• 0

Leuk plan maar helaas geen financiering

(Ik had in het verleden al wat informatie over mijn plan hier in een ander topic geschreven, maar ik open een nieuw topic. De tekst is lang, ik verondschuldig mij alvast daarvoor)

 

Afgelopen zomer was ik naar Turkije gegaan om foto's te nemen van een aantal plaatsen. Het werd in totaal 24.000 foto's (van 6,3 megapixels) van 120 plaatsen. In principe bezit ik nu over het grootste foto-archief ter wereld over Turkije. Daarmee wilde ik een site maken, www.worldturkey.com. Heb een standaard ontwerpje gemaakt en standaard informatiepagina's. Heb de boel upgeload.

 

Op dit moment heeft de site ongeveer 400 unieke bezoekers per dag (12.000 per maand) en ca. 3.000 hits per dag. Ik heb niet veel aan promotie gedaan (de site is wel verschenen in diverse bladen). Mijn doelstelling op korte termijn is minstens 1.000 unieke bezoekers per dag.

 

Zoals velen wellicht weten is Turkije een explosief stijgende toeristisch markt. Het aantal boekingen van vliegvakanties naar Turkije ligt bijv. op het ogenblik 43 procent hoger dan in mei vorig jaar. (Bron: ANVR en bijv. http://reiskrant.nl/reiskrant/reisnieuws/10858291/Nederlanders_massaal_naar_Turkije.html ). Spanje verliest bij Nederlanders als vakantiebestemming fors terrein aan Turkije. Maar liefst 29 procent van de vliegvakanties voert naar Turkije, tegen 22 procent naar Spanje. Daarnaast is het bestellen van tickets en pakketten via het internet ook explosief gestegen in vergelijking met vorig jaar. Dus de marktmogelijkheden is genoeg.

 

Ik ben van plan om de website vanaf januari 2005 commercieel te exploiteren (na veel getoonde interesse). De websites van reisorganisaties waar men paketten/tickets kunnen bestellen via het internet zijn volgens mijn onderzoek eentonig. Er zijn slechts aanbiedingen en bestelmethoden, maar erg weinig informatie over Turkije. Laat staan veel foto’s ervan. Mijn doel is om mij te onderscheiden van mijn concurrenten door mijn eerste aandacht te besteden aan de foto’s en informatie zelf en daarna pas aan de aanbiedingen en boekingsmethoden. Door de veelzijdigheid en verdieping in de inhoud en de foto’s van de site, kan ik veel bezoekers trekken. Een ander voordeel is dat de foto's op de site vrij van auteursrechten zal zijn zodat de foto's overal op het internet wordt verspreid. Men zal dan de link op de foto zien en de site bezoeken (wat steeds meer bezoekers oplevert).

 

In het kort:

1. Heb de grootste foto-archief ter wereld over een land dat op toeristisch gebied jaarlijks enorm groeit (ook zeer geschikt voor de professionele markt).

2. Heb een site die zich van de concurrenten gaat onderscheiden door niet alleen pakketten en hotel informatie te bieden maar complete informatie over plaatsen en duizenden foto's.

3. Al veel bezoekers aan de site

4. Verspreiding van foto's op het internet zodat meer bezoekers de site zullen vinden.

 

Ik ben op dit moment in gesprek met 2 kleine reisorganisaties om het eerste jaar samen te werken en ervaring op te doen. Helaas willen ze niets investeren. Dit wordt een leerervaring voor mij. WorldTurkey.com wordt omgebouwd (ander ontwerp) als een reisorganisatie (maar dan in het achtergrond aanwezig). Per verkochte ticket/pakket via de site krijg ik 50% van de winst. Na het doen van ervaring wil ik het 2e jaar zelfstandig als reisorganisatie via die website pakketten gaan verkopen.

 

Een leuk plan met grote potentie toch?

Helaas heb ik de volgende problemen:

1. Een groot aantal plaatsen moeten nog gefotografeerd worden. Daarna zal ik een archief hebben van ongeveer 54.000 foto's.

2. In 2002 stond ik BKR geregistreerd maar in 2003 is dit weer opgelost. Toch wordt dit als een probleem gezien bij banken. Op

dit moment heb ik geen schulden en ben ik dus de dupe van een

situatie in het verleden.

