Parcurbain scam

Aanbevolen berichten

Ik kreeg vanochtend onderstaande mail in mijn mailbox.

 

------------------------------

Geachte heer, mevrouw,

 

Op uw verzoek zenden wij u hierbij per mail het regio Multi-media informatie pakket. Middels deze informtaie wordt u duidelijk gemaakt hoe u uw bedrijf XPhire Internet Design & Development binnen de Multi-media branche in uw regio Hilversum meer rendabel kunt maken, middels een betere presentatie, free public relations, etc, etc.

 

Veel van uw collega's binnen uw Multi-media branche, zijn reeds door de crisis getroffen en zien geen uitweg meer. Helaas... Maar u gelukkig niet. U bent zo verstandig geweest om dit Multi-media informatie pakket aan te vragen. Zodat u beter kunt inspelen op het ondernemersschap anno nu. Dit informatie pakket biedt u de oplossingen om uw bedrijf meer rendement te laten behalen, indien u de gegeven informatie nauwgezet en consequent opvolgt. Zodat succes voor uw bedrijf niet uitblijft. In bijgaande attachment vindt u onze regio Multi-media informatie pakket.

 

Hoogachtend,

 

Maarten Visser

 

email disclaimer:

Deze email en attachments zijn bedoeld voor ontvangst door de eigenaar of geautoriseerde medewerkers van XPhire Internet Design & Development te Hilversum. Binnen enkele dagen wordt u het factuur toegezonden. Indien u deze email per abuis hebt ontvangen vragen wij u vriendelijk deze te verwijderen.

------------------------------

 

Tuurlijk weet ik gelijk dat dit scam is. Ik heb nog nooit van ze gehoord, laat staan dat ik een infopakket van hun heb gevraagd. Op hun site staat niets en op de kvk site is ook het volgende draadje te vinden: http://hallo.kvk.nl/hallo/ervaringen/hele_community/archief/2011/07/09/spookmail-henryvisser-parcurbain-com.aspx

 

Wel brutaal dat ze gelijk al aangeven dat ik over een paar dagen een factuur ontvangen. Eens kijken of ik die ook daadwerkelijk ontvang. Die gaat dan gelijk de prullenbak in.

 

Meer mensen, die deze mail hebben ontvangen?

Zelfstandige loonslaaf

Link naar reactie

Heb hem ook ontvangen en kon mij ook al niet herinneren dat ik dit aangevraagd had.

 

Na het bekijken van de mailheader heb ik het hele mailtje zonder verder te openen gelijk verwijderd. Er stond als reply adres een ander mailadres als de afzender (iets van een gratis provider).

 

Heb dus ook niets over facturen gelezen.

Link naar reactie

Heb hem even terug uit de spambox gehaald, ik heb een iets andere tekst zie ik.

 

Beste heer, mevrouw,

 

Hierbij ontvangt u het aangevraagde regio Internet En Communicatie informatie pakket. Het informatie pakket biedt u alle extra's en hulp bij het bepalen van uw eigen positie en mogelijke (strategieen) om uw bedrijf Mkbconnect.net tot een succes te maken binnen de Internet En Communicatie branche in uw regio Westdorpe.

 

Door middel van dit informatie pakket bieden wij u een goede voorbereiding op het ondernemen anno nu. Waardevolle en nuttige tips over het optimaliseren van uw bedrijf Mkbconnect.net binnen uw regio Westdorpe en hoe u een hoger rendement effectief kunt genereren. Kortom dit informatiepakket ondersteunt u bij het ontwikkelen en uitvoeren van goede (marketingstrategieen). U weet de juiste snaar te raken en uw marketingdoelstellingen te realiseren en u zult versteld staan van de veranderingen binnen uw bedrijfsvoering.

 

 

Wij wensen u veel succes!

 

Lucie Jansen

 

 

E-mail disclaimer:

Deze e-mail en attachments zijn gericht aan de eigenaar of geautoriseerde medewerkers van Mkbconnect.net te Westdorpe. Mocht u deze e-mail per abuis ontvangen dan vragen wij u deze te verwijderen. Wanneer deze e-mail juist is ontvangen binnen uw bedrijf Mkbconnect.net, dan zult u binnen enkele dagen een factuur ontvangen.

 

Unsubscribe me from this list

 

Wel mooi dat je tegenwoordig facturen kunt sturen als de mail juist ontvangen is. Helaas is deze bij mij niet juist ontvangen en hoef ik niet te vrezen voor een factuur.

 

Ohja, nog wel even melden bij spamklacht.nl

 

Link naar reactie

Deze e-mail kreeg ik vandaag binnen ,met in de bijlage een informatie pakket,ik heb hier helemaal niet om gevraagd.

Wat mij verontrust is het laatste stukje,dat ze een factuur zullen sturen voor het ontvangen van deze informatie.

Zijn er meer mensen die deze e-mail hebben ontvangen ?

