Frans Sijtsma Geplaatst: 28 februari 2012 Frans Sijtsma 8,5k 776 Geplaatst: 28 februari 2012 Zijn er nog ondernemers die op schrikkeldag nog speciale acties hebben? In de algemene voorwaarden van Zappos, de bekende schoenen-e-tailer, staat het volgende You can return your purchase for up to 365 days from the purchase date. If you purchase on 2/29 of a Leap Year, then you have until 2/29 the following Leap Year to return those orders. That's four whole years! Woot! zie zappos Palletstellingen, Entresolvoeren en Magazijninrichting - OfficeRepublic Link naar reactie https://www.higherlevel.nl/forums/topic/35772-speciale-acties-op-schrikkeldag/ Delen op andere sites More sharing options...
Roel J Geplaatst: 28 februari 2012 Roel J 7,7k 1516 Geplaatst: 28 februari 2012 leuke actie.. maar ik vind hun standaard 365 dagen return policy ook al redelijk coulant ;D Link naar reactie https://www.higherlevel.nl/forums/topic/35772-speciale-acties-op-schrikkeldag/#findComment-368480 Delen op andere sites More sharing options...
brood Geplaatst: 28 februari 2012 brood 2,5k 83 Geplaatst: 28 februari 2012 Kun je zelfs op versleten schoenen terugkomen :P Link naar reactie https://www.higherlevel.nl/forums/topic/35772-speciale-acties-op-schrikkeldag/#findComment-368481 Delen op andere sites More sharing options...
Ondernemen is een keuze Geplaatst: 12 maart 2012 Ondernemen is een keuze 28 1 Geplaatst: 12 maart 2012 Waarom alleen acties op schrikkeldag? Ik ken juist bedrijven die het hele jaar door speciale acties hebben. Je kunt het beste steeds afwisselen met acties. De ene keer het ene productsoort, andere keer weer iets anders uit het assortiment. Zo hou je het voor de klanten ook boeiend...en zorg je er eigenlijk voor dat ze steeds naar jouw winkel of website gaan om te kijken of er wat interessants tussen zit. Een goed hedendaags vooorbeeld is het vrjj nieuwe bedrijf Groupon die dagelijkse deals heeft. Ik hoor het nu overal om me heen. Het principe is dat de actie of aanbieding maar tijdelijk verkrijbgbaar is en dat zij ook elke dag andere acties hebben. Zo moet je als consument zijnde dus steeds hun website (in hun geval, kan natuurlijk voor een winkel gewoon de folder zijn) goed in de gaten houden waardoor je natuurlijk een goede klantenbinding houdt. De aandacht blijft bestaan. Ik weet niet wat jouw ondernemeing precies inhoud maar wellicht kun je eens proberen met verschillende acties te komen, zodat je klanten houdt die naar jouw website of winkel komen? Met alleen gelegenheids- of seizoensacties red je het tegenwoordig niet meer als kleine onderneming... Veel succes! Link naar reactie https://www.higherlevel.nl/forums/topic/35772-speciale-acties-op-schrikkeldag/#findComment-370512 Delen op andere sites More sharing options...
Romano Sandee Geplaatst: 12 maart 2012 Romano Sandee 2k 151 Geplaatst: 12 maart 2012 Een goed hedendaags vooorbeeld is het vrjj nieuwe bedrijf Groupon die dagelijkse deals heeft. Ik hoor het nu overal om me heen. En de geluiden die je hoort, zijn vanuit de ondernemerskant nou niet zo te spreken over deze firma. Dus goed? Nee, totaal niet. Groupon is de grootste afperser van Nederlands als je het mij vraagt; uiteindelijk houd de ondernemer ongeveer 17% over van de normale prijs... Dat is nu ook niet de bedoeling en is verreweg van "goed". Massagepraktijk Romano Sandee | Stichting Massage Community Link naar reactie https://www.higherlevel.nl/forums/topic/35772-speciale-acties-op-schrikkeldag/#findComment-370513 Delen op andere sites More sharing options...
Ondernemen is een keuze Geplaatst: 12 maart 2012 Ondernemen is een keuze 28 1 Geplaatst: 12 maart 2012 Ik hoor juist andere, positieve geluiden. Vanuit de horeca gezien is men juist blij dat men nu ook doordeweeks veel meer tafelbezetting heeft. Dat zorgt voor aanzienlijk meer omzet. Maar het zou wellicht branche gerelateerd kunnen zijn? Link naar reactie https://www.higherlevel.nl/forums/topic/35772-speciale-acties-op-schrikkeldag/#findComment-370514 Delen op andere sites More sharing options...
Romano Sandee Geplaatst: 12 maart 2012 Romano Sandee 2k 151 Geplaatst: 12 maart 2012 Ik hoor juist andere, positieve geluiden. Vanuit de horeca gezien is men juist blij dat men nu ook doordeweeks veel meer tafelbezetting heeft. Dat zorgt voor aanzienlijk meer omzet. Maar het zou wellicht branche gerelateerd kunnen zijn? Per saldo weet je dat je voor slechts 17% ten opzichte van normaal 100% moet werken... En ook horeca geeft geen positieve geluiden. Dat heeft vaker al het nieuws behaald. In februari kopte nu.nl nog dat Groupon misleidend is naar ondernemers. Daarnaast komt de koopjesjager simpelweg niet terug. Ik schat van alle klanten die via groupbuying komt, gemiddeld 2 tot 5% een tweede keer komt. En Misschien maar een half procent een blijvertje is. Ik vraag me ook af hoe je erbij komt dat het "meer" omzet is... Eerst moet je de 83% inhalen, en dan nog eens meer omzet erbij... Dat lijkt me niet. Als je het slim doet, speel je kiet, maar rijk word je er niet van. Massagepraktijk Romano Sandee | Stichting Massage Community Link naar reactie https://www.higherlevel.nl/forums/topic/35772-speciale-acties-op-schrikkeldag/#findComment-370515 Delen op andere sites More sharing options...
Ondernemen is een keuze Geplaatst: 13 maart 2012 Ondernemen is een keuze 28 1 Geplaatst: 13 maart 2012 Ik ben nog niet zo lang geleden met zo´n Groupon deal naar een restaurant geweest en daar raakten wij in gesprek met de eigenaar. Hij was wel enthousiast, er kwamen meer mensen naar zijn restaurant en waar hij dan flink op verdiende waren de consumpties bijvoorbeeld. Maar wellicht een uitzondering...maar aan de andere kant. Anders was die zaak op een doordeweekse avond veel minder druk bezet, dus die lege plekken waren nu wel deels gevuld. Volgens mij is dat toch altijd beter qua omzet? Of zie ikd at verkeerd. Lege plekken brnegen je sowieso niks op, die kosten je alleen maar geld, toch? Link naar reactie https://www.higherlevel.nl/forums/topic/35772-speciale-acties-op-schrikkeldag/#findComment-370679 Delen op andere sites More sharing options...
djluc Geplaatst: 13 maart 2012 djluc 4,6k 118 Geplaatst: 13 maart 2012 Ik ben nog niet zo lang geleden met zo´n Groupon deal naar een restaurant geweest en daar raakten wij in gesprek met de eigenaar. Hij was wel enthousiast, er kwamen meer mensen naar zijn restaurant en waar hij dan flink op verdiende waren de consumpties bijvoorbeeld. Maar wellicht een uitzondering...maar aan de andere kant. Anders was die zaak op een doordeweekse avond veel minder druk bezet, dus die lege plekken waren nu wel deels gevuld. Volgens mij is dat toch altijd beter qua omzet? Of zie ikd at verkeerd. Lege plekken brnegen je sowieso niks op, die kosten je alleen maar geld, toch? En als je het goed doet komen mensen nog eens terug. Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen. Link naar reactie https://www.higherlevel.nl/forums/topic/35772-speciale-acties-op-schrikkeldag/#findComment-370680 Delen op andere sites More sharing options...
Ondernemen is een keuze Geplaatst: 13 maart 2012 Ondernemen is een keuze 28 1 Geplaatst: 13 maart 2012 Ik denk dat het best een goede manier van marketing is...of zie ik dat verkeerd? Link naar reactie https://www.higherlevel.nl/forums/topic/35772-speciale-acties-op-schrikkeldag/#findComment-370683 Delen op andere sites More sharing options...