 

Nu mijn vraag:

Ik heb nu een bedrag van 25.000 euro nodig om de resterende foto's te nemen, de site te laten ontwerpen en professionaliseren, etc.

- Ik heb een enorm archief van foto's dat volgens de cijfers van de fotografen federatie in de tienduizenden euro's waarde ligt. Ik ben wellicht de enige die over zulke foto's beschikt;

- Ik heb een steeds beter lopende site met grote potentie en is uniek t.o.v. andere dergelijke sites;

- De markt is in alle opzichte groeiende (zelfs explosief). De komende jaren is het boeken via internet en Turkse toerisme groeiende (volgens de ANVR)

- Ik krijg van een kennis gratis voor een jaar een kantoorruimte ter beschikking, zodat ik het eerste jaar geen huurkosten heb.

 

Hoe kan ik aan financiering komen of investering? Wat kan ik doen?

Iemand enig idee? Want ik zou het jammer vinden als ik hiermee moet

stoppen omdat ik geen financiering kon vinden. Alvast bedankt voor de reakties.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Maak een ondernemingsplan en probeer een bank?

 

Heb ik al geprobeert bij diverse banken. Ik vind het wel raar.

Ik heb een goed plan, kan zekerheden bieden. Toch kon ik

de 25.000 euro niet krijgen omdat ik in 2002 een negatieve

codering had bij de BKR, terwijl het in 2003 al afgelost was.

Ik heb sinds2003 geen codering, heb geen schulden, heb

een bedrijf goede vooruitzichten.

 

Ik denk dat de BKR in Nederland voor veel problemen zorgt.

Terwijl dat niet nodig is (in ieder geval bij veel omstandigheden).

Link naar reactie
  • 0

Ik denk dat er ander mogelijkheden met jou waarde.

Waarom niet inzetten op info over Turkeye en je laten sponsoren door het Turks toerisme bureau en reisbureau's ? Als je wil kan ik wel even je ondernemingsplan bekijken of je kan mij even bellen om te brainstormen. Het lijkt mij jammer als het je niet lukt, er moet business in zitten als ik het zo hoor.

 

Pim 0654247268

Pim de Bokx

www.pioneerz.com | managing the risk to dramatically improve

Link naar reactie
  • 0

Ik denk dat er ander mogelijkheden met jou waarde.

Waarom niet inzetten op info over Turkeye en je laten sponsoren door het Turks toerisme bureau en reisbureau's ?

 

Helaas is er een gebrek aan medewerking door de Turkse instanties. Door de bureaucratie in Turkije moet ik waarschijnlijk tot 2012 wachten om geholpen te worden :)

 

Als je wil kan ik wel even je ondernemingsplan bekijken of je kan mij even bellen om te brainstormen. Het lijkt mij jammer als het je niet lukt, er moet business in zitten als ik het zo hoor.

 

Pim 0654247268

 

Ik wil je mijn ondernemingsplan wel opsturen, maar heb dit al aan 3 banken voorgelegd en alle 3 afgewezen vanwege mijn verleden bij de BKR.

Ik bel je zo. Bedankt.

Link naar reactie
  • 0

Nu mijn vraag:

Ik heb nu een bedrag van 25.000 euro nodig om de resterende foto's te nemen, de site te laten ontwerpen en professionaliseren, etc.

 

Hoe duur schat jij het maken van een site dan wel niet in?

In de reis en foto's maken zitten natuurlijk veel kosten, maar toch niet zoveel?

 

Het heeft me vorig jaar in totaal 18.300 euro gekost om de foto's te nemen. Huur auto (3 maanden), brandstof kosten (20.000 km), hotel verblijfskosten, voeding, camera, laptop, accesoires, ontwerp website (compleet nieuw als reisorganisatie, integratie bestelsysteem, computerapparatuur voor het kantoor, inventaris, promotiekosten, etc.

Link naar reactie
  • 0
Nu mijn vraag:

Ik heb nu een bedrag van 25.000 euro nodig om de resterende foto's te nemen, de site te laten ontwerpen en professionaliseren, etc.

