Ik ben nogal een recyclelaar (geen netjes nl maar allez...) en probeer altijd met zoveel mogelijk ouwe troep de boel aan de gang te houden. Er zit nu echter met een probleem en ik weet niet goed wat ik moet doen.
Per 1 januari ben ik weg bij mijn samenwerkingsverband T&G en ben ik weer zelfstandig. T&G verzorgde via Valk Software het hele kassa en pinsysteem. Alle apparatuur is van mij. Sinds eergisteren is de kassa ook losgekoppeld van het T&G netwerk. Ik ontvang verder geen artikelen updates meer en software updates van ProPoss. Dit heb ik ook niet meer nodig omdat ik geen sigarettenellende meer ga verkopen en de artikelen die ik heb (sigaren, bier, souvenirs) kan ik zelf makkelijk bijhouden op de backoffice computer.
De kassa doet het verder prima alleen de pin doet het niet meer. Ik heb gisteren een nieuwe adsl lijn via kpn laten activeren, dit voor de pin. Kost me 25,- per maand en daar zit ik 2 jaar aan vast.
Nu heb ik Valk eens gevraagd wat het kost om de pin weer aan de gang te brengen maar je raad het al... dat gaat niet zomaar! Ik moet een software-service abbonnement van 80 euro per maand afnemen en als klap op de vuurpijl moet mijn 'server worden afgemeld' en dat kost me nog eens 250,-. Bovendien zit ik dan vijf jaar aan ze vast. Ze gijzelen dus mijn pinapparaat momenteel.
Ik heb dus een kassa, een adsl verbinding, een pinapparaat maar ik kan het niet gebruiken! Ik vind het echt doodzonde want als ik niet met Valk in zee ga moet ik een nieuw apparaat aanschaffen en komt de koppeling met de kassa te vervallen.
Ik heb ook wat rondgebeld naar locale leveranciers maar dat is meestal: koop dit maar en koop dat maar. Maar ik heb een prachtige kassa-pc met touchscreen, bonnenprinter, pinapparaat, pinkoppeling, een backoffice de hele rataplan! Daar moet toch iets van te breien zijn?
Ik denk dat ik maar een 2e handsje koop, en de pin apart aansluit op de adsl. Abonnementje via kpn of alvira of zo.
Het is soms niet makkelijk om het veilige, warme nest te verlaten....
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Anoniem_2019
Anoniem_2019
Beste mensen,
Ik ben nogal een recyclelaar (geen netjes nl maar allez...) en probeer altijd met zoveel mogelijk ouwe troep de boel aan de gang te houden. Er zit nu echter met een probleem en ik weet niet goed wat ik moet doen.
Per 1 januari ben ik weg bij mijn samenwerkingsverband T&G en ben ik weer zelfstandig. T&G verzorgde via Valk Software het hele kassa en pinsysteem. Alle apparatuur is van mij. Sinds eergisteren is de kassa ook losgekoppeld van het T&G netwerk. Ik ontvang verder geen artikelen updates meer en software updates van ProPoss. Dit heb ik ook niet meer nodig omdat ik geen sigarettenellende meer ga verkopen en de artikelen die ik heb (sigaren, bier, souvenirs) kan ik zelf makkelijk bijhouden op de backoffice computer.
De kassa doet het verder prima alleen de pin doet het niet meer. Ik heb gisteren een nieuwe adsl lijn via kpn laten activeren, dit voor de pin. Kost me 25,- per maand en daar zit ik 2 jaar aan vast.
Nu heb ik Valk eens gevraagd wat het kost om de pin weer aan de gang te brengen maar je raad het al... dat gaat niet zomaar! Ik moet een software-service abbonnement van 80 euro per maand afnemen en als klap op de vuurpijl moet mijn 'server worden afgemeld' en dat kost me nog eens 250,-. Bovendien zit ik dan vijf jaar aan ze vast. Ze gijzelen dus mijn pinapparaat momenteel.
Ik heb dus een kassa, een adsl verbinding, een pinapparaat maar ik kan het niet gebruiken! Ik vind het echt doodzonde want als ik niet met Valk in zee ga moet ik een nieuw apparaat aanschaffen en komt de koppeling met de kassa te vervallen.
Ik heb ook wat rondgebeld naar locale leveranciers maar dat is meestal: koop dit maar en koop dat maar. Maar ik heb een prachtige kassa-pc met touchscreen, bonnenprinter, pinapparaat, pinkoppeling, een backoffice de hele rataplan! Daar moet toch iets van te breien zijn?
Ik denk dat ik maar een 2e handsje koop, en de pin apart aansluit op de adsl. Abonnementje via kpn of alvira of zo.
Het is soms niet makkelijk om het veilige, warme nest te verlaten....
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/34952-pinwurgcontract/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
11 antwoorden op deze vraag