[jonge ondernemers] wat mis je?

Aanbevolen berichten

hmm, ik denk dat ik het over het algmeen eens ben, ondernemen zit in je.. de drang naar vrijheid, de koppigheid rondom een visie en de gedrevenheid in je vakgebied maakt je ondernemer.. alleen die administratie, dat blijft een draak 8)

 

Oh, ik beidt trouwens sinds vandaag een nieuwe dienst aan; vastleggen van todo's en kijken of deze gehaald worden! Het worden week of dagelijkse abbonnementen en de eerste 3; in het kader van pilots zijn extra voordelig geprijst ;D

 

Link naar reactie
Oh, ik beidt trouwens sinds vandaag een nieuwe dienst aan; vastleggen van todo's en kijken of deze gehaald worden! Het worden week of dagelijkse abbonnementen en de eerste 3; in het kader van pilots zijn extra voordelig geprijst

 

KIJK DE ECHTE ONDERNEMER! :D In alles een gat in de markt zien! Ik weet trouwens zeker dat er genoeg 'zelfstandigen' of 'werkelozen' het een topidee zullen vinden!

www.ideeinbedrijf.nl, Innovatieconsultants

Link naar reactie

Oh, ik beidt trouwens sinds vandaag een nieuwe dienst aan; vastleggen van todo's en kijken of deze gehaald worden! Het worden week of dagelijkse abbonnementen en de eerste 3; in het kader van pilots zijn extra voordelig geprijst

 

KIJK DE ECHTE ONDERNEMER! :D In alles een gat in de markt zien! Ik weet trouwens zeker dat er genoeg 'zelfstandigen' of 'werkelozen' het een topidee zullen vinden!

 

niet alleen ondernemers... ik zou nu eigenlijk een rapportje voor de studie moeten tikken ::)

Deze heldere opmerking werd mede mogelijk gemaakt door Douwe Egberts...

Link naar reactie

Dat vak M&O is immers Management & Organisatie en niet Management & Ondernemen.

Is ondernemen dan niet ook organiseren?

 

Nee, organiseren is een onderdeel van ondernemen. Een klein maar belangrijk onderdeel.

 

De kern van het ondernemen heeft niks met organiseren te maken. De kern van het ondernemen ligt meer bij communiceren en motiveren.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie

Nee, organiseren is een onderdeel van ondernemen. Een klein maar belangrijk onderdeel.

 

De kern van het ondernemen heeft niks met organiseren te maken. De kern van het ondernemen ligt meer bij communiceren en motiveren.

 

Bijna mee eens, i.p.v. 'motiveren' zou ik het 'inspireren' willen noemen, ik zou dat willen aanvullen met 'realiseren', zonder dat is er niets ondernomen en bij realiseren is 'organiseren' belangrijk.

 

Dit topic is gericht aan de jongeren onder ons, daar horen wij niet meer bij geloof ik. Maar ik ben jong geweest en onderneem sinds m'n 14e ofzo. Op de middelbare school vakken als boekhouden en economie gekozen. Op de middelbare tuinbouwschool de afstudeervariant 'eigen bedrijf' gevolgd. Tijdens mijn HBO-opleiding Tuin- en landschapsarchitectuur een nieuw bedrijf opgezet en tevens een cursus 'management & organisatie' gedaan. Ik denk dat ik geluk had met mijn opleidingen, maar ik zocht dan ook naar een zo goed mogelijke combinatie van ondernemen en opleiden. Die combinatie van leren en doen was voor mij wat nodig was om mij te ontwikkelen. Daarbij was 'het ondernemen' belangrijker om leuke uitdagende dingen te doen dan om een groot bedrijf of veel geld te hebben. Dat gaat nog steeds op, had ik op mijn 24e 14 man in dienst, op mijn 32e storte ik mij op het gezond maken van organisaties als zelfstandig interim-manager. Nu bouw ik aan mijn 6e bedrijf, de moeilijkste klus tot nu toe, mar met ontzettend veel plezier. Met dit bedrijf kan ik vele mensen helpen die willen proberen te ondernemen. Naar mijn idee ligt daar de kiem van nieuwe mogelijkheden, de durf om die stap te nemen! Binnen het onderwijs worden allerlei plannen ontwikkeld om mensen kennis te laten maken met ondernemerschap, heel goed lijkt mij. Niet dat je zonder talent op dat vlak veel zal bereiken, maar hé wie zegt dat dat moet? Van mij mogen er best een paar pogingen mislukken! Al is het om te leren dat je talenten ergens anders liggen.

 

We zijn nu bij een paar projecten betrokken die om doen-leren door ervaren draaien, hier geloven wij heel sterk in! Met name het HBO en het MBO zal hier heel goed in kunnen inspelen op de behoefte omdat zij al op ervaring is ingesteld qua pedagogische benadering. Maar zoals ook door anderen gezegd ook op de lagere school, op de PABO en de universiteit zal die aandacht voor ondernemerschap moeten komen. De minister van onderwijs zal nog voor de zomer een brief naar alle hoger onderwijs instellingen zenden om hen duidelijk te maken dat ondernemerschap gedoceert zal moeten worden, zoals in het HOOP2004 te lezen staat. In het najaar zullen er nieuwe initiatieven volgen om instellingen te ondersteunen. Een hoopvolle ontwikkeling voor studenten die anders niet, zoals ik, kennis kunnen nemen van de uitdagende mogelijkheden die ondernemerschap met zich meebrengt.

Pim de Bokx

www.pioneerz.com | managing the risk to dramatically improve

Link naar reactie

:P, tja, ik ben nogal van de deadlines en dan begin ik 'ineens' hard te werken. Heb deze week een opdracht die af moet, dus dan beginnen ik te knallen. (en vraag me vervolgens af waarom ik niet altijd zo vlot werk... :()

 

hoeveel uur ik per week werk? Afhankelijk van de drukte... (zo'n antwoord waar je niets aan hebt! ;D)

www.ideeinbedrijf.nl, Innovatieconsultants

Link naar reactie

De discussie over werkuren is een beetje off-topic (die over ondernemerschap ook) Beide discussies worden ook elders op het forum gevoerd. Laten we het een beetje strak houden. ;)

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie

De kern van het ondernemen heeft niks met organiseren te maken. De kern van het ondernemen ligt meer bij communiceren en motiveren.

Daar heb je gelijk in, maar dat is erg lastig aan te leren. Dat moet in je zitten, denk ik.

Daarom denk ik dat het vak M&O erg nutig te noemen is, alleen zou er, naar mijn mening, meer met de praktijk rekening moeten worden gehouden.

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 122 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.