Samen met mijn vader heb ik een v.o.f.. Momenteel hebben wij allebei nog een fulltime baan. Vanaf volgend jaar is het de bedoeling dat ik fulltime werkzaam zal zijn in de v.o.f. en dus inkomsten ga onttrekken uit de onderneming. Naast de v.o.f. heb ik nog een eenmanszaak.
Wat is nu handig om te doen om inkomsten te onttrekken?
1. Een factuur voor "gewerkte-uren" sturen vanuit mijn eenmanszaak naar de v.o.f. zodat winst-verdeling gelijk blijft in de v.o.f.
2. Inkomen onttrekken direct uit de v.o.f. naar prive en dan de winst-verdeling aanpassen voor de fiscus.
3. Mijn vader uitkopen en zijn gewerkte uren aan hem vergoeden zodat hij deze als overige inkomensten bij zijn IB-aangifte kan aangeven?
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
JAFREM
JAFREM
Samen met mijn vader heb ik een v.o.f.. Momenteel hebben wij allebei nog een fulltime baan. Vanaf volgend jaar is het de bedoeling dat ik fulltime werkzaam zal zijn in de v.o.f. en dus inkomsten ga onttrekken uit de onderneming. Naast de v.o.f. heb ik nog een eenmanszaak.
Wat is nu handig om te doen om inkomsten te onttrekken?
1. Een factuur voor "gewerkte-uren" sturen vanuit mijn eenmanszaak naar de v.o.f. zodat winst-verdeling gelijk blijft in de v.o.f.
2. Inkomen onttrekken direct uit de v.o.f. naar prive en dan de winst-verdeling aanpassen voor de fiscus.
3. Mijn vader uitkopen en zijn gewerkte uren aan hem vergoeden zodat hij deze als overige inkomensten bij zijn IB-aangifte kan aangeven?
4. Ander idee?
Ik hoop op een goed advies.
Alvast bedankt.
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/32615-van-parttime-naar-fulltime-werken-binnen-de-vof/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
7 antwoorden op deze vraag