MartinDupuis Geplaatst: 14 maart 2012 MartinDupuis Moderator 1,1k 26 Geplaatst: 14 maart 2012 Nee, ik ben het helemaal met Romano eens in deze en ik snap werkelijk veel van die ondernemers niet die hier aan meedoen. Het brengt je eenmalig een heleboel mensen waarvan maar een miniem deel nog eens terug komt. Voor die grote klap aan klanten betaal je geloof ik 50% van je prijs aan Groupon (of vul maar een willekeurige in naam in). Ik kan me voorstellen dat je bij sommige diensten hier profijt van kan hebben, als je bv. een schoonheidssalon hebt en je geeft de eerste uit een serie van 6 behandelingen voor bijna niks weg. Dan heb je grote kans dat je die mensen nog wel kunt overtuigen om ook de restbehandeling te volgen. Maar ik denk echt dat dit een fenomeen is wat een langzame dood sterft. Maar goed, dat is mijn idee. Groet, Martin Link naar reactie https://www.higherlevel.nl/forums/topic/35772-speciale-acties-op-schrikkeldag/#findComment-370788 Delen op andere sites More sharing options...
Romano Sandee Geplaatst: 14 maart 2012 Romano Sandee 2k 151 Geplaatst: 14 maart 2012 En als je het goed doet komen mensen nog eens terug. Dat is niet het geval bij deze klanten. Minimaal 95% van deze klanten komen enkel alleen voor het koopje. Dit zouden nimmer de volle prijs ervoor willen betalen. Ik denk dat het best een goede manier van marketing is...of zie ik dat verkeerd? Het is een leuke manier van marketing, voor de afwisseling en afhankelijk wat je doelstelling is. Ik doe op dit moment uitsluitend acties via SweetDeal en Dagpas, en kan mijzelf wel zien als "ervaringsexpert" op het gebied van groupbuying. Al eerder heb ik nog acties gedaan met; Groupon, Groupdeal, Groupactie en voordeelvinden. Maar alle resultaten blijven dat mensen niet snel terug komen, behalve de acties van dagpas en sweetdeal; daar heb ik de grootste "terugkomratio". Voor mij is het heel eenvoudig waarom ik juist nu wel meedoe: Ik sta namelijk al sinds december jl (en eigenlijk al sinds juni vorig jaar in onzekerheid) op een wachtlijst voor een operatie. Ik heb fysiek inspannend werk en weet op het moment dat ik geopereerd word, ik 2 tot 3 weken niet kan en mag masseren. Daarna moet ik mezelf weer "revalideren" naar de capaciteit van wat ik nu aan kan qua massage. Dat traject zal nog eens een half jaar, minimaal in beslag nemen. Met het gegeven dat je weet dat 95% niet terugkomt, weet je wel dat je aan maximaal 5% eventueel verantwoording hoeft af te leggen, naast je eigen, vaste klanten die volledig op de hoogte zijn. Dus voor mensen, die tijdelijk toch inkomsten willen (en in mijn vak niet te hoge kosten hebt, omdat ik het aan huis doe), is een groupbuying actie ideaal. Wil je het gebruiken als vervanging van je reguliere marketing, dan kun je 2 dingen doen: - Je prijzen verdubbelen - Alvast je faillisement gaan aanvragen, want daar ga je te veel verlies op maken. Massagepraktijk Romano Sandee | Stichting Massage Community Link naar reactie https://www.higherlevel.nl/forums/topic/35772-speciale-acties-op-schrikkeldag/#findComment-370793 Delen op andere sites More sharing options...
Romano Sandee Geplaatst: 14 maart 2012 Romano Sandee 2k 151 Geplaatst: 14 maart 2012 Voor die grote klap aan klanten betaal je geloof ik 50% van je prijs aan Groupon (of vul maar een willekeurige in naam in). Overigens is het niet overal 50%. Zie ook mijn topic over groupbuying sites. Massagepraktijk Romano Sandee | Stichting Massage Community Link naar reactie https://www.higherlevel.nl/forums/topic/35772-speciale-acties-op-schrikkeldag/#findComment-370794 Delen op andere sites More sharing options...
Ondernemen is een keuze Geplaatst: 14 maart 2012 Ondernemen is een keuze 28 1 Geplaatst: 14 maart 2012 Ja bedankt! Ik doe inmiddels mee aan de discussie...ik ben erg benieuwd naar de reacties en ervaringen. Link naar reactie https://www.higherlevel.nl/forums/topic/35772-speciale-acties-op-schrikkeldag/#findComment-370800 Delen op andere sites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuw accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen