• 0

kosten marketing bureau

Ik ben benaderd door een bureau dat onze website wil gaan updaten zodat het beter gevonden kan gaan worden en meer imact op de bezoeker zal krijgen.

 

Het bureau stelde het volgende voor:

 

TEchnische websacn

vindbaar via googele en duizende branchegerelateerdes sites in de regio

Video Commercial (ongeveer 1 minuut)

Adwords

 

Nu rekenen ze hier 2299 per jaar voor, waarbij ik zelf 100 euro per maand aan adwords moet inkopen (via hun)

 

Persoonlijk vind ik het een hoop geld,, maar is het een beetje conform de marktprijs?

 

 

Een gratis seo scan op internet levert het volgende op:

 

Pagina's geanalyseerd : 135

 

Overall : 6.0

 

Techniek : 7.0

SEO score : 59%

Populariteit : 5.0

Inkomende links : 12

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

13 antwoorden op deze vraag

  • 0

Je geeft veel te weinig informatie om concreet wat te kunnen melden.

 

Ik vermoed dat je willekeurig een offerte hebt aangevraagd maar nog niet echt bekend bent met internet(marketing) in zijn algemeenheid. Lees je goed in over internet(marketing) of huur een gerenommeerd bedrijf in om je te helpen, maar ga alsjeblieft niet met cowboy "no cure no pay", "wij zetten je op de eerste pagina van Google" bedrijven. Zonde van je geld.

Link naar reactie
  • 0

Waarom vraag je niet gewoon wat andere offerte's aan?

Als je dan maar niet naar de prijs kijkt, maar puur kijkt naar wat er concreet voor je gedaan wordt.

Kijk niet naar beloftes en stel veel vragen als ze slang (gekke, moeilijke woorden) gebruiken.

Er zijn in deze business namelijk ontzettend veel cowboys en kwakzalvers bezig die je voor slechts een paar honderd euro per maand al afzetten, helaas.

 

Aangezien de TS aankomt met resultaten uit een "gratis SEO scan" denk ik dat hij niets heeft aan het aanvragen van offertes, maar dat hij zichzelf moet inlezen op het vak of een gerenommeerd bureau er voor moet zoeken.

 

EDIT en ik ben het eens met ikkrijg hier onder. Een internet marketing bedrijf die ook een video commercial maakt? Ik zou gelijk weg rennen. ;D

Link naar reactie
  • 0

Een uitzonderlijke combinatie om naast SEO/SEA een videocommercial aan te bieden. Ik ben nog geen bedrijf tegengekomen die beide op een hoog niveau doet.

 

Ook lijkt het me vreemd om per jaar te betalen, maken ze ieder jaar ook een update van de commercial?

 

Overigens vind ik 2299 voor alleen de commercial al spotgoedkoop, kan nooit wat zijn lijkt me.

Een slechte commercial doet afbreuk aan je merk.

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ik ben geen kenner maar zeker ook geen leek op het gebied. Ben ook wel van mening dat mijn website kwa SEO goed in elkaar zit. Maar toch komt er nog te weinig goed verkeer naar mijn website.

 

 

Personlijk vind ik het niet raar dat er een bedrijf is dat alle aspecten van een website durft aan te pakken, sterker nog ik vind het een gebrek van een bedirjf als hij alleen de SEO aan durft maar geen connecties heeft om de rest ook aan te pakken.

 

Ik post dit anoniem omdat ik niet wil dat de aanbieder dit topic verder kan linken aan mij.

 

Dat er cowboys in de wereld van internet zijn is bekend, sterker nog ik ben van mening dat er meer slechte dan goede bedirjven zijn en juist dat maakt de keuze zo moeilijk. Dit bedrijf heeft, volgens hun eigen website 26 mensen in dienst (met naam en foto genoemd op de website)

 

Tot slot ben ik nog wel van mening dat een commercial maken helemaal niet zo duur hoeft te zijn, wel als je met acteurs en dergelijk wil gaan werken, maar met een voice over en wat fotomatriaal en filmmatriaal kun je al heel ver komen.

 

Wat voor meer info zouden jullie willen weten omwel een mening te kunnen vormen?

 

Link naar reactie
  • 0

TEchnische websacn

Hebben ze een voorbeeld van een (deel van) zo'n scan? Wat staat er globaal in. Is dat niet gewoon een rapportje via een mooie webapp gemaakt met aandachtspunten, maar een op jouw site toegesneden scan?

vindbaar via googele en duizende branchegerelateerdes sites in de regio

 

Op welke keywords? of alleen op simpel te realiseren keywordcombinaties als bijvoorbeeld [bedrijfsnaam] + [woonplaats] waar je toch al op gevonden wordt. Zijn er überhaupt 1000-en branchegerelateerde sites van jouw branche op de wereld, laat staan in de regio. En bedoelen ze dan links of gewoon een adwordadvertentie die via adsense bij 1000-en bedrijven terechtkomt? Als het geen adwords is, komt je link dan op linkfarms terecht (moet je blijmee zijn) of overleggen ze met je voordat ze gaan linkbuilden?

 

Video Commercial (ongeveer 1 minuut)

WAt is de toegevoegde waarde? (ja, natuurlijk, youtube, geweldig, veel bezoekers etc. etc., maar wat denk je dat de echte waarde is?)

