Toen ik mijn bedrijfje aanmeldde bij de belastingdienst heb ik direct daarna bezoek gekregen van de fiscus.
Ze wilden me op weg helpen en in hun rapport hebben ze mijn inkomen uit mijn bedrijf als "resultaat uit overige werkzaamheden" beoordeeld.
Vermoedelijk ook omdat ik nooit aan de 1225 uur kom.
Op dit moment heb ik 2 klanten. 1 waarvoor ik de website herontwerp en 1 waar ik een door mij gemaakt product moet afleveren.
Dat gaat al jaren goed en ik geniet er een leuke bijverdienste uit.
Nu kom ik op het punt dat mensen me willen inhuren als ZZP'er voor een klus.
Prima zou je zeggen, ware het niet dat de klus deels bij de opdrachtgever uitgevoerd moet worden.
Nu bestaat er wel een VAR-ROW maar die is volkomen waardeloos.
Elke keer weer kan ik mijn opdrachtgevers niet de garantie bieden.
Eerlijk gezegd snap ik er helemaal niets meer van en ben ik hoe meer ik erover lees bang dat ik of mijn opdrachtgever met een naheffing van de fiscus of UWV opgescheept zit.
Kan ik concluderen dat, omdat ik geen 1225 uur haal geen ondernemer ben en dus ook bij elke klus moet afvragen of dit wel of geen verkapte loondienst is?
Of is er niets aan de hand zolang ik de klussen niet op locatie bij de klant uitvoer?
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
pietpatat
pietpatat
Toen ik mijn bedrijfje aanmeldde bij de belastingdienst heb ik direct daarna bezoek gekregen van de fiscus.
Ze wilden me op weg helpen en in hun rapport hebben ze mijn inkomen uit mijn bedrijf als "resultaat uit overige werkzaamheden" beoordeeld.
Vermoedelijk ook omdat ik nooit aan de 1225 uur kom.
Op dit moment heb ik 2 klanten. 1 waarvoor ik de website herontwerp en 1 waar ik een door mij gemaakt product moet afleveren.
Dat gaat al jaren goed en ik geniet er een leuke bijverdienste uit.
Nu kom ik op het punt dat mensen me willen inhuren als ZZP'er voor een klus.
Prima zou je zeggen, ware het niet dat de klus deels bij de opdrachtgever uitgevoerd moet worden.
Nu bestaat er wel een VAR-ROW maar die is volkomen waardeloos.
Elke keer weer kan ik mijn opdrachtgevers niet de garantie bieden.
Eerlijk gezegd snap ik er helemaal niets meer van en ben ik hoe meer ik erover lees bang dat ik of mijn opdrachtgever met een naheffing van de fiscus of UWV opgescheept zit.
Kan ik concluderen dat, omdat ik geen 1225 uur haal geen ondernemer ben en dus ook bij elke klus moet afvragen of dit wel of geen verkapte loondienst is?
Of is er niets aan de hand zolang ik de klussen niet op locatie bij de klant uitvoer?
[titel aangepast - mod]
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/31835-var-resultaat-overige-werkzaamheden/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
12 antwoorden op deze vraag