Jump to content

Ondernemen is een keuze

Junior
  • Content Count

    28
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

-1

Personal info

  • You are:
    student
  • Gender
    Female
  • How did you find us:
    zoekmachine

Register

  • What age group do you belong to?
    25-30
  • You are primarily interested in:
    ondernemen algemeen
  1. Ja bedankt! Ik doe inmiddels mee aan de discussie...ik ben erg benieuwd naar de reacties en ervaringen.
  2. Ik heb toevallig overwogen om via de webwinkel Groupon een deal te sluiten, aangezien ikzelf tot nu toe alleen maar positieve ervaring heb als klant zijnde. Ik ben wel benieuwd naar de andere verhalen. Zijn er nog meer mensen die uit eigen ervaring kunnen spreken of het hen ten goede is gekomen? Ik heb al een aantal reacties gelezen maar ben benieuwd naar recente verhalen. Alvast bedankt!
  3. Ik denk dat het best een goede manier van marketing is...of zie ik dat verkeerd?
  4. Ik ben nog niet zo lang geleden met zo´n Groupon deal naar een restaurant geweest en daar raakten wij in gesprek met de eigenaar. Hij was wel enthousiast, er kwamen meer mensen naar zijn restaurant en waar hij dan flink op verdiende waren de consumpties bijvoorbeeld. Maar wellicht een uitzondering...maar aan de andere kant. Anders was die zaak op een doordeweekse avond veel minder druk bezet, dus die lege plekken waren nu wel deels gevuld. Volgens mij is dat toch altijd beter qua omzet? Of zie ikd at verkeerd. Lege plekken brnegen je sowieso niks op, die kosten je alleen maar geld, toch?
  5. Ik hoor juist andere, positieve geluiden. Vanuit de horeca gezien is men juist blij dat men nu ook doordeweeks veel meer tafelbezetting heeft. Dat zorgt voor aanzienlijk meer omzet. Maar het zou wellicht branche gerelateerd kunnen zijn?
  6. Waarom alleen acties op schrikkeldag? Ik ken juist bedrijven die het hele jaar door speciale acties hebben. Je kunt het beste steeds afwisselen met acties. De ene keer het ene productsoort, andere keer weer iets anders uit het assortiment. Zo hou je het voor de klanten ook boeiend...en zorg je er eigenlijk voor dat ze steeds naar jouw winkel of website gaan om te kijken of er wat interessants tussen zit. Een goed hedendaags vooorbeeld is het vrjj nieuwe bedrijf Groupon die dagelijkse deals heeft. Ik hoor het nu overal om me heen. Het principe is dat de actie of aanbieding maar tijdelijk verkrijbgbaar is en dat zij ook elke dag andere acties hebben. Zo moet je als consument zijnde dus steeds hun website (in hun geval, kan natuurlijk voor een winkel gewoon de folder zijn) goed in de gaten houden waardoor je natuurlijk een goede klantenbinding houdt. De aandacht blijft bestaan. Ik weet niet wat jouw ondernemeing precies inhoud maar wellicht kun je eens proberen met verschillende acties te komen, zodat je klanten houdt die naar jouw website of winkel komen? Met alleen gelegenheids- of seizoensacties red je het tegenwoordig niet meer als kleine onderneming... Veel succes!
  7. Ja, inderdaad. Het is aan haar de keuze om iets met jouw adviezen te doen. Ben wel benieuwd hoe het afgelopen is. Hopelijk meld ze zich hier nog even...
  8. En, weet je al iets meer? Gaat ze de zaak verkopen of gaat ze het nog proberen voort te zetten met doorvoering van nieuwe verbeterplannen...?
  9. Klopt helemaal! Goed dat je dit er nog even bij vermeldt!
  10. Hahaha! Ik ga gewoon trouwen met een rijke olie sheik, probleem opgelost ;)!
  11. Waarom niet gewoon een boekhouder dat laten invullen?! Het kost een beetje maar dat scheelt in elk geval tijd en vaak ook geld ! Vaak vergis je je en loop je geld mis of betaal te teveel dan nodig is. Een kennis van mij attendeerde mij op een goedkope aanbieding voor opgave van inkomstenbelasting die hij had gezien. Deze geldt welliswaar voor particulieren maar waarschijnlijk kun je wel voor een leuk bedrag door hen alles laten invullen, ook als bedrijf zijnde.
  12. Tsja, dat was wel te verwachten. Hoewel het 2012 is, blijft de traditionele rolverdeling in het gezin toch nog sterk bestaan. Gezin gaat voor, had dus ook niks anders verwacht.
  13. Hez is belangrijk dat je niet alleen unieke items verkoopt maar juist ook basis dingen verkoopt die in de smaak vallen bij het grotere publiek, zodat je ook toevallige winkelende passanten kunt verleiden tot een aankoop. En vaak zit het ook in de bijverkopen of accessoiresen die vaak veel bijdragen tot de omzet. En heb je al nagedacht over promotie? Hoe zorg jij voor naamsbekendheid?
  14. Ja, daar heb je inderdaad gelijk in. Het vergt wel expertise op dat gebied. Dat wordt wel een dure grap denk ik...juridische hulp is vaak erg duur.
  15. Ow, echt? Je zou toch wel verwachten dat KvK toch wel meer inhouderlijke informatie zou moeten kunnen verschaffen hierover. Slechte juridische afdeling...
EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept