• 0

webshop beginnen met edelsteensieraden - waar vind ik leveranciers ?

Beste mensen

(excuses als mijn vraag verkeerd staat, bij "wat vinden jullie van mijn..." kon ik niet posten)

 

Waarschijnlijk ben ik de zoveelste huisvrouw die een webshop wil beginnen...

en dus ook de zoveelste die info bij jullie komt vragen....

 

Graag wil ik een webshop starten met edelsteensieraden.

Geen zweverig gedoe omtrent de helende werking,

maar ook geen goedkoop nepspul.

Een beetje tussenin zeg maar.

Dus echte edelstenen en echt zilver met een korte beschrijving van de kracht van de steen.

 

Zelf de sieraden maken zie ik niet zitten, om er dan financieel nog wat aan over te houden is bijna niet te doen.

Mijn plan is dus om de sieraden kant en klaar in te kopen bij een groothandel.

Daar begint ook meteen mijn probleem...

Na uren op google heb ik nog geen leveranciers kunnen vinden, op 1 of 2 na.

 

Het idee van de shop heb ik al helemaal in mijn hoofd,

in combi met het geven van sieraden-party's

 

Maar wat is nu de beste volgorde om te beginnen?

Ik kan me wel in gaan schrijven bij de kvk en/of seminars gaan volgen,

maar is dat handig? Er al geld in gaan stoppen terwijl ik nog geen zicht op leveranciers heb?

De producten zitten al in mijn hoofd, maar zijn die ook te verkrijgen??

 

Misschien dat jullie wat tips kunnen geven?

 

En hou in gedachten dat ik maar een huisvrouwtje ben ;)

 

[titel aangepast - mod]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

19 antwoorden op deze vraag

  • 0

Heb je al ervaring met het hebben van een webshop? Weet je wat er allemaal bij komt kijken? Het is niet iets wat je zo even doet. Dat je "maar een huisvrouwtje" bent betekend niet dat je maar wat kan aanklooien, om het zo even te zeggen. Het kan dan een leuke hobby zijn, maar daar is dit forum niet voor bedoelt. Als je het niet professioneel kan of wilt aanpakken dan zul je niet zo veel aan onze tips hebben, of anders gezegd, je gaat je er niets van aantrekken. Dat is op zich weer zonde van onze tijd. :)

 

Het vinden van leverancier is op zich wel belangrijk. Je zou naar de Trade Mart in Utrecht kunnen gaan, daar staan allerlei groothandels met sieraden en zulks.

 

Lees je verder goed in over wat het hebben van een bedrijf heeft allemaal inhoudt, en hoe je een webshop moet opstarten.

Link naar reactie
  • 0

Er komt veel bij kijken waardoor je zoiets niet zomaar even kan opzetten aan de hand van een paar tips op een forum. Ik heb wel 1 kleine tip wat leveranciers vinden betreft: bij de trade mart in Utrecht http://www.trademartutrecht.nl/nl-NL/Bezoeker.aspx worden veel sieraden verkocht. Om binnen te komen moet je 'n pas hebben en moet je al als bedrijf geregistreerd zijn, maar wellicht kan je via internet 'n bedrijf vinden die daar zit en vantevoren contact leggen waardoor je via 'gastenkaart' kan binnenkomen. Toen ik er voor het eerst heen ging was het namelijk voor kennismaking met leverancier.

Link naar reactie
  • 0

Oké bedankt voor de Trade Mart tip !!!

En met "maar een huisvrouwtje" bedoelde ik dat ik niet één of andere slimmerik ben ;D

Ik plaats hier mijn vraag omdat ik Juist advies en tips wil, en me er zeker wat van aan ga trekken.

 

Op het moment heb ik een hobby webshop en deze wil ik vervangen door iets serieuzers.

Weet niet of ik de naam mag vermelden zodat je kan kijken, maar als het niet mag neem ik aan dat hij wel verwijderd wordt

www.allerlei-dingen.nl

Deze site heb ik zelf gemaakt (zoals waarschijnlijk wel te zien is)

en de producten maak ik ook zelf, ik heb dus wel een héél klein beetje ervaring.

Het is echter niet winstgevend, en de concurrentie is groot, vandaar dat ik wil overgaan op iets anders en het serieuzer wil aanpakken met een professionel site enzo.

 

Mijn partner heeft een handelsonderneming en kvk nummer, dus misschien kan ik via hem naar Utrecht.

