Twitter koppeling: FCbeertap

Aanbevolen berichten

Het is innovatief en het zou mij niks verbazen als een bierproducent of automaten- of kassaleverancier hier commercieel iets mee aan zou kunnen vangen. Gezien worden met een bepaald product op een bepaalde locatie met bijbehorend tijdstip. Hulde!

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie

> Maar wat brengt het op?

De techniek erachter maakt het mogelijk dat je een fysieke actie in de 'echte' wereld relatief simpel kunt koppelen aan een Twitter en/of Facebook actie op internet.

Er is inmiddels een recreatiepark geinteresseerd om enkele van hun attracties te voorzien van dergelijke technologie zodat jeugd op die attracties (denk aan het zwembad en/of de trampolien) simpel kan reageren met een "I like it at xyz" bericht op Facebook.

 

> Wat heeft dit met ondernemen te maken?

Valt het muntje al ?

 

 

Link naar reactie

> Wat heeft dit met ondernemen te maken?

Valt het muntje al ?

Misschien was ik iets te sceptisch gisteravond. Als je het gaat hebben over een veel bredere integratie van social media in de 'echte wereld' dan is dat zeker interessant, dat hoef je mij als internet ondernemer niet uit te leggen ;)

 

Denk aan een bezoekers uit te rusten met een RFID tag, bijvoorbeeld in hun sleutelhanger, die gekoppeld is aan hun facebook account. Telkens als zij jouw kroeg, attractie of museum bezoeken kunnen ze iets 'liken' door middel van een fysiek like knop of andere actie uit te voeren. In dit geval een biertje tappen.

Link naar reactie

> dat hoef je mij als internet ondernemer niet uit te leggen

Soms hebben zelfs die een zetje nodig ;-)

 

> over RFID

Klopt helegaar,

Pasjes (Mifare), RFID, Bluetooth; fingerscan, QRcode... je zegt het maar

De uitleg staat op www.fcbeertap.com

 

PS,

Maar ik hoop dat je snapt dat wij liever een biertap als demo gebruiken dan een museum ;-)

 

 

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 101 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.