- Ik heb een enorm archief van foto's dat volgens de cijfers van de fotografen federatie in de tienduizenden euro's waarde ligt. Ik ben wellicht de enige die over zulke foto's beschikt;

- Ik heb een steeds beter lopende site met grote potentie en is uniek t.o.v. andere dergelijke sites;

- De markt is in alle opzichte groeiende (zelfs explosief). De komende jaren is het boeken via internet en Turkse toerisme groeiende (volgens de ANVR)

- Ik krijg van een kennis gratis voor een jaar een kantoorruimte ter beschikking, zodat ik het eerste jaar geen huurkosten heb.

 

Aaarrgh, ik snap dit dus niet. Ik zou je willen vragen om jezelf de vraag te stellen, WAAROM?

 

Waarom heb je die fotoos nodig als je nu al een unieke collectie hebt. Waarom moet je je website helemaal opnieuw laten maken? Waarom zelfs kantoorruimte, wat wil je gaan doen in je eentje op een kantoor?

 

Je hebt op dit moment al een waardevolle site en je hoeft in principe alleen maar te gaan cashen. Let wel 400 bezoekers tot 1000 bezoekers per dag is peanuts, ik denk niet dat je daar heel veel geld op gaat verdienen.

 

Verder weet je b.v de CTR van je sponsoren? Zo te zien track je op dit moment niet eens de response van je huidige sponsoren, weet je uberhaupt waarom de mensen die op je site komen daar komen? Zijn het mensen die dingen terug willen zien of komen ze juist voordat ze hun vakantie plannen?

 

Ik begrijp dat je ze vakanties wilt verkopen. Dat kan ook best met de huidige opzet, zit zeker potentieel in! Zo kun je zien of je uberhaupt iets verkoopt en er potentie in zit. Gebruik een systeem waarbij als mensen vanuit jouw site doorklikken jij comissie krijgt per gedane sale. Er is hier software voor, hoeft niet veel te kosten. Je kunt ook werden via een derde partij als b.v Linkshare, investeringen zijn dan ook laag en als het goed loopt kun je dan altijd nog een andere oplossing zoeken.

 

Zo te zien heb je helemaal geen investeringen nodig en is het alleen aan jou om goede partners te zoeken die je potentieel zien en met jou op comissie basis willen werken. Let wel, maak geen lange termijn contracten als het allemaal dan goed loopt kun je zaken in eigen beheer gaan nemen. Dit kun je dan doen met het geld dat je comissie oplevert.

 

Maar je zult waarschijnlijk zien dat elke partij goed is in z'n eigen dingen. Heb jij zin in de hele afhandeling van een reis, alle documenten en afhandeling van klachten? Of ga je liever reizen en fotoos maken en die op je website zetten, terwijl je geld krijgt?

 

Op internet is een comissie systeem relatief makkelijk te maken en het geeft mensen met verschillende achtergronden de mogelijkheid om samen te werken en iedere partij te laten doen waar die goed in is tegen minimale kosten. Zorg alleen dat je een goede partner of zelfs beter partners hebt die je potentieel zien en betrouwbaar zijn.

 

Ik hoop dat je hier iets aan hebt.

Link naar reactie
  • 0

Nu mijn vraag:

Ik heb nu een bedrag van 25.000 euro nodig om de resterende foto's te nemen, de site te laten ontwerpen en professionaliseren, etc.

- Ik heb een enorm archief van foto's dat volgens de cijfers van de fotografen federatie in de tienduizenden euro's waarde ligt. Ik ben wellicht de enige die over zulke foto's beschikt;

- Ik heb een steeds beter lopende site met grote potentie en is uniek t.o.v. andere dergelijke sites;

- De markt is in alle opzichte groeiende (zelfs explosief). De komende jaren is het boeken via internet en Turkse toerisme groeiende (volgens de ANVR)

- Ik krijg van een kennis gratis voor een jaar een kantoorruimte ter beschikking, zodat ik het eerste jaar geen huurkosten heb.

 

Aaarrgh, ik snap dit dus niet. Ik zou je willen vragen om jezelf de vraag te stellen, WAAROM?

 

Waarom heb je die fotoos nodig als je nu al een unieke collectie hebt.

Omdat het niet compleet is. Ik mis veel plaatsen. En te weinig foto's van sommige toeristische plaatsen. Had geen geld en geen tijd om dat vorig jaar te regelen.

 

Waarom moet je je website helemaal opnieuw laten maken?

Dit is een info site. Moeilijk te updaten. Statisch. Het moet een reisboeksite worden. Meer info? Kijk naar reissites.

 

Waarom zelfs kantoorruimte, wat wil je gaan doen in je eentje op een kantoor?

Uitgroeien tot een echte reisorganisatie. Ik zit niet in m'n eentje.

 

Je hebt op dit moment al een waardevolle site en je hoeft in principe alleen maar te gaan cashen. Let wel 400 bezoekers tot 1000 bezoekers per dag is peanuts, ik denk niet dat je daar heel veel geld op gaat verdienen.

Heeft er ook niets mee te maken. Na afronding en promotie verwacht ik ca. 100.000 bezoekers per maand. Ik heb toezeggingen gekregen van landelijke dagbladen in Nederland en Turkije voor artikellen.

 

Verder weet je b.v de CTR van je sponsoren? Zo te zien track je op dit moment niet eens de response van je huidige sponsoren, weet je uberhaupt waarom de mensen die op je site komen daar komen? Zijn het mensen die dingen terug willen zien of komen ze juist voordat ze hun vakantie plannen?

Zoals ik al zei de doelstelling van de site is anders.

 

Ik begrijp dat je ze vakanties wilt verkopen. Dat kan ook best met de huidige opzet, zit zeker potentieel in! Zo kun je zien of je uberhaupt iets verkoopt en er potentie in zit. Gebruik een systeem waarbij als mensen vanuit jouw site doorklikken jij comissie krijgt per gedane sale. Er is hier software voor, hoeft niet veel te kosten. Je kunt ook werden via een derde partij als b.v Linkshare, investeringen zijn dan ook laag en als het goed loopt kun je dan altijd nog een andere oplossing zoeken.

Amateurisch. Geen zin in. Ik wil het professioneel aanpakken. Volgens het IMK kan ik makkelijk een 120.000 euro per jaar aan omzet draaien als ik vakanties ga verkopen. Mits ik mij onderscheid aan mijn concurrenten en mijn ondernemingsplan realiseer. En mits ik krediet kan krijgen. Wat dus niet lukt.

 

Zo te zien heb je helemaal geen investeringen nodig en is het alleen aan jou om goede partners te zoeken die je potentieel zien en met jou op comissie basis willen werken.

Als je het amateurisch wilt doen wel ja, met een onvolledige foto-archief. Zoals ik al zei, ik wil een reisorganisatie oprichten, geen paar centjes verdienen met comissie en klikjes en doorverwijzingen.

 

Maar je zult waarschijnlijk zien dat elke partij goed is in z'n eigen dingen. Heb jij zin in de hele afhandeling van een reis, alle documenten en afhandeling van klachten? Of ga je liever reizen en fotoos maken en die op je website zetten, terwijl je geld krijgt?

Volgens mij snap je het idee niet. De reisorganisatie moet zich onderscheiden van andere sites dmv het in beeld brengen van het land. Als je iemand kan vinden die voor 15.000 euro 3 maanden in 40 graden 100 steden wil aandoen en 30.000 foto's wil nemen, dan hoor ik het graag.

 

Ik hoop dat je hier iets aan hebt.

 

Nope niet echt. Maar toch bedankt voor de moeite.

Link naar reactie
  • 0

Dit is een info site. Moeilijk te updaten. Statisch. Het moet een reisboeksite worden. Meer info? Kijk naar reissites.

 

Dan hoeft niet heel je site vernieuwd te worden. Een CMS systeem erachter, een nieuwe home + sub pages en bewerken van content. Klaar ben je.

 

Zoals ik al zei. Als je het amateurisch wilt aanpakken wel. Een unieke site moet een mooi ontwerp hebben. Zo veel verstand heb ik niet van webdesign.

 

Ik snap niet wat jullie proberen duidelijk te maken. Ik wil een reisorganisatie opzetten die op de een of andere manier zich gaat onderscheiden van andere reisorganisaties/websites. Om een bedrijf op te zetten heb je geld nodig. Als je de site gratis wilt ontwerpen en een boekingssysteem wilt gaan programmeren, bel me dan gerust.

Link naar reactie
  • 0

Leuk dat je het allemaal professioneel aan wilt pakken, maar realistisch is het dus niet. Je kunt toch klein beginnen en dan groeien? Waarom zou je het risico nemen? Ik snap het echt niet hoor. Via een comissie systeem kun je geld verdienen dat je kunt investeren om zo uiteindelijk je doel te bereiken. Klein beginnen groot worden, zonder risico.

 

Het geld wat je verdiend kun je weer investeren om je content te vergroten en je organisatie te verbeteren. Wat nu als je echt maar een paar centjes verdiend, en misschien 10 sales doet op een maand, weet je wel wat marges op de reizen zijn? Misschien verdien je dan maar 300 EURO per maand. Je kunt dit allemaal risicoloos uitzoeken met een comissie systeem.

 

Ik snap wel dat je alles graag goed en professioneel wilt opzetten maar zonder mogelijkheid tot financieeren is het moeilijk en persoonlijk snap ik niet waarom je misschien (dit is niet ondenkbaar) geld wilt weggooien terwijl dat niet nodig is?

 

Wat ik je duidelijk wil maken is dat ondanks de goede bedoelingen en vooraf goed lijkende inschattingen je een groot - naar mijn mening - onnodig risico neemt, terwijl er andere opties zijn. Er zijn relatief weinig bedrijven die t eerste jaar winst maken of zelfs het overleven, terwijl jij de kans hebt een goed bedrijf op te bouwen met wat geduld en met vrij weinig risico.

Link naar reactie
  • 0

Zoals ik al zei. Als je het amateurisch wilt aanpakken wel. Een unieke site moet een mooi ontwerp hebben. Zo veel verstand heb ik niet van webdesign.

 

Ik snap niet wat jullie proberen duidelijk te maken. Ik wil een reisorganisatie opzetten die op de een of andere manier zich gaat onderscheiden van andere reisorganisaties/websites. Om een bedrijf op te zetten heb je geld nodig. Als je de site gratis wilt ontwerpen en een boekingssysteem wilt gaan programmeren, bel me dan gerust.

 

Ik probeer duidelijk te maken dat je voor de site niet extreem veel geld hoeft te gaan lenen. Een nieuwe layout + CMS systeem en je bent er. Als je een heel nieuw concept op wilt zetten en de inhoud van de site komt helemaal te vervallen dan is het wat anders.

 

Gratis sites maken doe ik overigens niet.

YourCom // alles voor internet

NIEUW!! Yourhello // doorzichtig kunststof visitekaartjes!

Link naar reactie
  • 0

Leuk dat je het allemaal professioneel aan wilt pakken, maar realistisch is het dus niet. Je kunt toch klein beginnen en dan groeien? Waarom zou je het risico nemen? Ik snap het echt niet hoor. Via een comissie systeem kun je geld verdienen dat je kunt investeren om zo uiteindelijk je doel te bereiken. Klein beginnen groot worden, zonder risico.

Daarom ga ik ook samenwerken met een reisorganisatie. Voor het eerste jaar krijg ik 50% per verkochte pakket/ticket. Volgens de branche-organisatie en na gesprekken en onderzoek met die reisorganisatie kwamen we tot de conclusie dat ik 3 pakketten per dag kan verkopen. Dus ik begin klein. 25.000 euro is voor het beginnen in klein. Een echte reisorganisatie oprichten kost tonnen. Na die 1e jaar, indien het goed loopt, wil ik het geheel zelfstandig doen.

 

Het geld wat je verdiend kun je weer investeren om je content te vergroten en je organisatie te verbeteren. Wat nu als je echt maar een paar centjes verdiend, en misschien 10 sales doet op een maand, weet je wel wat marges op de reizen zijn? Misschien verdien je dan maar 300 EURO per maand. Je kunt dit allemaal risicoloos uitzoeken met een comissie systeem.

 

Gezien de marktmogelijkheden en het concept is het mogelijk om 3 sales per dag te doen. Mits de ondernemingsplan geheel wordt uitgevoerd. Dit is dus op provisie basis (1e jaar).

 

Ik snap wel dat je alles graag goed en professioneel wilt opzetten maar zonder mogelijkheid tot financieeren is het moeilijk en persoonlijk snap ik niet waarom je misschien (dit is niet ondenkbaar) geld wilt weggooien terwijl dat niet nodig is?

Ik heb natuurlijk geprobeerd om dit zonder geld uit te voeren, maar helaas moeilijk tot onmogelijk. Vooral als ik veel plaatsen mis. Ik wil bijv. ook video nemen van bepaalde plaatsen.

 

Wat ik je duidelijk wil maken is dat ondanks de goede bedoelingen en vooraf goed lijkende inschattingen je een groot - naar mijn mening - onnodig risico neemt, terwijl er andere opties zijn. Er zijn relatief weinig bedrijven die t eerste jaar winst maken of zelfs het overleven, terwijl jij de kans hebt een goed bedrijf op te bouwen met wat geduld en met vrij weinig risico.

 

Helaas. Ik probeer al 3 maanden aan financiering te komen. Ik probeer nog een aantal maanden. Ondernemersschap is risico nemen ;)

 

Bedankt voor je reaktie.

Link naar reactie
  • 0

 

Zoals ik al zei. Als je het amateurisch wilt aanpakken wel. Een unieke site moet een mooi ontwerp hebben. Zo veel verstand heb ik niet van webdesign.

 

Ik snap niet wat jullie proberen duidelijk te maken. Ik wil een reisorganisatie opzetten die op de een of andere manier zich gaat onderscheiden van andere reisorganisaties/websites. Om een bedrijf op te zetten heb je geld nodig. Als je de site gratis wilt ontwerpen en een boekingssysteem wilt gaan programmeren, bel me dan gerust.

 

Wellicht is het de moeite waard om na drie afwijzingen van verschillende banken en naar mijn mening waardevolle "ongezouten" adviezen van mede hl'ers toch de moeite waard om het plan enigszins te herzien.

 

Jij bent de ondernemer, dus jij zal duidelijk moeten kunnen maken waarom het "verstandig" zou zijn om juist met jou in zee te gaan. Dat betekent niet dat je alleen maar de sociaal gewenste antwoorden moet produceren, maar wel dat je goed moet weten wat je wilt en met name waarom je dat wilt. Dit alles natuurlijk gebaseerd op onderbouwde feiten en niet op aanname's van persoonlijke aard.

 

Ik weet zeker dat, als je je meer openstelt voor de adviezen van collega's, het prettiger zakendoen wordt.

Link naar reactie
  • 0

iRoJoz,

 

leuk om je terug te zien! Ik heb je site af en toe eens bekeken na je berichten van afgelopen zomer en de perikelen erom heen. Je houdt vol en met die instelling moet je er zeker kunnen komen (respect!).

 

Ik snap goed wat je wil en volgens mij is een en ander makkelijk haalbaar. Mits je inderdaad niet tegen de onzin aanloopt die je nu tegenkomt.

 

Wat betreft je businessplan, je hebt dit neem ik aan al geschreven. Zijn er geen mogelijkheden om dit uit te breiden met intentieverklaringen van potentiele partners. Daarnaast meldde je dat je in een onderzoek (ism IMK?) geschat hebt dat je een goede omzet kan draaien. De mensen bij IMK zijn je toch zeker wel gunstig gezind? Waarom niet een van hen meenemen naar de bank.

 

Daarnaast: subsidies? Ik kan me niet voorstellen dat hier geen aantrekkelijke subsidies voor te vinden zijn. Vaak zul je dan alsnog omzet moeten draaien, maar misschien helpen dit soort dingen ook om het bij banken erdoor te krijgen.

 

Goed, ik ratel maar wat, maar in ieder geval: onwijs veel suc6! En als een en ander van de grond komt, boek ik een reis bij je!

 

groet,

 

Alef

 

Link naar reactie
  • 0

 

Zoals ik al zei. Als je het amateurisch wilt aanpakken wel. Een unieke site moet een mooi ontwerp hebben. Zo veel verstand heb ik niet van webdesign.

 

Ik snap niet wat jullie proberen duidelijk te maken. Ik wil een reisorganisatie opzetten die op de een of andere manier zich gaat onderscheiden van andere reisorganisaties/websites. Om een bedrijf op te zetten heb je geld nodig. Als je de site gratis wilt ontwerpen en een boekingssysteem wilt gaan programmeren, bel me dan gerust.

 

Wellicht is het de moeite waard om na drie afwijzingen van verschillende banken en naar mijn mening waardevolle "ongezouten" adviezen van mede hl'ers toch de moeite waard om het plan enigszins te herzien.

 

Jij bent de ondernemer, dus jij zal duidelijk moeten kunnen maken waarom het "verstandig" zou zijn om juist met jou in zee te gaan. Dat betekent niet dat je alleen maar de sociaal gewenste antwoorden moet produceren, maar wel dat je goed moet weten wat je wilt en met name waarom je dat wilt. Dit alles natuurlijk gebaseerd op onderbouwde feiten en niet op aanname's van persoonlijke aard.

 

Ik weet zeker dat, als je je meer openstelt voor de adviezen van collega's, het prettiger zakendoen wordt.

 

Ik zal even ongezouten reageren ;D. Ik ben het hier namelijk niet mee eens. Geen slechte bedoelingen ofzo hoor :)

 

De meningen van mensen in deze draad komen neer op: implementeer toch zelf een boekingssite, ruk een gratis PHP oplossing van de plank en werk er ondertussen in de avonduurtjes wat bij.

 

De topic-starter is al meer dan een jaar bezig met z'n idee, heeft de gok gewaagd, mega-cool materiaal verzameld en een site opgezet. Het idee is naar mijn mening goed, maar niet iets wat je er even bij doet. Ook als je een beetje fatsoenlijke organisatie (inclusief systeem) wil opzetten, gaat dat echt niet binnen een dagje lukken! Dat vereist planning en als je dat goed aanpakt, dan kan het zeker lukken!

 

iRojoz, nog even over die BKR registratie. Het gaat mij niet aan waar je die voor gebruikt hebt, de bank ook niet, dus als je nou gewoon roept dat je die gebruikt hebt voor het starten van je business (het verzamelen van het materiaal en dergelijke) en dat met hard werken vorig jaar hebt terugverdiend...

Link naar reactie
  • 0

 

Zoals ik al zei. Als je het amateurisch wilt aanpakken wel. Een unieke site moet een mooi ontwerp hebben. Zo veel verstand heb ik niet van webdesign.

 

Ik snap niet wat jullie proberen duidelijk te maken. Ik wil een reisorganisatie opzetten die op de een of andere manier zich gaat onderscheiden van andere reisorganisaties/websites. Om een bedrijf op te zetten heb je geld nodig. Als je de site gratis wilt ontwerpen en een boekingssysteem wilt gaan programmeren, bel me dan gerust.

 

Wellicht is het de moeite waard om na drie afwijzingen van verschillende banken en naar mijn mening waardevolle "ongezouten" adviezen van mede hl'ers toch de moeite waard om het plan enigszins te herzien.

 

Jij bent de ondernemer, dus jij zal duidelijk moeten kunnen maken waarom het "verstandig" zou zijn om juist met jou in zee te gaan. Dat betekent niet dat je alleen maar de sociaal gewenste antwoorden moet produceren, maar wel dat je goed moet weten wat je wilt en met name waarom je dat wilt. Dit alles natuurlijk gebaseerd op onderbouwde feiten en niet op aanname's van persoonlijke aard.

 

Ik weet zeker dat, als je je meer openstelt voor de adviezen van collega's, het prettiger zakendoen wordt.

 

Ik zal even ongezouten reageren ;D. Ik ben het hier namelijk niet mee eens. Geen slechte bedoelingen ofzo hoor :)

 

De meningen van mensen in deze draad komen neer op: implementeer toch zelf een boekingssite, ruk een gratis PHP oplossing van de plank en werk er ondertussen in de avonduurtjes wat bij.

 

De topic-starter is al meer dan een jaar bezig met z'n idee, heeft de gok gewaagd, mega-cool materiaal verzameld en een site opgezet. Het idee is naar mijn mening goed, maar niet iets wat je er even bij doet. Ook als je een beetje fatsoenlijke organisatie (inclusief systeem) wil opzetten, gaat dat echt niet binnen een dagje lukken! Dat vereist planning en als je dat goed aanpakt, dan kan het zeker lukken!

 

Ik vraag me af of je het wel goed hebt gelezen, iemand anders en ik adviseren hem, gezien z'n niet geheel fijne financierings postitie om eerste met derde partijen te werken en zo dus geen investering nodig te hebben en met het verdiende geld alsnog hetgene op te zetten dat hij wil.

