• 0

Snelle levering webshops; hoe doen zij dat?

Hallo allemaal,

 

Ik, een student Accountancy op het hbo, ben van plan een webshop te starten.

Er zijn nog geen echte plannen op tafel maar tijdens het oriënteren ben ik tegen het volgende probleem aangelopen;

Hoe zorg ik voor een snelle verzending? Er zijn vele webshops waar je het product de volgende dag al in huis hebt als je voor bijvoorbeeld 4 uur besteld. Brengen zij dit zelf naar het postkantoor of zijn er bijvoorbeeld bedrijven die de verzending en opslag verzorgen van je producten?

Uiteraard ken ik het fenomeen dropshipping, maar dit lijkt mij persoonlijk niks aangezien je dan volgens mij heel erg afhankelijk bent van de dropshipper (want daar moet je ook je voorraad dan inkopen)

 

Natuurlijk heb ik gegoogled en de zoek-optie van higherlevel gebruikt maar dan kwam ik steeds op dropshipping uit.

 

Dus kort samengevat mijn vraag;

Bestaan er bedrijven die de opslag en verzending voor je doen zodat je producten snel bij de klant aankomen?

 

Bij voorbaat dank,

ondernemerinspe

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

14 antwoorden op deze vraag

  • 0

Fullfilment, google again! ;-)

 

Hahaha, heel erg bedankt Matthijs, dat is dus precies het woord dat ik zocht. Toen ik zocht op woorden als; snelle levering webshops etc. vond ik niks relevants.

 

Maar na een paar minuten googlen heb ik nu al meerdere bedrijven gevonden die precies aanbieden wat ik zocht.

 

Bedankt!

 

Link naar reactie
  • 0

Shops die tot 18.00 uur orders aan kunnen nemen die zullen de logistiek in de regel zelf verzorgen, of hebben slechte afspraken met hun fulfilment partner.

Shops die later uitleveren die hebben een fulfilment bedrijf voor hun magazijn of die verzenden heel veel en kunnen zodoende afspraken maken met TNT.

Link naar reactie
  • 0

Interessante materie aangezien wij hier ook tegenaan lopen. Hoe doe je dit met voorraad?

 

Wij hebben ongeveer 2500 artikelen in het assortiment met van veel artikelen ongeveer 5 tot 10 kleuren. Dit betekent minimaal 15000 voorraadposities waarvoor voorraad benodigd is. Dit zou betekenen een voorraad van ruim 1 miljoen euro. Dit hebben sommige leveranciers nog niet eens liggen dus voor ons niet haalbaar. Daarnaast krijg je waarschijnlijk veel incourante voorraad naar verloop van tijd.

 

Veel artikelen moeten dus besteld worden....dus een levertermijn. Hoe gaan andere webshops hiermee om?

 

 

Link naar reactie
  • 0

In de regel verkoop je niet elk artikel even vaak. Schattingen lopen uiteen maar vaak heeft men het over de 20/80 regel. 20% van je assortiment zorgt voor 80% van je omzet. Die 20% neem je dus vanzelf op voorraad. Ofwel; hardlopers heb je op voorraad, incourante artikelen bestel je pas wanneer een klant van jou ze bij jou besteld.

 

Verder is investeren in je voorraad in mijn beleving een van de betere investeringen, maar dat is net hoe je er zelf tegen aan kijkt. Anderen vinden voorraad juist weer onnodig geld verslinden. Ik zeg altijd maar "wat je niet hebt kan je niet verkopen".

Link naar reactie
  • 0

Binnen het assortiment van ons eigen webshop identificeren we slow en hi movers. Hi movers hebben we standaard op voorraad, maar slow movers of producten die door de consument gepersonaliseerd worden, laten we op order (ver)maken. Vaak kan dat door een hi-mover aan te passen, zodat we alsnog relatief snel kunnen leveren.

 

Consumenten zijn bereid langer te wachten, als je maar duidelijk communiceert hoe lang het gaat duren (bijvoorbeeld bij het product de levertijd aan te geven). Let er wel op dat veel consumenten weinig of niet lezen, dus geldt hier kracht van de herhaling. Informeer ook je consument per stap tijdens het proces via e-mails wat de status van zijn/haar bestelling is (bv. order ontvangen / uw order wordt verwerkt / uw order staat klaar voor verzending / uw order is verzonden + track & trace).

 

Wbt levering: wij werken met TNT, waarbij je (als je kleine aantallen, minder dan 10 per dag) doet, de pakketten zelf naar een business point kan brengen (tot 18h30), in bijna 90% van de gevallen wordt de volgende dag geleverd. Bij hogere aantallen kun je besluiten de TNT laten langskomen. Inmiddels zijn we zelf ook in overleg met DPD gezien de hoge kosten bij TNT. Voordeel van DPD is dat handtekening voor ontvangst in de prijs is inbegrepen. Ook kun je met DPD afspreken welke dagen ze langs moeten komen om de pakketten op te halen.

Guy van Lamsweerde

www.shenza.nl

Link naar reactie
  • 0

Volgens het Google hulpprogramma voor zoekwoorden ( https://adwords.google.nl/o/Targeting/Explorer?__u=1000000000&__c=1000000000&ideaRequestType=KEYWORD_IDEAS#search.none )

wordt ook de term warehousing veel gebruikt

 

Woow, danku. Na heel wat uren googlen en sites van warehouses en fullfilment bedrijven te hebben bekeken ben ik erachter gekomen dat dit wel heel handig is. Ik heb gelezen dat dit ca 10% van je omzet zal kosten.