Link naar reactie
  • 0

Je site laten zien kan het best door een post te plaatsen in dit forum. Daar zitten wel een paar voorwaarden aan vast. Verder kan je de link best in je signature plaatsen want ik vermoed dat een mod de link in je bericht weg zal gaan halen.

 

Als je het professioneel aan wilt pakken dan zou je je echt even moeten oriënteren op de verschillende software pakketten die er beschikbaar zijn voor een webwinkel. De meeste pakketten zijn gratis, dus die kan je gewoon uitproberen.

 

Verder huur je nooit een shop als je het goed aan pakt, dus geen mijnwebwinkel en andere software die je moet huren.

Link naar reactie
  • 0

Oké bedankt ik zal me eens orienteren op die sofware paketten, maar misschien laat ik de site wel bouwen door iemand die er echt verstand van heeft en begin ik er zelf niet aan, daar ben ik nog niet helemaal over uit.

Maar huren zal het dan dus in ieder geval niet worden, zoals je adviseert :)

 

En mijn site hoef ik verder niet te laten zien, ben hier tenslotte niet om reclame te maken.

Dus als de link wordt weggehaald is dat wat mij betreft geen probleem.

Link naar reactie
  • 1

De Trade Mart in Utrecht is inderdaad een goede tip. Er zijn daar 2 etages (van de 7) waar leveranciers van sieraden zitten. 1 van die etages kan je terecht met een kvk inschrijving, de andere etage, Jewels & Watches, is alleen toegankelijk voor juweliers.

 

Als je me iets specifiekere informatie kunt geven van wat je ongeveer zoekt kan ik je wellicht verder helpen met leveranciers.

Daarnaast zou ik, als juwelier zijnde, ook een dagpas voor jou en eventueel je partner kunnen regelen waarmee je op alle etages terecht kunt (dus inclusief Jewels & Watches).

 

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Hallo Kanselman

 

Ik had op de site van de trade mart gekeken, en zag dat de 2e etage iedere maandag inderdaad vrij toegangkelijk is, voor kvknummer-houders, maar dat als je je als starter aangeef, je ook eenmalig de 2e etage mag bezoeken zonder kvk-nummer.

 

De dagkaart die u "aanbied" klinkt wel heel aantrekkelijk (en erg aardig haha)

 

Wat ik zoek zijn sieraden (hangers / ketting / armband / evt ringen) gemaakt van echte edelstenen en zilver.

In een gemiddelde prijsklasse, hangers bv verkoop 15 a 20 euro / armbanden 20 a 30 euro.

Er is een site die producten verkoop die ik helemaal geweldig vind; op google zilverenedelsteensieraden intikken en dan zie je hem meteen. Zoiets zoek ik, alleen in een lagere prijsklasse (als dat er is) want ik ben bang dat het anders te duur wordt.

Ik wil namelijk ook party's gaan geven (zoals tupperware) en dan is een lagere prijsklasse wel een stuk aantrekkelijker.

 

Ik vroeg me af of op de trade mart dit type sieraden aanwezig is, evt op de Jewels & Watches etage,

want dan zou ik erg graag uw vriendelijke aanbod willen aannemen, tegen betaling uiteraard.

Link naar reactie
  • 0

Ik vroeg me af of op de trade mart dit type sieraden aanwezig is, evt op de Jewels & Watches etage,

want dan zou ik erg graag uw vriendelijke aanbod willen aannemen, tegen betaling uiteraard.

 

Op de vrij toegankelijke etage vindt u niets anders dan juist sieraden in die prijs klasse.

Je kunt bij de vele stands zegmaar gewoon een mandje pakken en vullen met vanalles en nog wat en dan nog maar een paar tientjes betalen. Akoya parel armbandjes voor 1 euro p/st bijvoorbeeld.

Feit is echter wel dat u zeker niet de enige ''huisvrouw'' bent die daar rondloopt, u zult dus eerst goed moeten onderzoeken wat wel en niet verkoopt.

 

Bij de juweliers etage heeft u echter niets te zoeken, hier kun je uberhaupt niets zo kopen en meenemen(op een a twee fournituur stands na allicht maar geen kant en klare sieraden). Plus kun je hier niets voor elkaar krijgen als je geen echte winkel hebt, aan webshops doen ze daar niet. En het feit dat iedereen hier in maatpak loopt zegt ook al iets over de prijs klasse.

