• 0

Subsidie voor hulp aan senioren

Beste lezers,

Wij zijn een startend bedrijf in advies, we zijn nu zo'n tien maanden op weg. Gaat allemaal goed ! Maar nu willen we uitbreiden met nog een advies voor hulp voor senioren, wij vragen er niet veel voor. Dus mijn vraag is kan je hiervoor subsidie aanvragen, aangezien we op deze dienst geen winst kunnen maken i.v.m het tarief wat wij rekenen. Dit is echter wel een maatschappelijke sociale dienst waarbij we senioren voor € 19,-- hun proberen te verlossen van problemen die zich voornamelijk voordoen op oude computer systemen met oude OS. Deze mensen zijn hebben niet de financiële middelen om een nieuwe computer aan te schaffen.

 

Alvast bedankt voor de reacties.

 

Groetjes Mary

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

15 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hoi en welkom op HL.

 

Kort gezegd heb je een dienst die je tegen een bepaald tarief aanbiedt, echter is het tarief te laag om winst te maken en vraag je je af of de overheid bijspringt om het winstgevend te maken?

 

Lijkt me niet gaan werken, althans niet op de langere termijn.

 

Kosten verlagen of prijzen verhogen is de enige oplossing, maar je zou eens wat subsidiedatabanken kunnen doorzoeken

Link naar reactie
  • 0

Hi!

 

Heel vroeger heb ik zaken gedaan met Seniorweb, die werden gesponsord door verschillende ouder -verenigingen en ook een beetje vanuit het ministerie.

 

Net eventjes gekeken en ze bestaan nog steeds, misschien wel dankzij deze 'potjes' http://www.seniorweb.nl/pchulp/

 

suc6

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
Link naar reactie
  • 0

Dit is echter wel een maatschappelijke sociale dienst waarbij we senioren voor € 19,-- hun proberen te verlossen van problemen die zich voornamelijk voordoen op oude computer systemen met oude OS. Deze mensen zijn hebben niet de financiële middelen om een nieuwe computer aan te schaffen.

 

Tegenover subsidie staan investeringen. Ik verwacht ook dat je investeringen groter dienen te zijn dan wat je aan subsidie zult kunnen verwachten.

Waarin wil je investeren? In nieuwe computers voor oudjes ???

 

Link naar reactie
  • 0

Ik weet uit ervaring dat digibeten (helaas meestal ook de senioren) gewoon moeilijk kunnen omgaan met o.a. het muis & klik systeem en het doolhof van files. Wat wel heel frappant is dat deze groep gemakkelijk overweg kunnen met de i-pad’s. In ieder geval de single of multi touch besturingen. Ook iets om aan te denken met een investering? Wie weet is er wel een sponsor te vinden. ;)

Link naar reactie
  • 1

 

Subsidie om reclame te maken voor een dienst waar veel behoefte aan is: dat lijkt me iets teveel van het goede. Als de berg niet naar de helpdesk komt, zal het andersom moeten. Waar zitten die bejaarden die niet met hun gepensioneerde operating-systeem op kunnen schieten? Hang posters in het buurthuis, de bieb en op de hangplek in het lokale winkelcentrum. Plaats kleine advertenties op het prikbord in de supermarkt. Meld je aan met een story bij de lokale huis-aan-huis krant.

 

Overigens hebben diezelfde bejaarden moeite met hun nieuwe flatscreen, hun mobiele telefoon en hun platenspeler.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Overigens hebben diezelfde bejaarden moeite met hun nieuwe flatscreen, hun mobiele telefoon en hun platenspeler.

 

Ik begrijp dat jij mijn vader ook kent? ::)

 

Even gemakshalve; reclame is niet iets waar de bejaarden mee geholpen worden en daarmee zul je daarvoor geen subsidie ontvangen. Misschien een goed voorstel voor je; Maak afspraken met een beslissingsbevoegde van zorgcentra's, ondersteunende aanleunwoningen, zelfstandig wonen met ouderenzorg op oproep. Overtuig heb van je missie en je hebt een hele grote klantencirkel tot je beschikking.

 

Heb je ervaring waaruit blijkt dat je geschikt bent om ouderen hulp te verlenen? Op welke schaal kun je gaan helpen? Dat zijn de eerste vragen die op je af komen. Onderstaande link kan je een duwtje in de juiste richting geven qua subsidiëring.

http://http://www.fondsenvoorouderen.nl/overzicht/

 

Succes toegewenst (oprechte hulp aan bejaarden is het mooiste wat er is)

 

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor de snelle feedback.

 

We zijn inmiddels benaderd door diversen verzorgingstehuizen waar wij folders hebben bezorgd. Ze willen ons inhuren voor de diensten die wij aan senioren leveren. Dus ons probleem wat betreft financiering in reclame is opgelost.

 

Ik wil verder iedereen bedanken voor de suggesties en antwoorden.

 

Dit topic mag gesloten worden.

Met vriendelijke groet,

Mary

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 56 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.