• 0

domeinnaam claim na inschrijving Europees merk

hallo,

 

Vandaag heb ik een claim ontvangen van een andere partij die

meent aanspraak te maken op een van mijn domeinnamen

die ik jaren geleden heb geregisteerd. Onlangs heeft deze partij

in kwestie de domein als merknaam geregisteerd bij de EU.

 

Kan een andere partij met terugwerkende kracht (recentelijke merknaam reg.)

aanspraak maken op domeinnamen?

 

Graag jullie advies.

tim

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

12 antwoorden op deze vraag

  • 0

meestal niet maar zeg nooit nooit...

als jij de naam al jaren hebt (en gebruikt) en zij hebben net pas die naam als merk ingeschreven kunnen ze daar niet met terugwerkende kracht rechten aan ontlenen.

 

Weet je zeker dat ze die naam niet al heel lang als handelsnaam gebruiken? dat kan namelijk de boel weer veranderen.

 

Ook nog afhankelijk of jullie in dezelfde branches werkzaam zijn (en regio) en wie daarmee eerder was enz.

Link naar reactie
  • 0

Het betreft een .de domeinnaam, en het zou best kunnen dat ze die als handelsnaam gebruiken.

Maar ook dan kan men toch geen rechten claimen op europees niveau?

 

Ik verwijs de domeinnaam nu door naar een gerelateerde website /informatie.

Bedoeling was en is wel om er iets mee te doen.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Zoek inderdaad op Domjur en zoek zaken die vergelijkbaar zijn.

 

Van belang is:

- heb je handelsnaamrechten op het betreffende domein? Daar gaat Daniël vanuit (art. 16 lid 1 van het TRIPS-verdrag van belang)

- zit merkenhouder in dezelfde branche? (Ajax de voetbalclub kan niet optreden tegen Ajax allesreiniger)

- hoe groot zijn jouw belangen? (wil je überhaupt procederen, is dat het waard)

 

Uiteraard zijn we benieuwd om welk domein het gaat en hoe het afloopt.

Link naar reactie
  • 0

Ik verwijs de domeinnaam nu door naar een gerelateerde website /informatie.

Bedoeling was en is wel om er iets mee te doen.

 

 

Een concurent? Met een .com zou dat met een URDP "bad faith" zijn, en ben je em kwijt in de meeste gevallen.

 

 

Volgens mij heeft een Duitser sowieso meer rechten op een .de (ze kunnen eenvoudiger terugclaimen) (mijn .de staat op freelance medewerker uit duitsland...)

Link naar reactie
  • 0
Het betreft een .de domeinnaam, en het zou best kunnen dat ze die als handelsnaam gebruiken.

Maar ook dan kan men toch geen rechten claimen op europees niveau?

 

Dan komt de claimende partij vast uit Duitsland en dan zou ik eerder willen weten of er oudere Duitse rechten zijn en of die geclaimed kunnen worden. Zet de rechten, claim en data maar eens op een rij om te beginnen. Wat zegt de juridische informatie op Denic.de?

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Heeft de claimende partij een handelsnaam gebruikt of merknaam geregistreerd, voordat jij het domein hebt vastgelegd? Dat is het eerste wat je wilt weten. Check de polisvoorwaarden of de rechtsbijstandsverzekering in dit geval iets voor je zou kunnen betekenen.

 

Wees eens eerlijk, is de registratie te goeder trouw? Anders kunnen we dit topic snel afsluiten.

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Geen handelsnaamrechten zo te zien en geen legitiem belang anders dan trafic naar je site leiden. Kans is erg groot dat merkhouder domein succesvol opeist.

Komt nog bij dat hij, uitgaand van het ontbreken van rechten, ook nog op kan treden tegen misbruik van zijn merk en een schadevergoeding kan claimen als je in het gebruik volhard. Geld vragen voor het domein wordt vaak gezien als bewijs van te kwader trouw. Dus gewoon opgeven lijkt me of een heel goede advocaat nemen. Vrijwel elke rechtsbijstandsverzekering sluit IE zaken uit.

Link naar reactie
  • 0

Heeft de claimende partij een handelsnaam gebruikt of merknaam geregistreerd, voordat jij het domein hebt vastgelegd? Dat is het eerste wat je wilt weten. Check de polisvoorwaarden of de rechtsbijstandsverzekering in dit geval iets voor je zou kunnen betekenen.

 

Wees eens eerlijk, is de registratie te goeder trouw? Anders kunnen we dit topic snel afsluiten.

 

Groet,

 

Highio

 

Indeed.

 

Als iets irritant is, zijn het wel personen en bedrijven die in het wilde maar domeinen registreren in de hoop het later weer door te kunnen verkopen of door gewoon weg 'passief inkomen' te genereren door een pagina vol met ads te tonen.

 

Zeg niet dat jij het doet, maar het is wel ontzettend irritant.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 183 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.