Ga naar inhoud

Retour- annuleringskosten

Geplaatst:

RicardoV

Beste lezer,

 

Zojuist ben ik volgend retour/annulerings beleid tegen gekomen. Mijn geheugen zegt mij dat dit in strijd is met de wet, maar heb ik gelijk? Je mag toch helemaal geen kosten in rekening brengen wanneer er een beroep wordt gedaan op de zeven dagen zichttermijn?

 

RETOUREN

 

Alleen in redelijkheid en in overleg kunnen artikelen retourgenomen worden, mits ongebruikt en origineel verpakt.

 

Vraag hier een retournummer aan: mail@mail.nl

 

Doorberekende kosten voor retouren:

 

Orderwaarde excl. btw tot € 50,- worden € 11,50 als kosten in rekening gebracht.

 

Orderwaarde excl. btw € 50,- tot € 100,- worden € 15,- als kosten in rekening gebracht.

 

Orderwaarde excl. btw € 101,- tot € 200,- worden € 20,- als kosten in rekening gebracht.

 

Orderwaarde excl. btw vanaf € 200,- worden 10% van de orderwaarde als kosten in rekening gebracht.

 

Verzendkosten retourzending zijn voor rekening klant.

 

ANNULEREN.

 

Bestelling annuleren die reeds met Ideal is voldaan.

 

Hiervoor rekenen wij € 13.50 administratiekosten.

Featured Replies

Geplaatst:

Johannes Regelink

Klopt! Zie wet koop op afstand.

 

Die is wel alleen B-to-C van toepassing en sommige zaken zijn van retourneren uitgesloten.

Nieuwsgierig naar mijn kijk op organiseren? Lees: Organiseren als spreeuwen: www.terogroep.nl/organiseren

Geplaatst:

RicardoV

  • Auteur

Klopt! Zie wet koop op afstand.

 

Die is wel alleen B-to-C van toepassing en sommige zaken zijn van retourneren uitgesloten.

Klopt, maar de artikelen die in deze webwinkel verkocht worden zijn niet volgens de wet uitgesloten van retourneren.

 

In principe kan ik bij deze webwinkel op naam van bedrijf kopen maar eventueel kan ik ook gewoon particulier kopen, wordt geen controle naar gedaan (het is een standaard mijnwebwinkel shop). Indien ik als consument zonder handelen onder bedrijfsnaam de aankoop doe, zou ik me dan wel op de zichttermijn kunnen beroepen en volledige kosten terug krijgen? De artikelen zijn wel (bij logisch nadenken) alleen voor bedrijfsmatig gebruik, vervalt het retourrecht dan niet ook al handel ik als consument?

Geplaatst:

Fiscalist in spé

De wettelijke rechten van de consument mogen niet uitgesloten worden in de algemene voorwaarden. Zulke voorwaarden staan op de zwarte lijst staan en zijn per definitie vernietigbaar (art. 6:236 BW).

 

In dit geval mag de internetwinkel geen kosten in rekening brengen en mag je als consument het artikel uit de verpakking halen om te kijken of het aan je verwachtingen voldoet.

Geplaatst:

Wouter Hol

Best grappig, als je een deel van het stukje tekst in Google intypt dan blijken er maar liefst 3 verschillende bedrijven (waarvan 1 met meerdere shops opereert) deze vage voorwaarden te hanteren.

 

Wel zitten ze allemaal in de verpakkingsmaterialen en/of winkelinrichting. Ik vraag me af in hoeverre je er van uit kunt gaan dat ze eigenlijk aan bedrijven (denken te) leveren.

Geplaatst:

Alexander_vD

Indien ik als consument zonder handelen onder bedrijfsnaam de aankoop doe, zou ik me dan wel op de zichttermijn kunnen beroepen en volledige kosten terug krijgen?

 

Wat bedoel je met deze zin?

Als je verplicht een bedrijfsnaam in moet vullen dan denk ik dat hiermee de wet koop op afstand niet meer geldt omdat dan naar een bedrijf geleverd wordt.

Is het een groothandel en is in de algemene voorwaarden een levering aan particulieren uitgesloten?

 

Gelijk hebben is wel iets anders als gelijk krijgen.

Als er geen keurmerk instantie o.i.d. achter zit dan kan dat nog wel eens lastig worden.

Geplaatst:

RicardoV

  • Auteur

Indien ik als consument zonder handelen onder bedrijfsnaam de aankoop doe, zou ik me dan wel op de zichttermijn kunnen beroepen en volledige kosten terug krijgen?

 

Wat bedoel je met deze zin?

Als je verplicht een bedrijfsnaam in moet vullen dan denk ik dat hiermee de wet koop op afstand niet meer geldt omdat dan naar een bedrijf geleverd wordt.

Is het een groothandel en is in de algemene voorwaarden een levering aan particulieren uitgesloten?

 

Gelijk hebben is wel iets anders als gelijk krijgen.

Als er geen keurmerk instantie o.i.d. achter zit dan kan dat nog wel eens lastig worden.

 

Het commentaar dat Wouter Hol gaf, de vraag in hoeverre je er van uit kunt gaan dat ze zelf denken aan bedrijven te leveren, is ver te zoeken op de website. En daar kun je (naar mijn volgende conclusie) niet van uit gaan.

 

Om specifieker antwoord te geven op jouw bericht, ze hebben bij registratie een mogelijkheid om je bedrijfsnaam in te vullen, daarmee is alles gezegd. Die mogelijkheid is zelfs optioneel, en niet verplicht. De enige reden om zo'n veld niet verplicht te maken is wanneer je ook aan particulieren levert. Verder is er geen enkel veld bij registratie dat doelt op een B2B activiteit.

Geplaatst:

John B

Wel zitten ze allemaal in de verpakkingsmaterialen en/of winkelinrichting. Ik vraag me af in hoeverre je er van uit kunt gaan dat ze eigenlijk aan bedrijven (denken te) leveren.

Als ik daarnaast kijk naar hun bedrijfsnaam - die met "xxx voor uw winkel" op een B2B doelgroep wijst - dan vermoed ik dat hun voorwaarden kloppen, maar dat ze vergeten zijn hun bestelproces hierop in te richten (door het invullen van een bedrijfsnaam verplicht te maken of een KvK nummer te vragen).

 

Als je als particulier iets wilt gaan bestellen bij deze onderneming, dan zou ik gewoon even contact opnemen en vragen hoe het in dat geval zit met de voorwaarden.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.