• 0

crowdfunding - hoe bereik je de massa?

Ik ben net gestart als ondernemer en wil mijn startkapitaal doormiddel van crowdfunding genereren.

 

Ik heb een project op www.geldvoorelkaar.nl en het loopt niet echt snel vol. Nu is mijn vraag hoe kan ik zorgen dat mijn project voltooid wordt.

 

Ik heb mijn project via linked-in en twitter gepromoot.

 

Waar vind je mensen die hierin geinteresseerd zijn?

 

Tevens heb ik een project geplaatst op investeringsplein. Ben nu premium member, behoorlijk prijzig. Dit levert ook nog niks op.

 

Wie heeft ervaringen met een financiering rond krijgen op deze manier en zijn er tips?

 

[titel aangepast - mod]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

17 antwoorden op deze vraag

  • 0

Volgens mij moet je dan bij Nils de Witte zijn, hij weet hier alles van.

 

Nils zal zeer waarschijnlijk zeggen dat je het in de verkeerde volgorde hebt gedaan.

Als je een succesvol crowd funding platform op wil zetten kun je het beste aansluiting zoeken bij een grote crowd en daar je platform aan beschikbaar stellen.

Nu hebt je het omgedraaid, je hebt een platform gebouwd en bent nu op zoek naar een crowd, in de regel werkt dat dus niet.

 

Oplossing, zoek een crowd waar jij je met jouw platform bij aansluit.

 

Link naar reactie
  • 0

Heb al wel wat meer informatie van de site van nils gehaald.

Heb ook het andere topic bekeken.

 

Maar nog steeds weet ik niet hoe ik het beste de massa kan bereiken om mijn project te voltooien.

 

Dus tips zijn welkom.

 

Ben ook benieuwd wat jullie vinden van geldvoorelkaar.

 

 

Link naar reactie
  • 0

 

Als je een succesvol crowd funding platform op wil zetten kun je het beste aansluiting zoeken bij een grote crowd en daar je platform aan beschikbaar stellen. Nu hebt je het omgedraaid, je hebt een platform gebouwd en bent nu op zoek naar een crowd, in de regel werkt dat dus niet.

 

 

Je kan de vraag ook zo lezen: topicstarter heeft een project aangemeld bij twee reeds bestaande platforms maar krijgt onvoldoende reactie. Dan zijn er twee mogelijkheden: zijn project spreekt niet aan of beide platforms bereiken onvoldoende crowd.

 

Ik had niet de indruk dat hij de bouwer van deze platforms was. ;)

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

ben inderdaad niet de bouwer van het platform. Maar de gebruiker ;)

 

En ben een zij!

 

Mijn onderneming is een assurantiekantoor. Dus ja inderdaad spreekt minder aan, is niet baanbrekend of iets nieuws, en het is een dienst en geen product. Omdat te compenseren heb ik het rendement voor de investeerder op 10% gezet en de looptijd 24 maanden. De meeste projecten op geldvoorelkaar kennen een looptijd van 60 maanden. Op die manier wilde ik onderscheidend zijn.

 

hoe zorg je ervoor dat het wel aanspreekt? En hoe zorg je voor de crowd naar je project?

 

 

Link naar reactie
  • 0

Als ik alleen naar de zakelijke projecten kijk lopen de projecten met bedragen tot 10.000 euro het snelst vol.

 

Je ziet dat een aantal investeerders in elk project een bepaald bedrag stort. Het aantal investeerders op het gehele platform is nog vrij klein.

 

Dus is mijn mening dat er meer crowd naar het platform dient te komen.

Nog niet de juiste netwerken zijn bereikt. Dit heeft natuurlijk ook te maken met het feit dat het concept nog niet zo heel lang staat.

 

hoe komt er dus meer crowd naar dit platform?

