• 0

Laagste prijs garantie

Dat ik het beste, sterkste mooiste podium op de markt kan leveren wist ik al en steeds meer opdrachtgevers merken dit. Nu wil ik alleen een stap verder gaan en ook mijn product het goedkoopst aan gaan bieden.

 

Op zich doen we dit al, ik kom alleen in de problemen met mijn uurlonen.

 

Nu wil ik een consumenten actie op gaan zetten, de bekende laagste prijs garantie. Voor zover ik het heb kunnen vinden is het wordt garantie niet vastgelegd dus mag je hier een eigen invulling aangeven.

 

Het idee is als volgt.

 

- Ons podium incl ass. is de goedkoopste, als men een podiumleverancier vindt die goedkoper is gaan wij met die prijs mee.

 

NU de haken en ogen:

- hoelang is het verstandig om de garantie te laten lopen. 1 week na afsluiten contract of 1 week na levering podium.

- kan ik in de voorwaarden op nemen dat het alleen gaat om het podium en niet de arbeidskosten/transportkosten (vooral die laatste is afhankelijk van de locatie waar het geleverd moet worden) Of moet ik het juist wel incl transportkosten doen, want dan beperk ik me tot deze regio.

- Mag ik deze actie alleen voor consumenten doen? Dus bedrijven uitgesloten? Is dit ook slim.

- De grarantie telt alleen voor bruto prijzen die openbaar te vinden zijn op internet, ik kan niet meegaan met de bedrijven die bovenop hun prijzen kortingen gaan toepassen alleen maar om mij te gaan pesten?

- Het moet om een soort gelijk podium gaan, dus geen schaar podiumdelen, of delen met een lagere belastbaarheid.

 

Wat denken jullie is dit een plan of dooddoener?

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

...

Ik zou misschien wel kunnen afspreken om tussen een bepaalde tijd de boel te kunnen aanleveren, maar weet niet of mensen dit als prettig ervaren. Nu spreken we bijvoorbeeld 10 uur af. En dan zouden we bijvoorbeeld tussen 9.45 en 10.45 kunnen afspreken.

....

misschien ben ik te makkelijk, maar tussen .. en .. afspreken vind ik niet zo raar. Vooral niet als het vlak rond de spits tijd is. Als je bv met PostNL ophaalafspraak heb is het ook tussen .. en .., maar dan met half uur marge.

Link naar reactie
  • 0

Waarom richt je hier niet meer op.

Mijn marges zijn dan wel minder, maar ik merk wel dat vooral bij de bedrijven, dat we het marktaandeel aan het overnemen zijn. Met uiteindelijk het doel om niet alleen een podium te leveren maar het hele concept, dus licht, geluid, video, stroomvoorziening en aankleding.

Calculeer wat ruimer, en geef een extra korting als ze alles bij jou afnemen.

 

Een aanspreekpunt voor alles, hoe groot is dan je concurrentie nog.

 

Zomaar een idee.

 

Link naar reactie
  • 0

Wanneer gebruiken particulieren een podium? Waarom? Hoe vaak gebeurt dat? Waarvoor? Waar zoeken ze: internet, gouden gids? Waarop baseren ze keuze? Voorkeur voor weekend? Opgebouwd of dhz? Is toegang voor bestelwagen belangrijk?

 

Zit er in het hele traject geen verbetermogelijkheid? BV dat je een opbouwploeg van twee man terug kan brengen tot eentje?

 

Heb je daldagen? Kan je dan geen extra korting geven, om je prijs psychologisch te verlagen: al vanaf X per dag!

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

@ rick, helaas zit hier geen ruimte in. Al sik maar iets omhoog ga met de prijs prijs ik mezelf uit de markt.

 

Wanneer gebruiken particulieren een podium? Waarom?

Beste wel om veel redenen, maar vooral buurtfeesten, verjaardagen (in een zaaltje oid), maar vooral veel bruiloften.

