Ga naar inhoud
Geplaatst:

Paul Oudshoorn

Beste allemaal,

 

Even een vraag in stappen uitgelegd:

 

-in 2006 het boekhoudpakket KING aangeschaft

-in 2009 gestopt met het onderhoudsabonnement omdat we met een ander pakket verder gaan

-dit is pas in 2011 gebeurt waardoor 2010 nog in KING geboekt is.

-nou is er door bliksem mijn computer gecrasht waardoor ik een nieuw systeem heb aangeschaft.

-gelukkig nog een back-up van de KING administratie dus ik de CD (uit 2006) opnieuw geinstalleerd en proberen te importeren maar hier komt een foutmelding. Na heb bellen met king blijkt dat ik een nieuw pakket moet kopen (1295,-) en anders heb ik dikke pech...

 

Weten jullie nog een oplossing, want hoe moet de boekhouder anders het jaar 2010 van 2 bedrijven opmaken?

 

Hoop dat het een beetje duidelijk is en dat iemand een gouden idee heeft!

Vader | ondernemer | lichtexpert | investeerder | vrijdenker | levensgenieter | reizen

Featured Replies

Geplaatst:

fvddungen

Wat is er kapot gegaan van je oude pc? Als slechts de voeding en mobo zijn doorgefikt heb je kans dat de hd nog gewoon werkt. Als je die dan als slave in je nieuwe pc hangt, kun je kijken of je nog bij je oude install kunt komen.

Zelfstandige loonslaaf

Geplaatst:

Paul Oudshoorn

  • Auteur

Helaas, begin dit jaar is de HD naar een bedrijf gegaan die voor 80% kunnen fixen maar deze dus niet. Erg vervelend.

Vader | ondernemer | lichtexpert | investeerder | vrijdenker | levensgenieter | reizen

Geplaatst:

Paul Oudshoorn

  • Auteur

Iemand wellicht King versie 5.41 (hiervoor heb ik gewoon licentiegegevens) of nieuwere versie die dan wat uitdraaien kan maken?

Vader | ondernemer | lichtexpert | investeerder | vrijdenker | levensgenieter | reizen

Geplaatst:

John Kode

Dag Paul,

 

Sorry, ik heb geen verstand van dat soort zaken. Daarom; als ik tegen zoiets aan zou lopen, zou ik een wizz kid inschakelen.

Mijn neefje van 21 (en bijna alle kids van die leeftijd) kan toveren met een computer. Geeft 'm 50 euries. Hij blij, jij blij.

 

groet,

 

John

Geplaatst:

djluc

Heb je al je aangiftes e.d. al rond? Of heb je het daar nog voor nodig? Neem aan dat je sowieso al je facturen e.d. hebt? Heb je ook rapportages e.d?

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Geplaatst:

Paul Oudshoorn

  • Auteur

De aangiftes zijn nog niet rond, dus heb het daar voor nodig.

 

Gelukkig bestaan er ook nog hulpvaardige mensen, ik heb iemand gevonden die wil proberen om met zijn KING pakket mijn 2 administraties te kunnen openen en de belangrijke zaken te mailen!

 

Ik hou jullie op de hoogte, en anders wordt het een lang weekend 24/7 inboeken.... (compleet 2010 voor 2 bedrijven)

Vader | ondernemer | lichtexpert | investeerder | vrijdenker | levensgenieter | reizen

Geplaatst:

adlasko

Een oude computer, de systeemdatum terugzetten naar 2008 of 2006 ?

Licenties werken wel eens met een systeemdatum.

Kan zijn dat hij signaleert dat je licentie niet meer geldig is.

Geen verbinding maken voor upgrade, e.d., gewoon stand alone installatie ?

 

Wellicht een domme opmerking van een leek, maar logisch gezien moet je tot het moment van verloop licentie de mogelijkheid hebben om over al je gegevens te beschikken met werkende programmatuur.

Kan zijn dat de verstreken boekjaren niet bestaan of niet geopend zijn bij je nieuwe installatie.

Kan dan zijn import (mutaties) niet plaatsen in je boekjaren

 

Succes !!

