310 - 332
Merk: Volkswagen
Type: Caddy
Uitvoering: 2.0 TDI Maxi
KM-stand: 49.953
Bouwjaar / -maand: 2008 / 05
Aantal deuren: 4
Brandstof: Diesel
Transmissie Handgeschakeld
Gewicht: 1439 kg
Turbo: Ja
Motorvermogen: 140 pk
Motorinhoud: 1968 CC
Aantal cilinders: 4-
Emissiecode:
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/31040-zal-ik-meer-of-minder-dan-500km-gaan-rijden-bestelauto-op-zaak-of-priv%C3%A9/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
17 antwoorden op deze vraag