na heel veel zoekwerk vooral op dit forum ga ik toch de vraag neerleggen.
-Ik heb een BV waar na verkoop van aandelen alleen nog een zak geld in zit.
-ik ga op prive grond een pand laten bouwen voor 50% prive gebruik en 50% zakelijk gebruik voor mijn nieuwe VOF
Nu krijg ik het advies om dit pand prive te laten bouwen en huur te vragen aan de nieuwe vof die er straks in gaat zitten. Dit zouden dan inkomsten in box 3 zijn. Dit klinkt leuk maar,
Ik moet dan het geld uit m'n bv halen (25% dividend) aangezien ik dit prive niet heb en kan de btw voor het nieuwe pand niet terugvangen aangezien dit dan prive zou zijn.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
navajiva
navajiva
Beste forumleden,
na heel veel zoekwerk vooral op dit forum ga ik toch de vraag neerleggen.
-Ik heb een BV waar na verkoop van aandelen alleen nog een zak geld in zit.
-ik ga op prive grond een pand laten bouwen voor 50% prive gebruik en 50% zakelijk gebruik voor mijn nieuwe VOF
Nu krijg ik het advies om dit pand prive te laten bouwen en huur te vragen aan de nieuwe vof die er straks in gaat zitten. Dit zouden dan inkomsten in box 3 zijn. Dit klinkt leuk maar,
Ik moet dan het geld uit m'n bv halen (25% dividend) aangezien ik dit prive niet heb en kan de btw voor het nieuwe pand niet terugvangen aangezien dit dan prive zou zijn.
Denk ik goed of niet ?
[titel aangepast - mod]
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/33908-geld-uit-bv-voor-bouw-pand/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
16 antwoorden op deze vraag