Ik denk zelf dat de betekenis van ondernemen , puur en alleen '' sparen en sparen en nog is sparen'' is. Elke cent die je verdient ,zolang het mogelijk is tenminste , op elkaar leggen.

Veel mensen denken ook dat ze gewoon alle winst die ze maken gewoon kunnen uitgeven. Maar dat heeft volgens mijn idee , niets met ondernemen te maken. Je bent pas een ondernemer als je zoveel mogelijk spaart. De ondernemers die dikke jeeps rijden waarbij ze meer dan 2000 á 2500 euro per jaar alleen aan de wegenbelasting moeten betalen (benzine/diesel kosten en al risk verzekering kosten tel ik nu even niet mee..), kunnen dat betalen omdat ze rente krijgen van hun gespaarde geld. Dus met een gedeelte van de rente betalen ze die extra vaste kosten. De rest van de vaste kosten wordt betaald met de onderneming inkomsten.

Meestal is een ondernemer slim genoeg om zijn vaste kosten niet te verhogen , behalve als die genoeg rente inkomsten binnen krijgt. Want dan heb je toch een stukje garantie om die extra vasten kosten iedere maand te kunnen betalen.

In het begin was ik hier niet van op de hoogte , maar na een bepaalde tijd begon er een lampje bij mij te gloeien dat sparen , eigenlijk alles is wat een ondernemer nodig heeft.

Handel,onderneming,ondernemer = Sparen.

Dit account is geband wegens overtreding van de forumregels

Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/32902-de-betekenis-van-ondernemen/
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

• 0

Altan heeft waarschijnlijk gelezen dat Apple meer cash heeft dan de Amerikaanse overheid. Veel cash is een slecht teken. De ondernemer weet blijkbaar niet wat hij met z'n geld aanmoet. Hij investeert niet meer, hij neemt geen bedrijven over. Ondernemingen met een vette bankrekening zijn een overnamedoelwit. Apple heeft gelukkig een hoge koers, dus overname is lastig. Maar een onderneming met veel cash gaat waarschijnlijk hoge dividenden betalen aan aandeelhouders.

Nu ben je met een autohandel niet beursgenoteerd. Maar als je veel cash hebt en dat geld op een spaarrekening zet, krijg je een paar procent rente. Blijkbaar zie je geen mogelijkheid om je geld te investeren in meer auto's om meer inkomen te genereren. Hoe meer je spaart, hoe minder je onderneemt.

Maar dit is de zoveelste onzindiscussie. :P

Dit is geen onzin discussie. Dit is iets waar de meeste mensen fouten maken en of helemaal niet aandenken. En naast sparen ook als een gek investeren natuurlijk. Niet dat je puur en alleen maar gaat sparen. Alleen sparen vind ik zelf wel belangrijk.

Als je specifiek na mij gericht praat , dan kan ik zeggen dat mijn ''spaar'' gedachte wel op een minder hoge niveau kan zitten mits ik een grote handelaar vind die mij telkens auto's op stuurt. Dus dat ik bijvoorbeeld in plaats van 10 auto's per maand zelf inkoop , 20 á 30 auto's per maand kan inkopen. Met behulp van een grote handelaar die zijn inruil auto's kwijt moet.

Ik heb dat niet dus ga ik ervanuit dat het ook niet zo 1-2-3 gaat gebeuren. Als dat ooit wel gebeurd , dan ga ik natuurlijk per direct van koers veranderen en meer investeren dan sparen.

• 0

Altan,

Ik zal je nog iets geven om over na te denken.

Toen mijn vader twee jaar geleden steeds zieker werd, heeft hij me nog nog verteld, "ik had nog zo gehoopt op een mooie oude dag."

Terwijl zijn oude dag al begonnen was!

En mijn vader heeft nooit geld gehad, maar hij heeft op een andere manier veel zorgen gehad.

Wees verstandig, zorg ervoor dat je genoeg geld op de bankt hebt om 6 maanden zonder inkomsten te kunnen overleven.

