• 0

Container binnenhalen uit China

Goedendag!

 

Ik ben van plan een aantal producten binnen te halen van china. De producten komen per schip in een container. Nu heb ik de leverancier gevraagd om de prijs en hoe het product binnenkomt en krijg de volgende reactie. Zoals mischien een aantal van jullie weten is de communicatie in China aan de mindere kant. Weet iemand wat de leverancier bedoeld met het volgende?

 

Alvast bedankt!

 

PS: wat wordt er bedoeld met "destination port" en in een container kunnen trouwens 24 producten.

 

 

Dear Piet

Please give us your following information for us to do the quotation list for you.

 

company name:

address:

tel no:

fax no:

destination port:

website:

 

As to the payment terms, for container order, 30% deposit, balance against B/L.

Less container order will be with 100% deposit.

 

Best Regards!

Cheng

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0

IMHO is er niets mis met deze communicatie in/uit China, maar ontbreekt het de Topicstarter aan essentiële basiskennis van zowel importeren als Engels. ::) :P Dat is op zich helemaal niet erg, noch een schande, maar ga dan a.u.b. niet gelijk af lopen geven op de vermeende gebrekkige communicatie van een ander!

 

Destination port is niets anders dan de haven van bestemming: waar wil je het naar toegestuurd hebben?

 

Voor antwoord op je overige vragen raad ik je aan eerst de 120 bestaande topics over containers importeren uit China eens door te lezen, gebruik daarvoor o.a. de zoekfunctie (rechtsboven) en zoek eens op de termen container en China.

 

Suc6!

Ik adviseer over en bemiddel in verzekeringen voor ondernemers en bedrijven.

Vragen of offertes?  Contact

 

Link naar reactie
  • 0

Ze hebben de volgende gegevens van je nodig voor de offerte:

 

bedrijfsnaam:

adres:

tel nr:

Fax:

haven van bestemming:

website:

 

En dan nog een stukje met betrekking tot de betalingsvoorwaarden. Hele container is 30% voorschot. Minder dan een container is 100% voorschot.

 

 

Dit is toch redelijk eenvoudig? Wat snap je hier niet aan?

Link naar reactie
  • 0

Lijkt me ook dat hij het gewicht en m3 van je producten wil weten, anders wordt het lastig om een prijs vast te stellen..

 

Gaat je leverancier trouwens je producten leveren tot aan Rotterdam(/andere haven) of moet je daar zelf een bedrijf voor inschakelen? Dat laatste (FOB, Free On Board, betekent dat de leverancier je producten tot aan een Chinese haven levert) is aan te raden aangezien je het dan in eigen hand hebt..

Link naar reactie
  • 0

De tip om eens rond te zoeken met de zoek functie is een goede!

 

Maar let wel op want de prjizen die je ziet zijn zeer verschillend en deze zul je echt gewoon moeten opvragen bij deze of gene om er een goed beeld bij te hebben!

 

Groeten,

 

Roy

Voor al uw zee- en luchtvracht.

www.merchantlogistics.nl

Link naar reactie
  • 0

Ach ja, ten overvloede maar bij deze even stukje uit mijn email van vandaag:

 

DEAR ALL SMPR

 

 

Huangpu - Rotterdam LCL 5CBM

 

O/F (Ocean freight):USD0/CBM + DOC (RMB200) + ENS: (USD25)

customs clearance fee: RMB400

Trunk charges:Yao tian.New Town – Huangpu wharf RMB400

Insurance: RMB204 .

Fumigation charges:RMB350(The proof)

FOME A:RMB150

TOTAL :RMB1704+USD25 exchange rateUSD:RMB 1:6.6

 

Deliver the goods on 5th.May, the latest sailing dates is:

Huangpu :9th May CLS (Monday). 12th.MayETD (Thursday) .

Hong Kong :16th May ETD(Monday), about 23 days .(9th June)BY MOL

 

Remarks:

Fob cost price excluding tax.no invoiced. If you need an

invoice to be subject to 6% of the tax point。

 

Shipping companies scheduled timetable is for reference only.The exact sailing dates accroding to the S/O after booking.

 

HUANYU INTERNATIONAL TRANSPORTATION AGENCY.LTD

---------------------------------

5 cuub vanaf mijn fabriek naar rotterdam incl documentjes en de hele mikmak: 200 euro

Link naar reactie
  • 0

Piet,

 

Dit is precies wat ik bedoel. Deze kosten hierboven zijn tot rotterdam en een gedeelte van de kosten komt pas in Rotterdam. Informeer dus goed door.

 

Paul je versterkte mijn verhaal perfect met je voorbeeld.!

 

Groeten,

 

Roy

Voor al uw zee- en luchtvracht.

www.merchantlogistics.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wie is er online?
    1 lid, 147 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.