2 weken geleden kreeg ik een aanvraag binnen voor een gedeeltelijke sponsoring van een podium voor een instantie met een zeer uitgesproken en gevoelige mening. Wel een mening die zij delen met onze overheid.
Mijn reactie op hun email was als volgt:
Beste,
Wij hebben uw verzoek tot sponsoring besproken, maar besloten om uw evenement niet te sponsoren. De reden hiervoor is dat wij geen politiek gevoelige onderwerpen sponsoren, dit vanwege het feit dat wij ook opdrachtgevers die andere kant van de discussie staan, als klant zouden kunnen hebben.
Door sponsoring van uw evenement, met de reclame die wij daarvoor terug zouden willen hebben, zou naar de buitenwereld het signaal kunnen geven dat wij achter uw mening/doel staan en dat is niet het geval, wij zijn als bedrijf hier neutraal in.
Wanneer u toch gebruik wilt maken van het podium, kunt u de offerte die wij u eerder hebben toegestuurd ondertekend aan ons terug sturen.
Met vriendelijke groet,
Leek mij opzich een nette email, maar nu is men er achter gekomen dat wij een aantal jaar geleden een opdracht hebben gedaan voor een partij die zij als vijand nummer 1 zien. En je raadt het al, wij hebben die voor een groot deel gesponsord en wel oom het feit dat het hier om een kindervoorstelling ging, zonder statement, een soort telekids.
Nu heb ik dus een email gekregen waarin men mij beschuldigd van leugens en disciriminatie en dat zij overwegen juridische stappen te gaan ondernemen en mijn naam zwart te gaan maken.
Ondanks dat ze geen gebruik hebben gemaakt van mijn podium ben ik toch naar hun bijeenkomst gegaan om te kijken of er daar wat gezegd zou worden. Dat is niet gedaan.
Ik heb het hele verhaal al bij mijn rechtbijstand neergelegd, maar die hebben het in beraadt en degene die hier meer over weet is met vakantie, dus gaat men uitzoeken wie mij hiermee kan helpen. De ervaring leert dat dit nog wel even kan duren. Ondertussen zit ik er wel mee in mijn maag.
Ik heb nu de volgende vragen:
- hebben zij enige poot om op te staan, gezien hun claim van leugens en discriminatie?
- als dit zo is, houdt dit dan ook stand in een rechtzaak?
- welke stappen kan ik al ondernemen?
- en voor een persoonlijke noot, vinden jullie dat ik goed gehandeld heb. of zou ik het anders hebben moeten aanpakken, zoiets als we hebben geen podium meer beschikbaar oid.
Sorry moet helaas wat vaag blijven, dit om alles niet erger te maken.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Zomaar iemand
Zomaar iemand
2 weken geleden kreeg ik een aanvraag binnen voor een gedeeltelijke sponsoring van een podium voor een instantie met een zeer uitgesproken en gevoelige mening. Wel een mening die zij delen met onze overheid.
Mijn reactie op hun email was als volgt:
Leek mij opzich een nette email, maar nu is men er achter gekomen dat wij een aantal jaar geleden een opdracht hebben gedaan voor een partij die zij als vijand nummer 1 zien. En je raadt het al, wij hebben die voor een groot deel gesponsord en wel oom het feit dat het hier om een kindervoorstelling ging, zonder statement, een soort telekids.
Nu heb ik dus een email gekregen waarin men mij beschuldigd van leugens en disciriminatie en dat zij overwegen juridische stappen te gaan ondernemen en mijn naam zwart te gaan maken.
Ondanks dat ze geen gebruik hebben gemaakt van mijn podium ben ik toch naar hun bijeenkomst gegaan om te kijken of er daar wat gezegd zou worden. Dat is niet gedaan.
Ik heb het hele verhaal al bij mijn rechtbijstand neergelegd, maar die hebben het in beraadt en degene die hier meer over weet is met vakantie, dus gaat men uitzoeken wie mij hiermee kan helpen. De ervaring leert dat dit nog wel even kan duren. Ondertussen zit ik er wel mee in mijn maag.
Ik heb nu de volgende vragen:
- hebben zij enige poot om op te staan, gezien hun claim van leugens en discriminatie?
- als dit zo is, houdt dit dan ook stand in een rechtzaak?
- welke stappen kan ik al ondernemen?
- en voor een persoonlijke noot, vinden jullie dat ik goed gehandeld heb. of zou ik het anders hebben moeten aanpakken, zoiets als we hebben geen podium meer beschikbaar oid.
Sorry moet helaas wat vaag blijven, dit om alles niet erger te maken.
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/33430-problemen-rondom-het-niet-sponsoren-van-een-evenement/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
10 antwoorden op deze vraag