Link naar reactie
  • 0

Ik kan Investeringsplein.nl van harte afraden. De site werkt technisch/functioneel al niet goed. Dat merkte ik toen ik mijn project daar plaatste. Dan is de vraag of het de geboden dienst uberhaupt kan leveren. Vragen aan Helpdesk/e-mail/brieven komen niet aan, geen reactie. Window of opportunity was inmiddels allang voorbij en andere financiering gevonden. Uiteindelijk na een jaar via e-mail een reactie gekregen van de beheerder/helpdesk, waar de honden geen brood van lusten. Zou wel mijn geld terugkrijgen. Je raad het al; ook daar moest ik nogmaals om vragen.

 

 

Ik ben net gestart als ondernemer en wil mijn startkapitaal doormiddel van crowdfunding genereren.

 

Ik heb een project op www.geldvoorelkaar.nl en het loopt niet echt snel vol. Nu is mijn vraag hoe kan ik zorgen dat mijn project voltooid wordt.

 

Ik heb mijn project via linked-in en twitter gepromoot.

 

Waar vind je mensen die hierin geinteresseerd zijn?

 

Tevens heb ik een project geplaatst op investeringsplein. Ben nu premium member, behoorlijk prijzig. Dit levert ook nog niks op.

 

Wie heeft ervaringen met een financiering rond krijgen op deze manier en zijn er tips?

 

[titel aangepast - mod]

Link naar reactie
  • 0

Ik baal ook wel van investeringsplein.nl Ik heb ook betaald. Er werden 72 investeerders getoond, alleen plaats van de investeerder en soort investeerder. Je kunt ze via hun site een zeer korte bericht sturen. Als de investeerder niet reageert dan heb je goed pech. Want dan houd het wel zo een beetje op. Ja je project staat dan op de site, zo te zien komen er niet veel investeerders op de site want de projecten worden slecht bekeken.

 

Dus tja geld voor niets betaald.

 

Vind het heel mooi dat bij geldvoorelkaar je niets vooraf hoeft te betalen.

Link naar reactie
  • 0

Ik heb lange tijd geleden mijn project aangemeld (als gratis lid); echter toen was al duidelijk dat publicatie op deze site geen zoden aan de dijk zet. Het aantal keren dat mijn project was bekeken was bedroevend. Dus heb ik mijn gegevens daar na 3 mnd verwijderd. Maar toen ik steeds spam kreeg om toch maar vooral PRemium lid te worden heb ik een mailtje gestuurd en gezegd dat het schandalig is dat een site die geen traffic genereert zulke hoge tarieven durft te vragen.

 

De eigenaar reageerde hier op en stelde dat dat niet waar was "want vele projecten hadden inmiddels via zijn platform een investeerder (s) gevonden". maarja, ik was geen PRemium member, dus dat betekende dat ik geen priotiteitspositie kreeg in de zoekresultaten. JAJA.....

hmmm nou volgens ALexa is zijn traffic ook om te huilen, dus dat verhaal gaat niet op. Deze site heeft gewoon geen traffic; dus elke lidmaatschap is weggegooid geld.

Link naar reactie
  • 0

Ik snap dit topic niet ???

 

Je bent gestart als ondernemer en hebt startkapitaal nodig.

 

Dan gaat het toch niet om crowdfunding, want dat is toch slechts een mogelijk middel (waarvan je je kunt afvragen of dat het beste is), maar het gaat om je startkapitaal?

 

Wat zeiden de banken?

Wat zeiden andere mogelijke partijen?

 

Staar je aub niet blind op crowdfunding websites waarvan enkelen van alles beloven en wellicht niks waarmaken.

 

De topictitel "crowdfunding - hoe bereik je de massa?" zegt het al. Waarom staat daar niet heel duidelijk: Ik heb startkapitaal nodig. Help!"

 

Wellicht ligt het trouwens niet aan het medium dat je gekozen hebt, maar aan je eigen plan?

 

edit: bericht aangepast. Mijn eerder getypete kwalificatie van enkele crwodfundingsites in dit topic is naar blijkt te snel gedaan en ws. onterecht

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    11 leden, 192 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.