Roland

 

Geplaatst:

VES

Het is misschien zout in een open wond. Maar waarom zijn er geen backups gemaakt van de administratie, en wellicht andere noodzakelijke bestanden voor je onderneming?

 

Ik wens je in iedergeval succes. Ik hoop dat het mij nooit zal overkomen.

Geplaatst:

Zomaar iemand

Volgens mij heeft hij juist wel backups, maar geen programma om de backup te openen.

 

Heeft je boekhouder niet toevallig de mogelijkheid om hem te openen? Of wellicht dat King een trial versie heeft (even aanvragen op naam van je buren)

Geplaatst:

brood

. Maar waarom zijn er geen backups gemaakt van de administratie, en wellicht andere noodzakelijke bestanden voor je onderneming?

 

Het ligt niet zozeer aan geen backups, het boekhoudprogramma installeert ze niet meer. Wel was het beter voor alle zekerheid twee systemen te hebben waarop je het programma op hebt staan vanaf de eerste installatie. Dat heb ik ook (maar geen KING). Buiten dat zou ik volgens de uitleg van adlasko het probleem toch bij KING leggen.

 

Geplaatst:

VES

idd, was een beetje voorbarig. Het zou toch zo moeten zijn dat de oorspronkelijke installatie met de oude licentie toch nog toegang geven tot de administratie. Al was het alleen maar om deze nog in te kunnen zien.

Geplaatst:

adlasko

Beste allemaal,

 

Even een vraag in stappen uitgelegd:

 

-in 2006 het boekhoudpakket KING aangeschaft

-in 2009 gestopt met het onderhoudsabonnement omdat we met een ander pakket verder gaan

-dit is pas in 2011 gebeurt waardoor 2010 nog in KING geboekt is.

-nou is er door bliksem mijn computer gecrasht waardoor ik een nieuw systeem heb aangeschaft.

-gelukkig nog een back-up van de KING administratie dus ik de CD (uit 2006) opnieuw geinstalleerd en proberen te importeren maar hier komt een foutmelding. Na heb bellen met king blijkt dat ik een nieuw pakket moet kopen (1295,-) en anders heb ik dikke pech...

 

Weten jullie nog een oplossing, want hoe moet de boekhouder anders het jaar 2010 van 2 bedrijven opmaken?

 

Hoop dat het een beetje duidelijk is en dat iemand een gouden idee heeft!

 

 

Als je de mutaties in back-up hebt, kun je je boekhouder vragen of hij deze kan converteren naar een audit file.

 

Staan alle mutaties digitaal in een (dsv?) bestand, welke weer naar excell kunnen worden geconverteerd.

 

Als je boekhouder dit niet kan, misschien een accountantskantoor ?

Wel iets duurder, maar die hebben meer soorten programmatuur en conversies hiervoor.

Eenmalige opdracht tegen uurtarief, vragen kan altijd, vooral als je ze het idee geeft dat je denkt aan een andere boekhouder ( alleen maar de gedachte ;) )

 

Groetjes en succes !!,

Roland

Geplaatst:

Koos Janssens

Paul kan blij zijn, hij heeft zijn boekhouding inmiddels weer op papier!!

Geplaatst:

Gast

Wellicht werkt het systeem niet meer omdat er sprake is van een "vervaldatum" of iets dergelijks? Ik heb een boekhoudpakket waarvoor ik jaarlijks een fee betaal; als ik dat niet doe, kan ik na de vervaldatum van de licentie niet meer inloggen. Het is gewoon een pakket dat op mijn eigen pc draait.

 

Ik heb daar echter iets op gevonden :

 

Het softwareprogrammaatje RUNASDATE ;D; te vinden via google.

 

Download deze software (gratis), en voer in het programma het EXE file in van je boekhoudpakket. Je moet ook een datum invullen; zorg ervoor dat die datum ligt in de periode waarvoor je licentie o.i.d. nog geldig was (2006??)..En via RUNASDATE wordt dan je boekhouding gestart.

 

Bij mij werkt het perfect, maar is wellicht niet voor elke software geschikt.

Probeer het eens, ben benieuwd of je er wat aan hebt.

 

m.vr.gr.

 

 

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.