Datum 17-12-2011 (gekozen voor Zaterdag, lijkt mij het meest gunstig)
Locatie: Hotel in Amsterdam bij het Amstelstation (goed bereikbaar en voldoende parkeergelegenheid)
Tijd van 11u tot 20u
Entree op basis van uitnodiging (via emailadressen verzamelen-standhouders) de bezoekers moeten wel een kaartje kopen ze kunnen kiezen uit een dagkaart of avondkaart (16u-20u dit ook om de bezoekers te verspreiden)
Op de beurs is een grote zaal waar diverse stands zullen staan, accessoires, home deco, fashion, beauty etc. Hier kunnen de bezoekers lekker shoppen en cadeautjes inkopen voor kerst. (40-45 stands)
In de dubbele zaal ernaast zal een modeshow worden gegeven door 3 a 4 ontwerpers, ze laten allemaal 5-6 outfits zien en hebben tevens de mogelijkheid om het publiek te vertellen over hun stijl. Ook mogen ze hun collectie verkopen op de beurs als ze dit zouden willen.
Er zal in de zaal bij de modeshow ook een presentatie worden gegeven door een stylist die mensen tips zal geven hoe je je kleding op een goedkope manier extra flair kan geven. Door het dragen van een bepaalde combinatie of het toevoegen van een accessoire. De stylist zal deze dag ook persoonlijk advies geven aan mensen.
Omdat het een dag is waar vrouwen in de watten worden gelegd zou ik bijv. Herome als sponsor willen vragen om deel te nemen aan te beurs en dames een gratis manicure aanbieden.
Er is nog overleg of er op de dag zelf een wijnproeverij en/of creatieve workshop wordt gegeven.
Er is een lopend buffet broodjes en kleine hapjes.
De opzet van de beurs is luxe en chique maar dan wel laagdrempelig. Iedereen is welkom (op uitnodiging) en ik probeer voor iedereen iets te hebben waar de voorkeur naar uitgaat.
Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:
- Locatie's bekeken en een geschikte gevonden, ik heb van hun een offerte gekregen die past binnen het budget.
- Ontwerpers gevonden voor de modeshow
- Met diverse mensen gesproken over het concept om meerdere meningen te horen en hierop waar nodig het concept aanpassen.
- Budget scenario opgesteld.
- Begin van de emaillijst gemaakt. (Elke ontwerper heeft een inbreng van 250 emailadressen)
- Proberen te netwerken en zo via via aan standhouders te komen.
Verder ben ik voornamelijk bezig geweest met het concept en het zoeken van een locatie. Ik heb een planning gemaakt en hier heb ik alles opgeschreven wat er nog gedaan moet worden.
Er moet nog wel superveel gedaan en geregeld worden als deze beurs ook daadwerkelijk doorgaat. (afhankelijk van standhouders en bezoekers)
Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:
Ik wil graag een terugkerende beurs organiseren (ik hou van organiseren en ik wil dit netwerk gebruiken voor mijn sieradencollectie, dit ligt momenteel een beetje stil). Het liojkt mij een uitdaging om elke keer weer een beurs te organiseren die inspirerend en leuk is.
Zo hoop ik voor exposanten een mogelijkheid te creëren waardoor ze meer klanten kunnen verwelkomen. En natuurlijk voor de bezoekers een gezellig dagje uit.
Hoe is dit anders dan bestaande concepten:
Er worden geregeld ladies nights en dames events georganiseerd. En met deze beurs wil ik alles in 1 pakket aanbieden, modeshow, lekker shoppen, hapjes, in de watten gelegd worden. Ik wil niet zozeer anders zijn dan alle andere, maar ik wil de beste zijn.
Wat voor feedback hoop je te krijgen:
Tips over organiseren en kleine details waarop gelet moet worden.
Feedback over het concept, wat vinden jullie ervan.
Heeft dit kans van slagen?
Hoe zouden jullie het vanaf hier aanpakken.
Ik sta open voor alle soorten feedback :)
Jewels from Above - Handgemaakte sieraden van oa. Swarovski Crystal en echt zilver www.jewelsfromabove.nl
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Jewelsfromabove
Jewelsfromabove
Omschrijving van je concept:
Een luxe kerstbeurs die zich richt op dames.
