• 0

Factuur materialen

Aanbevolen berichten

9 antwoorden op deze vraag

  • 0

10% is een hele normale marge in aannemersland.

 

Of het wel of niet mag is een andere discussie, het moet niet.

 

Verder is niks vreemds aan, hij loopt risico's, bestelt materialen ed, dan is 10% opslag normaal.

 

Link naar reactie
  • 0

Ha ik zie dat Rick me net voor is. maar ben het wel met hem eens..

 

dat de belastingdienst het verplicht is kolder.. gewoon slap verhaal van de aannemer.

 

Maar 10% is een normale opslag als vergoeding voor de risico's loopt en tijd die hij steekt in het bestellen van de juiste materialen.

 

Als je heel veel materiaal hebt (vele 10.000den euro's) dan kan je wel eens praten over een lager percentage omdat dan de vergoeding voor de risico's en tijd wel wat aan de hoge kant kan zijn..

Link naar reactie
  • 0

tsja, belgie heeft wat dat betreft nog wat antieke wetten.. De uitverkoop is ook sterk gereguleerd, zal vast verband houden de "winst-wet" hier zijn de vaste uitverkoop periodes al zo'n 20 jaar gelden afgeschaft, en ook de minimum prijzen zijn al heel lang verleden tijd

 

overigens nog een kleine aanvulling, je kunt ook kijken of je bepaalde standaard materialen zelf direct kan inkopen of bij de bouwmarkt kan halen. dan kun je toch wat kosten besparen (aannemende dat die inkoopprijzen al niet hoger liggen)

Link naar reactie
  • 0
Ik heb een discussie met een aannemer over de toeslag die hij berekend op zijn factuur. Deze meent dat hij 10% opslag op materiaal moet rekenen van de belasting en deze niet zonder toeslag mag doorberekenen.

 

Is volgens mij hier niet van toepassing.

 

Volgens mij is dit een gangbaar percentage gebruikt bij aanschaf materiaal door personeel met bedrijfskorting.

Het materiaal wordt verhoogd met een opslag%, waarna de bedrijfskorting wordt afgetrokken.

 

Groetjes,

Roland

 

Link naar reactie
  • 0

overigens nog een kleine aanvulling, je kunt ook kijken of je bepaalde standaard materialen zelf direct kan inkopen of bij de bouwmarkt kan halen. dan kun je toch wat kosten besparen (aannemende dat die inkoopprijzen al niet hoger liggen)

>:( >:( >:(

 

Wat mensen vaak niet beseffen is dat bouwmarktspullen een heel andere kwaliteit is dan de professionele materialen.

En die kwaliteit merk je in het verwerken, maar ook in levensduur.

 

Sinds de 6% regeling merk ik veel vaker dat mensen schrikken van materiaalprijzen en dan willen ze het zelf halen bij de bouwmarkt.

Als ik het dan voorreken of uitleg is het niet goedkoper.

 

Het aansluiten duurt langer, mensen niet niet wat ze nodig hebben, verwachten ze eigenlijk een boodschappenlijstje van mij wat ze moeten kopen.

 

Ik ben altijd erg voorzichtig als mensen het zelf wel gaan kopen, en 9 van de 10 keer klopt het niet, is niet compleet, gezwicht voor de laagste prijs = laagste kwaliteit = langere montagetijd.

 

Laatste nog een uitspaak. "oh, is dit geen grondkabel."

 

:)

Link naar reactie
  • 0

Ik denk dat je uiteindelijk wel problemen kan krijgen als je te weinig op je materialen zet. Bij mijn accontant rekenen ze altijd uit hoeveel % je op je materialen zet. Dit kengetal moet jaarlijks ong. gelijk zijn anders vragen ze mij altijd hoe het komt dat ik veel meer/minder winst heb op materiaal.

 

De belasting zou dit zich ook kunnen afvragen. Wanneer je te weinig op je materialen zet kunnen ze denken dat je dit via je bedrijf inkoopt en deels "zwart" doorverkoopt.

 

Dus ik denk dat je indirect wel verplicht bent een bepaald percentage op je materiaal te zetten.

Link naar reactie
  • 0

10% is idd een normale opslag dat bestaat uit de zgn staartkosten (indirecte kosten) zoals Algemene Kosten en Winst&Risico.

 

Als het alleen gaat om het doorschuiven van een factuur zonder verdere risico's en/of coordinatie, dan is 5% gangbaar.

 

Tegenwoordig bij geintegreerde contracten zoals design&construct (waarbij de Opdrachtnemer meer risico draagt en expliciet traceerbeer onder volledige kwaliteitsborging moet werken) zijn de indirecte kosten wel tussen de 20 en 30%.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 141 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.