 

Verder nog even wat info:

Op de website van http://www.bijoumoderne.nl/ kan iedereen met een kvk nummer (of als je je uitgeeft als student goudsmid) een account aanmaken en dingen bestellen. Dit is de grootste leverancier van fournituren, halffabrikaat, machines en gereedschap om sieraden te maken van Nederland. Hier zou u dus parel snoeren of meters ketting kunnen kopen en er zelf even een slotje aan zetten. Wat tegenwoordig hot is, is dat de huisvrouwtjes liever alles half kopen en het zelf aan elkaar rijgen dus misschien is het aardig om ook iets half af / of gereedschappen te verkopen.

 

De enige groothandel die echt voor iedereen toegankelijk is en echt kwaliteit sieraden verkoopt (Onder andere waar niets meer aan gedaan hoeft te worden) is http://www.riogrande.com/ .

Grapje hier is wel dat het 3 weken kan duren voor het hier is en je boven de 50? euro aan ingekocht materieel je aardige import kosten moet betalen.

Link naar reactie
  • 0

Sorry voor mijn late reactie, maar wat je zoekt zal je niet zo makkelijk kunnen vinden zeker niet voor de prijs die je zelf aangeeft.

 

Zilver met echte (of half) edelstenen zul je niet veel voordeliger kunnen aanbieden dan wat je bij de webshop van zilverenedelsteensieraden.nl vind.

 

Op de Jewels&Watches etage zul je deze type sieraden ook niet veel vinden zoals Tomva al aangeeft, toch raad ik je aan om daar wel te gaan rondsnuffelen om een indruk te krijgen wat er zoal word aangeboden en je te verdiepen in de markt.

Daarbij is het ook gewoon leuk om een keer te zien en je kan er goed eten en drinken (gratis!)

 

Ik ben het trouwens niet eens met Tomva wat betreft de maatpakken trouwens die periode is al lang verleden tijd...(de meeste pakken komen gewoon bij H&M enz. vandaan ;) )

 

De meeste mensen denken nog steeds dat juweliers niet meegaan met hun tijd met stoffige winkels en die zijn er inderdaad maar er is veel verjonging (ik schaar mezelf daar ook onder trouwens) maar dat is weer een hele andere discussie...

 

Als je interesse hebt in de dagkaarten stuur je me maar een PM dan komt dat in orde, zonder betaling overigens.

Eerstvolgende beurs is 3-4 september dat is ook gelijk een van de leukste van het jaar.

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ik ben ondernemer in spe en heb nog geen inschrijving Kvk. Nu heb ik begrepen dat vanaf zondag najaarsbeurs is op de trade mart in utrecht . Is het echt niet mogelijk deze beurs zonder inschrijvingsbewijs of dagpas te bezoeken?????

Weet iemand dit of kan iemand me helpen hoe ik toch aan een dagpas kan komen..

 

Link naar reactie
  • 0

Hello Sen na,

 

Ik ben van de Koning van Buul VOF. Wij zijn vaste exposant op de Trade Mart in Utrecht. Wij staan op de 1e etage en zijn groothandel in parels, edelstenen en goud- en zilveren sluitingen. Wij hebben ook veel kant en klaar sieraden. Hieronder staat een link naar ons site.

 

U kunt ons ook volgen op Facebook.

 

Als u zover bent met u webwinkel houd ons in gedachten als mogelijk leverancier, ik wens u veel succes!

 

Niall @ KOBU

 

[link verwijderd - mod]

IMG_7265-3.thumb.jpg.db9a7153fd1f95015faa52d6d16f39f7.jpg

Link naar reactie
  • 0

Beste allemaal,

 

Ik zit eigenlijk in hetzelfde schuitje; ik zou juist graag enthousiast gemaakt willen worden met een bijzonder product en

had daarom Trademart benaderd voor een gastenticket om te kijken waar ik mee zou kunnen starten, helaas was dit

zonder inschrijving niet mogelijk. Erg jammer en toch vind ik het erg vreemd; je zou toch denkendat pas als je iets

verkoopbaars ziet, en je wordt enthousiast, dat je daarna pas je bedrijf gaat beginnen.

 

Ik zoek een zelfde soort sieraad, echter vanaf verkoopprijzen, bv ring; EUR 75 tot EUR 200 en dan meer aziatisch, kan

iemand mij helpen? Ik zou zo graag eens de beurs willen zien! Heeft iemand ervaring met alibaba.com?

 

Tom

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 109 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.