Ik bestel sinds kort producten uit China en die verkoop ik particulier door op Marktplaats. Over sommige bestellingen betaal ik inklaringskosten, invoerrechten en BTW (wanneer de waarde van het pakket hoger is dan €22,-)
Verder studeer ik nog, woon bij mijn moeder (gescheiden ouders) die momenteel afgekeurd is en niet meer in staat is om te werken. Wel weet ik als ik werk dat als ik boven een bepaald verdient bedrag uitkom dat ik dan als kostwinnaar word gezien en dat mijn moeder haar uitkering word verminderd en ik haar moet toeleggen.
Dit zijn mijn volgende vragen:
Vanaf welk bedrag die ik maandelijks/jaarlijks verdien moet ik belasting gaan betalen?
Vanaf welk bedrag zou mijn moeder gekort worden op haar uitkering?
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Roy Ondernemer
Roy Ondernemer
Hallo,
Ik bestel sinds kort producten uit China en die verkoop ik particulier door op Marktplaats. Over sommige bestellingen betaal ik inklaringskosten, invoerrechten en BTW (wanneer de waarde van het pakket hoger is dan €22,-)
Verder studeer ik nog, woon bij mijn moeder (gescheiden ouders) die momenteel afgekeurd is en niet meer in staat is om te werken. Wel weet ik als ik werk dat als ik boven een bepaald verdient bedrag uitkom dat ik dan als kostwinnaar word gezien en dat mijn moeder haar uitkering word verminderd en ik haar moet toeleggen.
Dit zijn mijn volgende vragen:
Vanaf welk bedrag die ik maandelijks/jaarlijks verdien moet ik belasting gaan betalen?
Vanaf welk bedrag zou mijn moeder gekort worden op haar uitkering?
Alvast bedankt voor de reacties!
Groeten,
Roy.
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/34899-verkoop-van-producten-via-marktplaats-vanaf-welk-bedrag-belasting-betalen/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
14 antwoorden op deze vraag