 

Hoe vaak gebeurt dat?

Afhankelijk van de reden 1 of 2 keer per jaar of bij bruiloften 1 keer per leven

 

Waarvoor?

Meestal om beter zichtbaar te zijn of puur als aankleding

 

Waar zoeken ze: internet, gouden gids?

Internet, vooral google denk ik.

 

Waarop baseren ze keuze?

Meestal op basis van de offerte/prijs

 

Voorkeur voor weekend?

Voor buurtfeesten wel.

 

Opgebouwd of dhz?

Wij leveren alleen incl op en afbouw

 

Is toegang voor bestelwagen belangrijk?

Ja heel belangrijk, ook al staan alle wagens op wielen, een kar met podiumdelen weegt 250 kg (35kg per podiumdeel x 6 plus gewicht wagen.

 

Zit er in het hele traject geen verbetermogelijkheid? BV dat je een opbouwploeg van twee man terug kan brengen tot eentje?

Tot 8 podiumdelen gebeurt al door 1 man, daarna wordt het te zwaar om een wagen de rijplaat op te duwen.

 

Ik wil wel graag een bakwagen kopen, maar de laadklep is echt een probleem,je dan in de knoop komt met het laadvermogen, door het eigen gewicht van de laadklep. (Je mag namelijk in een vrachtwagen die je met een B rijbewijs mag rijden maar belasten met 385 kg.

 

Ik wil wel een BE vrachtwagen kopen, maar die je zie je helaas maar zelfden tweedehands In dat geval kan ik laden tot 7 ton. En kan ik veel meer in mijn eentje doen.

 

Heb je daldagen? Kan je dan geen extra korting geven, om je prijs psychologisch te verlagen: al vanaf X per dag!

Niet echt, vooral in de schoolvakanties kabn het elke dag zijn. Verder zijn de weekenden wat rustiger, vooral evenementen en discoklusjes.

Link naar reactie
  • 0

 

Als ik een vakantiehuisje boek, is de prijs dynamisch. Duur in gevraagde weekends, goedkoop in matte midweken.

 

Is een dynamische prijsstelling denkbaar, dus variabel met de vraag? Dan negeer je de concurrentie gewoon, maar stem je de prijzen af op gewenste e/o mogeijke niveaus.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 1

Hmm ik ga daar eens induiken. In de wintermaanden is de vraag wel wat minder vooral februari en maart zijn erg rustig, maar weet niet of zo'n actie zal werken, vooral buiten deze periode zal dit niet tot extra klanten zorgen.

 

Maar ik ga eens uitzoeken welke dagen/weken drukker of juist rustiger zijn dan normaal.

 

Edit: Hey dit was mijn 2000ste bericht.

Link naar reactie
  • 0

Laagste prijs garanties geven mij persoonlijk ook geen positief gevoel. En wanneer een klant hier wel gebruik van wil maken, maar op een bepaald punt net niet aan de voorwaarden voldoet (BBC als voorbeeld), dan is de kans een stuk groter dat hij een eventuele volgende keer eerder naar een (iets duurdere) concurrent gaat.

 

Is het niet een mogelijkheid de particuliere markt te bereiken via de zaalverhuur. Personen die een groot feest/bruiloft organiseren hebben hier al stress genoeg van en die willen ook geen risico lopen met dit soort belangrijke zaken. Een aanbeveling vanuit de persoon/bedrijf die hun de feestlocatie verhuurt zal vrij serieus genomen worden, vooral wanneer bij eigen onderzoek blijkt dat jij inderdaad niet duur, maar wel professioneel bent.

 

Als deze personen/bedrijven/zaaltjes te bereiken zijn, kan jij ze mogelijk overhalen jou aan te bevelen. Desnoods in ruil voor een klein percentage, of een kortingsregeling bij eigen gebruik.

 

Edit: Hey dit was mijn 1ste bericht. ;D

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 95 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.