• 0

Probleem Omzetbelasting : Belastingdienst

Beste,

 

Ik heb het volgende probleem en hoop dat iemand mij hierbij kan helpen.

 

Ik heb hiervoor een onderneming gehad welk ik helaas heb moeten beeindigen ( 4 maanden terug) en 2 maanden terug ben ik opnieuw begonnen met een onderneming.

 

Omzetbelasting moet je tegenwoordig digitaal invoeren en volgens de belastingdienst ontvang ik geen nieuwe inloggegevens van de website, want mijn oude zoude nog actief zijn.

 

Ik heb in mijn vorige administratie het wachtwoord en gebruikernaam opgezocht maar deze werken dus niet meer !!

 

Nu kan je je wachtwoord/gebruikersnaam opnieuw opvragen maar deze stuurt hij dus naar het emailadres bekend bij de belastingdienst ( Dit is dus de oude van mijn onderneming en niet meer actief)

 

Ik kan nu dus op geen enkele wijzige aangifte omzetbelasting doen aan het einde van deze maand omdat ik er domweg niet inkom en geen nieuwe gegevens kan ontvangen ( IVM met emailadres dat niet meer actief is)

 

Wat kan ik hier aan doen ? ik ben als de doods dat ik hierdoor in de problemen kom en hopelijk heeft iemand een oplossing voor mij.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Kortste weg met de minste weerstand is denk ik zorgen dat je oude e-mailadres (tijdelijk) weer even werkt / wordt doorgestuurd naar je nieuwe.

Dat kost je minder dan tig brieven schrijven, bellen, de bureaucratie en de kans lopen op een boete wegens te laat doen van aangifte en dat soort gedoe.

www.greenmini.nl - Groene Apple Mac Mini hosting in een topklasse datacentrum - Voor de echte Apple-fanaat, maar ook voor de maatschappelijk betrokken ondernemer.

Link naar reactie
  • 0

Eerst dan maar het goede nieuws.. de btw aangifte hoeft pas eind juli ingediend en niet eind juni. Eind deze maand loopt het tijdvak af maar je hebt nog een maand om aangifte te doen.

 

Op de site van de belastingdienst staat gewoon vermeld wat je moet doen..

 

Hebt u ons geen e-mailadres doorgegeven, waarop wij uw gebruikersnaam en/of wachtwoord kunnen toesturen? Bel dan met de BelastingTelefoon. U krijgt uw gebruikersnaam en/of wachtwoord per post toegestuurd.

 

Kortom je kunt ook gewoon je gegevens via de post krijgen.

Even de belastingtelefoon bellen om uit te leggen dat je niet je wachtwoord kunt resetten omdat je email adres niet meer bestaat en je krijgt een nieuw wachtwoord per post.

Link naar reactie
  • 0

Eerst dan maar het goede nieuws.. de btw aangifte hoeft pas eind juli ingediend en niet eind juni. Eind deze maand loopt het tijdvak af maar je hebt nog een maand om aangifte te doen.

 

Op de site van de belastingdienst staat gewoon vermeld wat je moet doen..

 

Hebt u ons geen e-mailadres doorgegeven, waarop wij uw gebruikersnaam en/of wachtwoord kunnen toesturen? Bel dan met de BelastingTelefoon. U krijgt uw gebruikersnaam en/of wachtwoord per post toegestuurd.

 

Kortom je kunt ook gewoon je gegevens via de post krijgen.

Even de belastingtelefoon bellen om uit te leggen dat je niet je wachtwoord kunt resetten omdat je email adres niet meer bestaat en je krijgt een nieuw wachtwoord per post.

 

 

Bedankt, dat eerste is al een gehele geruststelling, echter heb ik net al een telefoongesprek gehad en deze mevrouw deelde mij mee dat dit toch echt niet mogelijk was, ik verwijsde haar naar de site en kreeg het toch niet voor elkaar.

 

Heb ik dan echt iemand aan de lijn gehad die er geen verstand van had en had ik domme pech ? dan probeer ik het namelijk morgen nogmaals.

Link naar reactie
  • 0

Heb ik dan echt iemand aan de lijn gehad die er geen verstand van had en had ik domme pech ? dan probeer ik het namelijk morgen nogmaals.

 

Die kans bestaat ja. De medewerker heeft waarschijnlijk niet goed geluisterd en jou behandeld als een standaard gevalletje wachtwoord kwijt maar heeft over het hoofd gezien dat jou e-mailadres niet meer actief is en dat je om dat e-mail adres te wijzigen je eerst moet inloggen ;D. Het is toch echt een kwestie van logisch nadenken.. Er is voor jou geen andere manier om aan nieuwe inloggegevens te komen. Dus ze zullen wel via de post moeten sturen en niet te snel wanhopen. De belastingtelefoon is toch echt de aangewezen weg om dat voor elkaar te krijgen. Er zijn geen aanvraagformulieren waarmee je nieuwe gegevens kunt aanvragen.

 

Gelukkig zitten er meerdere mensen aan de telefoon dus gewoon opnieuw bellen je krijgt vast een ander aan de lijn. Even diep zuchten en een nieuwe poging wagen..

 

Link naar reactie
  • 0

Formeel is de juiste route de oude EMZ afmelden (briefje fiscus met uittreksel KvK van de uitschrijving) en de nieuwe EMZ aanmelden (met nieuw uittreksel KvK). Dan krijg je een nieuw BTW nummer (.B.02) en kun je met terugwerkende kracht aangifte doen zodra je daarvoor een papieren aangifte hebt ontvangen!

 

Zie:

Opheffen oude EMZ KvK

 

Inschrijven nieuwe EMZ KvK

 

Aanmelden nieuwe EMZ fiscus

 

groet

Joost

 

 

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    12 leden, 231 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.