• 0

Domeinnaam met of zonder omschrijving werkzaamheden

L.S.

Een vraag over de juiste keuze domeinnamen.

Ik heb het e.e.a. wel nagezocht, wat het beste is, maat het is mij nog niet geheel duidelijk.

Momenteel opereer ik onder de naam ritske.nl, mijn geboortenaam.

Echter ik bezig mijn werkzaamheden wat meer te verdiepen en op een hoger niveau te gaan werken, ik heb daar een half jaar voor uitgetrokken.

De domeinnaam ritske.info heb ik geclaimd.

Is het nuttig om de werkzaamheden nog te claimen in een domeinnaam, en ritske.info te gebruiken als landingsplaats.

Dit i.v.m. google of seo, of kan dit op een andere manier in ritske.info worden opgevangen.

Aanbevolen berichten

12 antwoorden op deze vraag

• 0

Is het nuttig om de werkzaamheden nog te claimen in een domeinnaam, en ritske.info te gebruiken als landingsplaats.

Nee, op die manier lijkt het me niet nuttig. Google trapt vast niet meer in een lege domeinregistratie die alleen maar doorverwijst.

Wat wel een seo-effect heeft, is het zoekwoord in je bedrijfsnaam en domein opnemen én die url daadwerkelijk voor je zakelijke site gebruiken. Dus iets als ritske-werkzaamheden.nl alwaar informatie over de firma Ritske Werkzaamheden. Dat heeft zin als er veel gezocht wordt op 'werkzaamheden' en die zoekers voor jou relevant zijn.

De reden dat dit werkt is denk ik vooral dat allerlei bedrijvengidsen en andere sites die naar je linken, dat meestal doen met de ankertekst "Ritske Werkzaamheden". Via de ankertekst van inkomende hyperlinks krijg je zo een rankingverbetering op 'werkzaamheden'.

• 0
gezien de prijs voor een domeinnaam van minder dan 10 Euro per jaar zou ik bij twijfel dat gewoon doen.

Nou, ik vraag me af of het voor je ranking verstandig is meerdere domeinen met seo-motieven naar je site te laten doorverwijzen.

• 0

Wat ik bedoel, Wim.

Met ritske heb ik geen enkele referentie met de werkzaamheden.

Maar het wel een korte, krachtige en makkelijk uit te leggen naam.

Zou ik nu bv kiezen voor-al-uw-elektrotechnische-adviesen.nl geeft perfect weer wat ik doe, maar is niet te onthouden.

Wat is beter om gevonden te worden, ritske.info met alle slimme truukjes voor seo en google, of een lange omschrijving van de werkzaamheden die terug komt op ritske.info

Snap je

• 0

Zie ook dit draadje.

Ik zou zeggen als domeinnaam: ritske-installatietechniek.nl en als e-mail info@ritske.nl met anders een grotere foutkans bij intypen. E-mail en domein forwards kun je verder kruislings doen; ritske.nl verwijst door naar ritske-installatie-techniek.nl en x@ritske-installatietechniek.nl forwardt naar info@ritske.nl.

Op je bus of werkkleding en in alle online koppen en ankers Ritske Installatietechniek. Daarna kun je na gaan denken over je primaire verzorgingsgebied (plaats en regio) en vermelding van producten en diensten (services).

Groet,

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

• 0

Ik heb net geclaimed ritske-elektrosupport.nl

Dit begrijp ik niet, qua seo. Er wordt niet of nauwelijks gezocht op 'elektrosupport', dus welk positief effect verwacht je hiervan?

• 0

Daar heb je gelijk in, alleen zijn de toekomstige werkzaamheden wel zo dat ze niet in een woord te omvatten zijn.

Nu doe ik installatie, maar dat wil ik minder gaan doen.

En me meer op hoger niveau toeleggen.

Meer op advisering en op support.

Andere suggesties zijn welkom.

• 0
Nu doe ik installatie, maar dat wil ik minder gaan doen.

En me meer op hoger niveau toeleggen.

Meer op advisering en op support.

Dan zou ik qua zoekgedrag gokken op:

[*]elektrotechnisch adviesbureau

[*]elektrotechnisch adviseur

[*]elektrotechnisch adviesburo

[*]etc.

(deze verschenen als suggestie toen ik op google.nl 'elektrotechnisch ad' had ingetypt)

Maar ook hier wordt niet zoveel op gezocht. Aan de andere kant, degenen die zoeken, zijn vermoedelijk allemaal potentiële opdrachtgevers (en misschien ook potentiële werknemers op zoek naar een vacature).

Nu vergeet ik even de seo en probeer ik even inhoudelijk mee te denken... Ik zou denken dat 'men' voor advies over elektrotechnische installaties een installatiebureau inschakelt, en niet zozeer zoekt naar een adviesbureau. Misschien moet je voor wat je wilt doen naar de klanten toe toch een allround installatiebureau zijn, zelf adviseren en projecten begeleiden, en het feitelijke installatiewerk uitbesteden aan een (jongere) concullega.

Maar waar je ook voor kiest, die businesskeuze bepaalt je seo, niet andersom. Ik zou dus eerst over je business nadenken, en daarna pas over seo en domeinen. En als je business niet scherp is afgebakend en zich nog ontwikkelt, dan zou een merk-domeinnaam weleens beter kunnen zijn dan een zoekwoord-domeinnaam.

• 0

Voor je nou nog honderd domeinnamen gaat registreren adviseer ik je eens contact op te nemen met Yannick Veys.

Ik was iets te enthousiast gisteren.

Elektrosupport vind ik zelf een mooie benaming.

Adviseur of adviesbureau vindt ik zelf niet zo, komt op mij ouderwets over.

Vanaf dag 1 vanaf mijn start al, heb ik dat niet mooi gevonden.

Maar als ik op adviesbureau google, krijg ik bij de top 10, diverse ondernemingen die geen adviesbureau in de naam hebben.

Maar dat is dan weer mijn onwetendheid van SEO.

Over ca, een half jaar wil ik een pakkende naam voor mijn werkzaamheden, bv elektrosupport, maar ook gevonden worden op internet.

En als dat laatste met SEO kan, geef ik de voorkeur aan mijn favoriet. ritske-elektrosupport.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar