• 0

Lease or not to lease

Gast Verwijderd account

Hoi, ik ben nieuw hier, want ik heb een vraagje. Ik ben voor mijzelf begonnen een aantal jaren geleden en ik heb tot nu toe mijn privé auto altijd zakelijk gebruikt (km vergoeding etc), maar ik ben toe aan een nieuwe.

 

Ik rij al jaren skoda en heb nooit ellende, dus daar wil ik blijven. Nu, de lease opties zijn mij recent opgevallen evenals de vele voordelen dus ik ga leasen. Ik ben wel benieuwd naar prijzen en bijtelling, dus ik ben wat gaan surfen. Ik zit nu op deze skoda.nl/over-skoda/zakelijk/lease-auto-kiezen.aspx lease auto pagina (lijkt mij correct), maar als ik klik op een auto, dan zie ik geen prijs per maand, maar een aankoopprijs. Hoe kom ik nu achter de lease prijs per maand? En is de bijtelling voor leasen en kopen hetzelfde?

 

En nog een ander dingetje (deze past wel in dit onderwerp, wist niet zo goed waar ik het ander moest plaatsen). Mijn kinderen maken vaak gebruik van mijn auto, maar in hoeverre is dit dan nog steeds toegestaan? Is iedereen met een rijbewijs verzekerd? Of moet ik hiervoor bij de verzekeringsmaatschappij zijn?

 

Ik verneem graag tips en suggesties.

 

Bij voorbaat dank.

 

Groeten

 

Bericht aangepast ivm Skoda spam

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 0

maar als ik klik op een auto, dan zie ik geen prijs per maand, maar een aankoopprijs. Hoe kom ik nu achter de lease prijs per maand?

 

Nergens op de site staat dat ze een leasetarief noemen. Wel staat er:

 

Meer weten of zaken doen?

 

Jouw dichtstbijzijnde ŠKODA-dealer zet de opties nauwkeurig voor je op een rij, en vertelt je graag alles over onze ijzersterke lease auto-deals.

 

 

En is de bijtelling voor leasen en kopen hetzelfde?

 

ja.

 

 

Mijn kinderen maken vaak gebruik van mijn auto, maar in hoeverre is dit dan nog steeds toegestaan? Is iedereen met een rijbewijs verzekerd? Of moet ik hiervoor bij de verzekeringsmaatschappij zijn?

 

Vaak zijn gezinsleden en collega's meeverzekerd. Hangt niet zozeer af van de verzekeringsmaatschappij, maar van de leasemaatschappij.

 

groet

Joost

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
  • 0

Hoe kom ik nu achter de lease prijs per maand?

De leaseprijs hangt af van een aantal factoren, de belangrijkste zijn de looptijd en het verwachtte kilometrage. Verder kun je zelf kiezen wat je allemaal wilt opnemen in het contract, als je zelf het onderhoud kunt inplannen dan kun je bijvoorbeeld overwegen om geen vervangend vervoer te kiezen. Het zelfde geldt voor winterbanden en dergelijk.

 

Dan heb je natuurlijk nog het verschil tussen operational lease en financial. Bij die eerste betaal je voor het gebruik van de auto en blijft deze eigendom van de leasemaatschappij, de tweede vorm is min of meer koop op afbetaling.

 

Als je langs een dealer gaat dan kan die je eerst een koopofferte maken, daar staat op om welke auto en met welke opties het gaat. Met die offerte kun je vervolgens zelf naar een leasemaatschappij maar de dealer wil ook graag een lease-offerte voor je maken via hun "eigen" leasemaatschappij.

 

O ja, welkom. :)

Link naar reactie
  • 0

Je bent trouwens qua bestuurders van de auto afhankelijk van personeel - als je vrouw niet in dienst is mag ze dus ook niet rijden. Als ze wel in dienst is kun je dat aan de leasemaatschappij doorgeven, en dan is dat ook geregeld.

 

PS - leasen doe je niet bij Skoda zelf, maar bij een leasemaatschappij die Skoda's in het aanbod heeft.

 

PPS - je kunt some leuke deals vinden op www.leasetrader.nl (van mede HL-lid Wilbert Philippo)

Link naar reactie
  • 0

Je bent trouwens qua bestuurders van de auto afhankelijk van personeel - als je vrouw niet in dienst is mag ze dus ook niet rijden. Als ze wel in dienst is kun je dat aan de leasemaatschappij doorgeven, en dan is dat ook geregeld.

Is dat zo? Volgens mij hangt het er maar net van af welke afspraken je maakt met de leasemaatschappij. Ik heb in de praktijk al allerlei regelingen gezien, variërend van iedereen binnen het gezin tot geen restricties.

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

Hoi, ik ben nieuw hier, want ik heb een vraagje. Ik ben voor mijzelf begonnen een aantal jaren geleden en ik heb tot nu toe mijn privé auto altijd zakelijk gebruikt (km vergoeding etc), maar ik ben toe aan een nieuwe.

 

Ik rij al jaren skoda en heb nooit ellende, dus daar wil ik blijven. Nu, de lease opties zijn mij recent opgevallen evenals de vele voordelen dus ik ga leasen. Ik ben wel benieuwd naar prijzen en bijtelling, dus ik ben wat gaan surfen. Ik zit nu op deze lease auto pagina (lijkt mij correct), maar als ik klik op een auto, dan zie ik geen prijs per maand, maar een aankoopprijs. Hoe kom ik nu achter de lease prijs per maand? En is de bijtelling voor leasen en kopen hetzelfde?

 

En nog een ander dingetje (deze past wel in dit onderwerp, wist niet zo goed waar ik het ander moest plaatsen). Mijn kinderen maken vaak gebruik van mijn auto, maar in hoeverre is dit dan nog steeds toegestaan? Is iedereen met een rijbewijs verzekerd? Of moet ik hiervoor bij de verzekeringsmaatschappij zijn?

 

Ik verneem graag tips en suggesties.

 

Bij voorbaat dank.

 

Groeten

 

dag, hoe bevalt skoda u? ik ben ook op zoek namelijk.

Link naar reactie
  • 0

Disclaimer : ik werk op dit moment (interim) voor een bedrijf, dat zaken doet in financial lease en (full) operational lease.

 

Daarnaast ga ik vandaag mijn nieuwe auto (nieuw als in tweedehands) ophalen, dus ik herken iets van je zoektocht.

 

Wat ik kan vertellen zonder al te veel bias hoop ik is dit : inderdaad zijn er erg veel opties in leaseland. De meeste mensen kennen full operation lease (een vorm van huur - je wordt nooit eigenaar), daarnaast gaan ook bedrijfsauto's en zakelijke personenauto's via financial lease (je onderhoudt de auto zelf, na betaling van de laatste termijn ben je eigenaar).

 

Naast de eerder genoemde sites van o.a. Wilbert Philippo heb je nog een stuk of 10 online die de moeite waard zijn om te bekijken. Daarnaast heb je veel meer vormen dan de standaard lease: je hebt short lease (letterlijk een erg korte tijd een auto leasen), occasion lease (leasen van een tweedehands auto) en diverse leasemaatschappijen hebben iets andere vormen, denk bijv aan groene lease. Check die sites om echt een goed idee te hebben wat allemaal mogelijk is.

 

Veel succes!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 116 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.