 

Adwords

 

Het rare is dat ik de relevante zaken niet terugzie: Zoekwoordonderzoek, concurrentieonderzoek, het schrijven van Content voor je eigen site, strategiebepaling etc.

 

Hoeveel uur gaan ze aan je spenderen voor dat bedrag, en is dat 1x 20 uur om maar wat te noemen, of 4x5 uur achter elkaar, of wekelijks een kwartier om je advertenties te optimaliseren/verbeteren, of in het begin 3 uur samen met jou, en vervolgens structureel een half uur tot een uur. Wat gaan ze nu eigenlijk echt doen voor dat geld?

 

Vragen genoeg :)

Link naar reactie
  • 0
waarbij ik zelf 100 euro per maand aan adwords moet inkopen (via hun)

 

Dit moet je dus nooit doen!!! normaal gesproken betaal je aan het marketing bureau hun werk/uren, en de kosten van AdWords betaal je gelijk aan Google, dan weet je tenminste zeker wat de echte kosten zijn en dat ze niet zomaar wat rekenen. Ook kan je dan zelf besluiten of je meer of juist minder wil investeren.

 

Vraag ze vooral ook of je zelf nog toegang hebt tot je AdWords Account en of dat het altijd dezelfde persoon is die je campagnes onderhoud. (vooral bij grote bedrijven zie je vaak dat er elke keer weer een andere stagiair persoon in je account aan het werk is.)

 

Groeten

Joost

Don't give up so easily

Have some faith and you will see

Try again...try again

Link naar reactie
  • 0

Ik als cowboy "no cure no pay", "wij zetten je op de eerste pagina van Google" bedrijfje. ;)

 

Een seo scan moet je niet te serieus nemen, deze zijn meestal standaard programma's.

Het belangrijkste hierin is natuurlijk hoe oud is je site? Hoe is jou website gesetteld in de zoekmachines, hoeveel backlinks heeft hij al? Hoe groot is jou concurrentie? Heeft hij uniek content of is hij voorzien van feeds? en nog een paar vragen...

 

Wil je scoren met de woorden "laptop kopen" dan moet je het doen!

Wil je scoren met "fietshandel rotterdam" dit kan je ook zelf doen, kwestie van seo artikelen lezen.

Wil jij ook een glooge top 10 positie? Ja? Wacht dan niet langer...er zijn maar 10 plekken te vergeven!

Link naar reactie
  • 0

Ik zou wel eens wat meer willen weten over die "duizenden branche gerelateerde websites in de regio" als ik jou was. ::)

 

Nog een iets: Je geeft aan dat je website SEO goed in elkaar zit (dus ik ga er voor het gemak even van uit dat dat zo is). Toch gaat er iets mis. Het lijkt mij dat je van hun wilt weten waar ze de knelpunten gaan aanpassen, aangezien "vindbaarheid in Google" dat toch niet helemaal dekt.

 

 

Link naar reactie
  • 0

- Vindbaar op Google ben je altijd; zoek maar op je bedrijfsnaam, dan sta je waarschijnlijk bovenaan. Je wilt gevonden worden op andere begrippen; zoals, 'omega horloge kopen online'. Maar dit is te on-concreet om over te oordelen.

 

- Technische webscan kan vanalles zijn. Ze kunnen een gratis software rapport van een site halen of je website door een webmarketing expert op honderden punten laten controleren.

 

- Duizenden branche gerelateerde websites? Als in; melden ze je aan op duizenden branchegerelateerde directories? Dat lijkt me erg sterk. Indien wel waar: dan doen ze dat via software. De links die je van linkfarms (grote websites met miljoenen links) krijgt hebben praktisch geen waarde. Vaak kunnen ze ook niet veel kwaad doen.

 

- Video Commercial, klinkt goed. Alleen voor zo'n commercial ben je vaak al wel minstens €1000,- kwijt, hier zit het er bij in.

En voor die €1000,- heb je geen commercial met een voice-over erbij hoor.

 

- Op voorhand zeggen dat AdWords je €100,- per maand gaat kosten lijkt me onverstandig. Een normale SEA'er maakt een inschatting van je marges, de markt en de prijzen, je doelstellingen, gewenste ROI etc. Hoe veel je het best kunt besteden is afhankelijk van veel zaken. Als dit niet eerst bekeken is zou ik erg gaan twijfelen aan de kunde van dit bureau.

 

 

 

Ik geloof dat we elkaar horen te helpen. Met Cliendo maken wij het werk van coaches, zorg & hulpverleners makkelijker.

 

Ons doel is het maken van het makkelijkste online ECD / Cliëntvolgsysteem.

 

http://cliendo.nl

Link naar reactie
  • 0

Volgens mij kan jij het best minimaal 3 offertes aanvragen bij bedrijven die betrouwbaar zijn aangeschreven.

Wellicht kun je het via een intermediair gelijk voor meerdere aanvragen (een vergelijk site)

 

Als zij iets meer in detail dan jij hier deed kunnen vertellen wát ze voor dat geld gaan doen,

kun je het waarschijnlijk zelf al zien.. ik vermoed dat er wel wat grote verschillen tussen gaan zitten.

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 95 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.