Ooit heb ik eens gehoord dat bepaalde kosten voor inkomstenbelasting niet zakelijk zijn en voor de omzetbelasting wel. Graag wil ik hier meet informatie over.
Praktisch voorbeeld ik ga verhuizen en heb een eenmanszaakje gevestigd. De kosten die ik maak voor het verhuizen (ook privé goederen) zijn naar mijn idee 100% zakelijk omzetbelasting technisch maar ongeveer 1/3 voor de inkomenstenbelasting. Omdat het uiteindelijk ook maar om 1/3 deel gaat. Is mijn stelling juist of sla ik in dit opzicht de plak mis.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
GJPadvies
GJPadvies
Beste lezer,
Ooit heb ik eens gehoord dat bepaalde kosten voor inkomstenbelasting niet zakelijk zijn en voor de omzetbelasting wel. Graag wil ik hier meet informatie over.
Praktisch voorbeeld ik ga verhuizen en heb een eenmanszaakje gevestigd. De kosten die ik maak voor het verhuizen (ook privé goederen) zijn naar mijn idee 100% zakelijk omzetbelasting technisch maar ongeveer 1/3 voor de inkomenstenbelasting. Omdat het uiteindelijk ook maar om 1/3 deel gaat. Is mijn stelling juist of sla ik in dit opzicht de plak mis.
Met vriendelijke groet,
Geoffrey
[titel aangepast - mod]
Interesse kosten reductie / werkdruk verlaging?
Kijk dan eens op www.gjpadvies.nl
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/35189-verschil-definitie-zakelijke-kosten-voor-btw-en-inkomstenbelasting/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
10 antwoorden op deze vraag