 

Nogmaals dit kan door een constructie op te zetten dat werkt met comissie waarbij hij verdient als hij een reis verkoopt via zijn site. Des te meer mensen er komen, des te meer hij zal verdienen. Als hij genoeg heeft verdiend weet hij dus:

 

a) Er is een heleboel potentie, je kunt immers zelf zien hoeveel sales er zijn (zal het ook makkelijker worden om een financiering te krijgen)

b) Kan hij z'n echte dromen bewerkstelligen

c) Als hij het langzaam opbouwt kan hij ook zien wat hij leuk vind aan zo'n bedrijf en wat niet, ervaring en een netwerk op doen op die vlakken en later zelf bepalen wat hij wil overnemen van de bedrijven waar hij comissie van krijgt en wat niet.

 

Ik zie totaal geen nadelen in het beginnen op die wijze behalve dat je niet gelijk zo aan de slag kunt als je wilt, maar met een financiering is dat ook niet gegarandeerd, wat als je 25k hebt geleend en je krijgt toch maar 10 orders per maand, dan ben je nog verder van huis. Onderzoeken wat betreft het aantal orders dat je kunt halen zou ik niet vertrouwen. Op het internet veranderd alles zeer snel en zijn prijsvergelijking sites killing.

Link naar reactie
  • 0

 

iRojoz, nog even over die BKR registratie. Het gaat mij niet aan waar je die voor gebruikt hebt, de bank ook niet, dus als je nou gewoon roept dat je die gebruikt hebt voor het starten van je business (het verzamelen van het materiaal en dergelijke) en dat met hard werken vorig jaar hebt terugverdiend...

 

Ik bergrijp uit de woorden van iRoJoz dat het niet gaat om de registratie van een oude lening bij het BKR maar meer over betalingsproblemen omtrent die lening. Wanneer er achterstanden ontstaan of andere problemen (geldnemer is verhuisd en niet meer te traceren) dan wordt dit bij het BKR geregistreerd middels een codering. De banken zien deze codering en afhankelijk van de code beslissen ze al dan niet verder te gaan met een kredietaanvraag. Wanneer er geen plausibele verklaring voor die codering is dan heb je botweg gezien pech en wijzen ze de aanvraag af.

 

Aangezien je al bij drie banken bent geweest en ze je allen op grond van het BKR verleden af hebben gewezen dan hoef je al niet meer bij een andere bank aan te kloppen. Wat ze namelijk ook zien is het aantal raadplegingen door andere banken bij het BKR.

 

Wat de andere forumleden aandragen is helemaal niet verkeerd. Ze dragen namelijk opties aan om op een andere wijze van start te gaan daar de financiering een groot probleem voor je is..... Daarnaast zitten hier ontzettend veel techno's die je kunnen helpen met je Website op het gebied van contentmanagement, softwaresystemen e.d.(sorry, ben geen techneut)

 

Succes!!

 

 

www.camelot-legal.nl

Link naar reactie
  • 0

Heb niet veel tijd dus zal niet al te uitvoerig reageren:

 

- BKR, bij de postbank kun je voor 5EUR checken of je er nog in staat bij hen. Zo ja, advocaat op zetten - deze kunnen je hier vaak mee helpen (ken iemand die geheel clean is terwijl hij wel vermeld stond)

 

- als dat niet lukt, zet een LTD of Inc. op of als je iemand kent die je voldoende vertrouwt, laat hem het bedrijf in NL opzetten en financieringen regelen - neem vervolgens het bedrijf over. (het is maar een idee)

 

- los van de reisorganisaties waarvoor je kan adverteren en reizen verkopen via de site kun je ook denken aan verkoop vd foto's voor DTP gebruik (hoge-res foto's afschermen, low-res tonen)

 

- informeer naar subsidies, jammer genoeg zit Turkije nog niet bij de EU anders was er vast wel iets te regelen gezien de meesten EU subsidies laten liggen.

 

- kijk wat de turkse 'tourism authority' voor je kan betekenen. Ik heb zelf een arubaanse website waar dagelijks 3500+ unieke bezoekers langskomen - dan hebben ze er wel oren naar :) Kortom, zorg dat het DRUK wordt en dat je de grootste of een vd grootste qua bezoekers wordt dan zullen vele partijen veel sneller meewerken. Dit kan prima zonder investeringen..(behalve tijd dan).

 

stepan

3 AM Productions - New media design & services

http://www.3amp.com/

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 124 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.