Datum 17-12-2011 (gekozen voor Zaterdag, lijkt mij het meest gunstig)
Locatie: Hotel in Amsterdam bij het Amstelstation (goed bereikbaar en voldoende parkeergelegenheid)
Tijd van 11u tot 20u
Entree op basis van uitnodiging (via emailadressen verzamelen-standhouders) de bezoekers moeten wel een kaartje kopen ze kunnen kiezen uit een dagkaart of avondkaart (16u-20u dit ook om de bezoekers te verspreiden)
Op de beurs is een grote zaal waar diverse stands zullen staan, accessoires, home deco, fashion, beauty etc. Hier kunnen de bezoekers lekker shoppen en cadeautjes inkopen voor kerst. (40-45 stands)
In de dubbele zaal ernaast zal een modeshow worden gegeven door 3 a 4 ontwerpers, ze laten allemaal 5-6 outfits zien en hebben tevens de mogelijkheid om het publiek te vertellen over hun stijl. Ook mogen ze hun collectie verkopen op de beurs als ze dit zouden willen.
Er zal in de zaal bij de modeshow ook een presentatie worden gegeven door een stylist die mensen tips zal geven hoe je je kleding op een goedkope manier extra flair kan geven. Door het dragen van een bepaalde combinatie of het toevoegen van een accessoire. De stylist zal deze dag ook persoonlijk advies geven aan mensen.
Omdat het een dag is waar vrouwen in de watten worden gelegd zou ik bijv. Herome als sponsor willen vragen om deel te nemen aan te beurs en dames een gratis manicure aanbieden.
Er is nog overleg of er op de dag zelf een wijnproeverij en/of creatieve workshop wordt gegeven.
Er is een lopend buffet broodjes en kleine hapjes.
De opzet van de beurs is luxe en chique maar dan wel laagdrempelig. Iedereen is welkom (op uitnodiging) en ik probeer voor iedereen iets te hebben waar de voorkeur naar uitgaat.
Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:
- Locatie's bekeken en een geschikte gevonden, ik heb van hun een offerte gekregen die past binnen het budget.
- Ontwerpers gevonden voor de modeshow
- Met diverse mensen gesproken over het concept om meerdere meningen te horen en hierop waar nodig het concept aanpassen.
- Budget scenario opgesteld.
- Begin van de emaillijst gemaakt. (Elke ontwerper heeft een inbreng van 250 emailadressen)
- Proberen te netwerken en zo via via aan standhouders te komen.
Verder ben ik voornamelijk bezig geweest met het concept en het zoeken van een locatie. Ik heb een planning gemaakt en hier heb ik alles opgeschreven wat er nog gedaan moet worden.
Er moet nog wel superveel gedaan en geregeld worden als deze beurs ook daadwerkelijk doorgaat. (afhankelijk van standhouders en bezoekers)
Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:
Ik wil graag een terugkerende beurs organiseren (ik hou van organiseren en ik wil dit netwerk gebruiken voor mijn sieradencollectie, dit ligt momenteel een beetje stil). Het liojkt mij een uitdaging om elke keer weer een beurs te organiseren die inspirerend en leuk is.
Zo hoop ik voor exposanten een mogelijkheid te creëren waardoor ze meer klanten kunnen verwelkomen. En natuurlijk voor de bezoekers een gezellig dagje uit.
Hoe is dit anders dan bestaande concepten:
Er worden geregeld ladies nights en dames events georganiseerd. En met deze beurs wil ik alles in 1 pakket aanbieden, modeshow, lekker shoppen, hapjes, in de watten gelegd worden. Ik wil niet zozeer anders zijn dan alle andere, maar ik wil de beste zijn.
Wat voor feedback hoop je te krijgen:
Tips over organiseren en kleine details waarop gelet moet worden.
Feedback over het concept, wat vinden jullie ervan.
Heeft dit kans van slagen?
Hoe zouden jullie het vanaf hier aanpakken.
Ik sta open voor alle soorten feedback :)
Jewels from Above - Handgemaakte sieraden van oa. Swarovski Crystal en echt zilver www.jewelsfromabove.nl
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/31693-wat-vinden-jullie-van-mijn-plan-luxe-kerstbeurs/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
8 antwoorden op deze vraag