En ga verder wel op vakantie, ga vooral ook leuke dingen doen, leef,

In de laatste jas zitten geen zakken.

Als eerst uit respect , als je vader is overleden , dan wil ik eerst ''gecondoleerd'' zeggen.

Daarnaast geeft ik je zeker gelijk. Alleen mijn plan met betrekking tot grof en extreem sparen is tot de leeftijd van ''30''. Dus niet dat ik me hele leven lang aan deze ''extreme'' regels ga houden. Ik wil gewoon een sterke begin laagje hebben.

• 0

Ik geloof dat de beste manier van sparen nu door studenten gedaan word:

Ze lenen maximaal bij de Dienst Uitvoering en Onderwijs en zetten dit op een spaarrekening. De rente van de lening bij DUO is namelijk lager dan de rente die studenten krijgen bij de bank wanneer ze een bedrag vast zetten. DUO rekent een bedrag van 1,5% rente, terwijl banken meer rente geven. Als dat ook ondernemen is?? Denk het niet, is gewoon even slim rekenen, maar heeft toch niets met ondernemen te maken..

Dus Altan, wellicht even terug de schoolbanken in en maximaal lenen bij DUO, geld vast zetten en slapend rijk worden.. Want dat is het idee toch?

Zie nieuwslink.

• 0

Ik geloof dat de beste manier van sparen nu door studenten gedaan word:

Ze lenen maximaal bij de Dienst Uitvoering en Onderwijs en zetten dit op een spaarrekening. De rente van de lening bij DUO is namelijk lager dan de rente die studenten krijgen bij de bank wanneer ze een bedrag vast zetten. DUO rekent een bedrag van 1,5% rente, terwijl banken meer rente geven. Als dat ook ondernemen is?? Denk het niet, is gewoon even slim rekenen, maar heeft toch niets met ondernemen te maken..

Dus Altan, wellicht even terug de schoolbanken in en maximaal lenen bij DUO, geld vast zetten en slapend rijk worden.. Want dat is het idee toch?

Zie nieuwslink.

Waarom verdraai je mijn woorden. Slapend rijk worden? Wat een grapjas.

• 0

Sparen en investeren, is toch hetzelfde ?

Ondernemen is de continuïteit van je bedrijf waarborgen en je winstmarge beschermen.

Dit kan door investeren -eigen beheer, (hopelijk) meer winstmarge of huren/uitbesteden- hogere kosten, (misschien) kleinere winstmarges.

Allemaal koffiedik kijken, investeringen gaan kapot, moeten extra onderhoud, onvoorspelbaar wanneer, uitbesteden is afhankelijkheid van externe factoren, moeilijk te sturen.

Echter,

Het moment waarop je afstand neemt van de verantwoordelijkheid voor je bedrijf zul je moeten financieren.

Dit kan door te investeren en zo (hopelijk) de waarde van je onderneming op het moment van verkoop door zijn groei en rentabiliteit het gewenste bedrag oplevert.

Dit kan door een structurele winstuitkering, waarbij je bewust niet kiest voor groei, maar voor meer zekerheid van een lagere winst. De jaarlijkse winstuitkering na belasting spaar je tot dit genoeg is om te stoppen met je bedrijf.

De hoogte van de verkoopwaarde van je bedrijf is op dat moment niet doorslaggevend, maar een aanvulling.

Sparen en investeren is dus afhankelijk van de keuze die je maakt op welke wijze je stopt met ondernemen.

Volgens mij is Lowfield op het punt belandt dat hij de keuze wil maken op welke manier hij stopt met ondernemen.

Sparen is volgens mij dus geen ondernemen :)

Groetjes,

Rolamohu

• 0

Uit een analyse van RTL Nieuws blijkt dat zeker acht van de tien gewone spaarrekeningen nu verlies opleveren. De spaarrente is historisch laag, rond de 2,5% (rekening zonder voorwaarden). Dat is slechts een fractie boven het inflatiecijfer van juli; toen werd het geld 2,6% minder waard.

Sparen is zinloos

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar