Ga naar inhoud
Geplaatst:

larsbruggie

Hoi,

Ik betaal mijn werknemers vaak voor 3 a 4 maanden in het seizoen. Zei hebben een nul uren contract, en verdienen in die 3 maanden minder dan de helft van het minimum loon (vereiste voor de "kleine baan regeling"). Nu lees ik nu pas dat dat ik voor hen in aanmerking kan komen voor de kleine banen regeling in 2010 en 2011. In totaal zou me dat zo'n €5000 opleveren als ik het aanpas en alsnog "terug vraag".

Zou ik alsnog het bedrag wat ik teveel heb betaald kunnen terug vragen bij de belastingdienst en weet iemand toevallig wat meer van deze regeling. Ik kan namelijk niet meer vinden dan de basis voorwaarde.

Vriendelijke groeten

Lars

Featured Replies

Geplaatst:

Hermes Ratgers

Weet je zeker dat deze niet is toegepast door je administratiekantoor?

Bekijk de loonstroken van destijds nog even goed.

Met vriendelijke groet,

Hermes Ratgers

Geplaatst:

larsbruggie

• Auteur

hey herafin,

ik heb niet echt een administratie advies bureau. Ik laat me verlonen bij personeel online.nl en daar kan je zelf alles invoeren.

ik heb het zelf niet ingesteld, en goed de loonstroken door gekeken.

Vriendelijke groeten

Geplaatst:

Joost Rietveld

• Moderator

Ik kan namelijk niet meer vinden dan de basis voorwaarde.

Dag Lars, zonder spaties zoeken bij google.

Of bij de fiscus.

Als je de regeling zelf niet toegepast hebt, dan kun je de fiscus nog verzoeken of ze dat ambtshalve kunnen corrigeren voor je. Of ze dat doen is een tweede (zijn ze niet verplicht).

groet

Joost

Fiscaal en juridisch advies en expertise bij bedrijfsoverdrachten en rechtsvormkeuze of -wijziging: DenariusAdvies

Geplaatst:

larsbruggie

• Auteur

Hey Joost,

Bedankt voor je antwoord. Ik had al het een en ander erover gevonden. Maar ik kan bijvoorbeeld nergens vinden dof dat het loon op jaarbasis gebaseerd of op maandbasis. Ik betaal ze namelijk de ene maand minder dan het voor de regeling toegestane en de andere maand meer.

Maar ik denk dat ik maar eens langs de fiscus ga om dit te bespreken

Gr lars

Geplaatst:

Joost Rietveld

• Moderator

Dag Lars

De tabellen gaan uit van maandbedragen of kortere perioden. Jaarbedrag is niet relevant. Je moet de toepassing per aangiftetijdvak berekenen. Contact met de fiscus zou ik zeker doen.

groet

Joost

Fiscaal en juridisch advies en expertise bij bedrijfsoverdrachten en rechtsvormkeuze of -wijziging: DenariusAdvies

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.