Hallo allemaal. Ik zoek antwoord op de volgende vraag.
Ter inleiding de structuur: werkmaatschappij met daarboven 2 personal holdings beide 50% aandelen.
Beide DGA's in loondienst van de werkmaatschappij zelfde uren verantwoordelijkheden enz enz.
Beide verdienen exact zelfde salaris.
Gestel dat een van de DGA's de voor voorkeur geeft aan een lager salaris en wat meer vergoeding in de sfeer van dividend aan zijn holding. Mag dit fiscaal gezien? zijn er beperkingen?
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Wijnand
Wijnand
Hallo allemaal. Ik zoek antwoord op de volgende vraag.
Ter inleiding de structuur: werkmaatschappij met daarboven 2 personal holdings beide 50% aandelen.
Beide DGA's in loondienst van de werkmaatschappij zelfde uren verantwoordelijkheden enz enz.
Beide verdienen exact zelfde salaris.
Gestel dat een van de DGA's de voor voorkeur geeft aan een lager salaris en wat meer vergoeding in de sfeer van dividend aan zijn holding. Mag dit fiscaal gezien? zijn er beperkingen?
Ik ben benieuwd naar de reacties!
Wijnand
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/35161-ongelijke-vergoeding-2-dgas-mogelijk/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
4 antwoorden op deze vraag