Zijn jullie van mening dat een warehouse inschakelen echt zo handig is als dat ik nu denk? Of zal het voor een startende ondernemer te duur zijn en ben ik nu gewoon aan het dromen.

Want het lijkt mij echt ideaal. Als je inkoopt dan komt het gewoon bij de warehouse aan. Zij nemen de goederen aan en slaan het op. Zij houden je voorraad bij, als je voorraad onder een door jezelf opgestelde norm komt dan krijg je een seintje. Bij een bestelling pakken zij het in en sturen het op; je klant krijgt het dan al de volgende dag. Ideaal toch?

Hebben jullie hier op Higherlevel hier zelf ook ervaring mee? Aan te raden?

 

Bedankt allemaal

Link naar reactie
  • 0

Een klant van me gebruikt Misi voor dit doeleinde.

 

Maar verder is mijn ervaring dat kleinere webwinkels de bezorging gewoon zelf regelen. Je kunt tot 10 uur 's avonds bij de bezorgbedrijven leveren en dat het toch de volgende dag wordt bezorgd, toch?

Zelfstandige loonslaaf

Link naar reactie
  • 0

Een klant van me gebruikt Misi voor dit doeleinde.

 

Maar verder is mijn ervaring dat kleinere webwinkels de bezorging gewoon zelf regelen. Je kunt tot 10 uur 's avonds bij de bezorgbedrijven leveren en dat het toch de volgende dag wordt bezorgd, toch?

 

wat is misi?

 

en nee je kan (als je heel veel geluk hebt) tot 19.00 pakjes afleveren bij TNT waarna ze met een beetje geluk de volgende dag worden afgeleverd (75% de volgende dag, 23% in de 2 dagen erna en 2% helemaal nooit)

 

Maar laatst nog ergens wat gezien over een bedrijf dat enkel de producten die een x aantal keer besteld zijn in de laatste 3 maanden op voorraad namen, alles wat minder vaak besteld werd kwam niet op voorraad.

Link naar reactie
  • 0

Ik wil nog even terugkomen op de voorraad. Wij hebben ook hardlopers en doodlopers in het assortiment en omdat bij ons bestellingen altijd uit meerdere artikelen bestaan komt het vaak voor dat men een hardloper en een doodloper besteld.

 

De hardlopers zijn op voorraad maar de doodlopers niet waardoor we een probleem hebben. Naleveren kost giga veel verzendkosten omdat het altijd zware pakketten zijn. Maar de klant laten wachten op zijn bestelling is ook niet echt een optie.

 

We informeren de klanten wel over de levertijd maar het blijft toch altijd lastig zo. Nu kunnen we de doodlopers er wel uitgooien maar voor onze klanten zijn dit juist de artikelen die een meerwaarde hebben.

 

We hebben nog niet echt een compromis gevonden om het voor ons en de klant zo makkelijk mogelijk te maken.

Hoe doen jullie dit?

 

Overigens gaan artikelen die voor 16.30 uur besteld zijn en op voorraad zijn er altijd dezelfde dag nog uit. Aanleveren bij TNT is mogelijk tot 19.00 uur. Ik vraag me ook af waarom veel bedrijven dit niet kunnen als de artikelen gewoon op voorraad zijn.

Link naar reactie
  • 0
De hardlopers zijn op voorraad maar de doodlopers niet waardoor we een probleem hebben. Naleveren kost giga veel verzendkosten omdat het altijd zware pakketten zijn. Maar de klant laten wachten op zijn bestelling is ook niet echt een optie.

 

Amazon legt de keuze bij de klant: wilt u zo goedkoop mogelijk, of de snel-leverbare artikelen zo snel mogelijk. En als bepaalde artikelen onredelijk lang op zich laten wachten, dan stuurt Amazon bij wijze van service een deel van de bestelling op eigen kosten vooruit. Dat heb ik zo weleens meegemaakt bij het kopen van een stapeltje boeken.

 

Ik vind dat een prima oplossing.

Link naar reactie
  • 0

Voor één van mijn shops had ik dit gedeelte uitbesteed aan MCS Fulfilment ( http://www.mcsfulfilment.nl/fulfilment-diensten/ )

 

Als ik producten bestelde dan liet ik dat gelijk bij hun bezorgen, die werden dan door hun gecontrolleerd en gestockeerd. Voor de bestellingen konden zij rechtstreeks inloggen in de shop waar ik via een speciale module de goedgekeurde bestellingen kon klaarzetten in een csv bestand die zij dan konden downloaden. (in magento kun je gebruikers toegang geven tot bepaalde nivo's).

 

Verder kreeg ik regelmatig een update van de voorraad zodat ik de shop actueel kon houden.

 

Prijzen waren vooraf op basis van een staffel afgesproken. Ook de manier van verpakken en verzenden. Verzenden ging via TNT maar omdat veel buitenland was kon dat wel eens een paar dagen duren. Maar heb ook wel spoedorders gehad die bv naar Italië of Spanje gewoon binnen 24 uur op plaats van bestemming waren.

 

Andere shops doe ik met dropshipment maar als ik weer een shop met eigen produkten opzet dan doe ik het weer op deze manier. Als je je shop goed hebt opgezet en je fulfiller doet z'n werk dan zou je in principe gewoon een paar weken op vakantie kunnen gaan terwijl je shop gewoon doordraait.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 165 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.