Featured Replies
Cookies op HigherLevel.nl
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
FrankT
Hallo,
Er is op het forum al een hoop over de margeregeling te vinden, maar het is me nog niet helemaal helder voor mijn situatie.
- Het gaat om een stylingbureau waarbij vaak decoratiestukken ingekocht worden voor klanten (voornamelijk bedrijven).
- Meestal zijn dit nieuwe producten, maar steeds vaker koop ik gebruikte producten (bijvoorbeeld meubels) in via marktplaats.
- Vaak gaat het om stukken minder dan EUR 500,- maar probeer altijd wel een inkoopverklaring te regelen.
Volgens mij is de marge regeling van toepassing, welke in essentie wel duidelijk is, maar er zijn toch nog wat open einden:
- Wanneer ik de decoratiestukken doorverkoop, moet ik de btw voor de marge-goederen op de factuur zetten?
- Wanneer dit zo is, dan kan iemand aan de hand van deze factuur mijn winst bepalen, dat is niet wenselijk.
- Wanneer dit niet zo is, dan draag je btw af, die nergens of een factuur terug te vinden is, dat lijkt me ook niet wenselijk.
- Maakt het nog verschil dat ik aan een btw plichtige lever lever i.p.v. consument? Ik lees ergens terug dat je dan btw over het volledige bedrag moet rekenen, maar begrijp nog niet waarom.
Gr.
Frank
[titel aangepast - mod]