In een sleur raken

Aanbevolen berichten

Hebben jullie als ondernemer wel eens de angst om in een sleur te raken? Stel je hebt een perfect product of dienst en het gaat als een trein, maar het blijft hetzelfde. Zeg maar zoals Simon & Garfunkel met The sound of Silence. Een prachtig nummer zelfs na zoveel jaar. Maar als je dan recente optredens ziet is het haast zielig, ok ze verdienen nog, maar het trukje is nog steeds hetzelfde.

 

Zelf heb ik er wel veel last van, de zaken gaan de laatste tijd echt heel goed, ben bijna van alle schulden af, koop binnenkort een nieuwe wagen voor de transport. Maar ben nu toch wel al bang dat ik het saai ga vinden en ben daarom al weer druk bezig met nieuwe dingen, zoals overkappingen, tafels, stoelen, mobiele verwarmingen etc.

 

Maar onlangs vroeg een vaste klant van mij aan mij, wanneer het zou stoppen en ik me zou gaan settelen en tevreden zou zijn met wat ik heb en gewoon daar mijn geld zou blijven verdienen.

 

Het heeft mij wel aan het denken gezet. IS mijn onrustigheid een typische ondernemerstrek of draaf ik echt te hard door en loop ik het doel, geld verdienen en tevreden zijn met wat je hebt bereikt, voorbij.

 

Hoe zien jullie dat?

Link naar reactie

Bang om in een sleur te raken heb ik niet, maar ik heb simpelweg nog zoveel energie om nieuwe dingen te ontwikkelen, dat ik dat graag ook doe. Dat heeft naar mijn idee niets te maken met je niet willen settelen, maar je onderscheiden van je concullega's; de reden wat jouw een ondernemer maakt.

 

Sommigen zijn nu eenmaal werkpaarden en doen wat de ander of de omgeving wenst, anderen zijn de bestuurders van de koets en bepalen op elk kruispunt een richting waarop je bijv. nieuwe dingen kunt aankopen, een nieuw product bedenken of net hoe je het in wilt vullen.

Link naar reactie

Blijven denken vanuit de klant (en de verschillende klantgroepen), kan ook voorkomen dat je in een 'sleur' terecht komt.

Klanten kunnen nog wel eens verschillend zijn, waardoor de complexiteit van de dienstverlening kan toenemen. Daarop inspelen kan erg inspirerend zijn!

 

Verder zal de markt zich ook blijven ontwikkelen, zal misschien ook weer meer / nieuwe mogelijkheden bieden!

 

 

 

 

 

Link naar reactie

Een ontwikkeling afmaken en pas op de plaats maken om de processen die je in gang hebt gezet te optimaliseren is een heel belangrijk item. Nieuwe zakelijke dingen ondernemen moet je pas doen als je ook de tijd hebt genomen eens goed te genieten van de dingen die je hebt gedaan. Tenslotte onderneem je niet alleen om een ander tevreden te krijgen, maar zeker ook jezelf.

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    12 leden, 268 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.