 

Geachte heer, mevrouw,

 

Naar aanleiding van uw aanvraag doen wij u bij deze toekomen het regio Mode En Kleding informatie pakket. Door het bestuderen van deze informtaie wordt het u duidelijk gemaakt hoe u uw bedrijf binnen de Mode En Kledingbranche in uw regio beter aan kunt sturen, uw kansen kunt vergroten en daarmede uiteraard uw omzet vergroten.

 

Aan de hand van diverse regio analyse's is duidelijk geworden dat vele bedrijven binnen uw Mode En Kleding branche, een groot aantal componenten verwaarlozen, in plaats van deze optimaal te benutten. Dit informatie pakket biedt handreikingen om uw bedrijf meer rendement te laten behalen, indien u de gegeven informatie nauwgezet en consequent opvolgt. Succes kan dan niet uitblijven. In bijgaande attachment vindt u onze regio Mode En Kleding informatie pakket.

 

 

Hoogachtend,

(naam heb ik weggelaten ) stond alleen een voornaam met achternaam ,geen bedrijfsgegevens.

 

email disclaimer:

Deze email en attachments zijn sec bedoeld voor ontvangst door de eigenaar of medewerkers van(bedrijsnaam heb ik verwijderd ) Binnen enkele dagen ontvangt u het factuur voor deze regio Mode En Kleding informatie pakket. Indien u deze email per abuis hebt ontvangen vragen wij u vriendelijk deze te verwijderen.

 

Link naar reactie

Er staat helaas geen telefoon nummer bij ! ook geen bedrijfgegevens ,ik weet dus helemaal niet waar dit vandaan komt.

Maar dat neemt niet weg dat ik dit een vervelend e-mailtje vind . vooral dat zinnetje over een factuur .

Link naar reactie

Volgens Whois is de domeinnaam nog vrij...

 

Váág! Ik wilde net zeggen "dan moet je een betere whois gebruiken", maar ik zie nu ook dat de domeinnaam vrij is. Zelfs na dubbelchecken, terwijl ik vanochtend toch echt wat anders zag (richting India, geregistreerd met Gmail-adressen).

 

Kan dat, een domeinnaam in een uur opzeggen en volledig vrij op de markt laten komen? Nooit geweten...

Link naar reactie

Domein werkt gewoon : http://parcurbain.com/mailer/admin/

 

Gezien de contacten in de whois zal deze gewoon bij een domeinboer geregd zijn die anonieme registraties toestaat.

 

Benieuwd of er nog iemand facturen gaat ontvangen en welke info daar op staat.

 

Als het alleen om de mailadressen gaat dan is het zaak om de mail niet volledig te openen. Er word namelijk een plaatje ter grote van 1 pixel meegezonden waarmee men kan tracken of de mail (en door wie) geopend word. Daarmee word bevestigd dat het mailadres valide is. De bouncers haalt het programma er zowieso automatisch uit.

 

Als je mailprogramma niet automatisch plaatjes download dan is er weinig aan de hand.

Link naar reactie

Bij KvK HALLO heeft iemand de bron van de pdf gevonden. Hoe werkt dat? Is te zien welke licentiehouder van Adobe de pdf heeft aangemaakt?

 

Document openen in pdf reader en dan rechter muisknop -> document eigenschappen

 

Maar ik denk eigenlijk dat men gewoon een gejat pdf doc heeft bijgevoegd.

Link naar reactie

Maar goed, als ze dan een factuur sturen en je betaalt deze gewoon niet, wat kunnen ze dan nog doen? Niets toch?

nee maar je zal ze de kost moeten geven die op wat grotere bedrijven werken en er vanuitgaan dat iemand in de organisatie het wel besteld zal hebben of administratie afdelingen die gewoonweg door staan te stampen met betalen van binnengekomen facturen zonder te controleren of factuur wel terecht is.

Link naar reactie

Op Fraudemeldpunt.nl.

 

Informatiepakket Detailhandel: melden bij Fraudehelpdesk

07-07-2011

 

Het Steunpunt Acquisitiefraude ontvangt meldingen van ondernemers inhoudende e-mails inzake Informatiepakket Detailhandel. Indien u ook een dergelijke e-mail heeft ontvangen kunt u deze doorsturen naar info@fraudehelpdesk.nl.

 

De Fraudehelpdesk zal deze meldingen verder onderzoeken.

 

U hoeft dit verder niet bij Steunpunt Acquisitiefraude te melden.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie

LOL, ik heb ook zo´n mail, maar dan van 's werelds domste oplichter:

 

Beste gewaardeerde klant,

 

 

U hebt een nieuwe beveiligingsupdate van ING. Alstublieft Log in op uw

account om

deze update te bevestigen

 

Wijzig hier uw online account

 

ING Bank NV

Handelsregister Leeuwarden nr. 33031431

 

 

Zit geen link in naar een site ;D

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 154 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.