• 0

Elektrotechnisch installatiebedrijf zonder diploma

Hallo allemaal

Het liefst zou ik een elektrotechnisch installatiebedrijf beginnen maar daar ontbreekt mij het installateursdiploma wat je nodig hebt bij de inschrijving bij de kvk

Wie weet of hier nog andere mogelijkheden toe te passen zijn.

bvd

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

16 antwoorden op deze vraag

  • 0

op het bedrijvenloket valt te lezen:

 

In bepaalde gevallen is het mogelijk om op basis van ervaring een diploma vervangend bewijsstuk aan te vragen. Als deze verklaring wordt verleend, kunt u er een vestigingsvergunning mee aanvragen.

 

blijkbaar zijn er dus uitzonderingen mogelijk en ik zou zeggen neem contact op met de kamer van koophandel die kunnen je vast verder helpen.

Link naar reactie
  • 0

Wil je eigenlijk zelf die werkzaamheden gaan verrichten, of dit door personeel laten doen?

 

Ik kan me zo voorstellen dat het mogelijk is een dergelijk bedrijf te bezitten zonder zelf de papieren voor de werkzaamheden te hebben, mits je deze alleen door gediplomeerde werknemers laat uitvoeren.

 

Dat er diploma-eisen aan dit vak zijn lijkt me vrij logisch gezien de veiligheidsrisico's die bij slecht werk komen kijken.

Link naar reactie
  • 0

Het word en eenmansbedrijf, de doelstelling blijft ook al is deze nu op papier niet te verwezenlijken,ik zal een constructie moeten toepassen om toch de beoogde doelstelling te kunnen verwezenlijken

bv en persoon met de vereiste papieren voor dat deel van het projekt

wat vereist is inhuren.

Waarschijnlijk is dat de enige optie

Link naar reactie
  • 0

 

Je kunt met een eenmanszaak ook werken met een gevolmachtigde.

Deze wordt bij je inschrijving in het HR bijgeschreven en de graad van de volmacht wordt ook hierbij aangegeven. Wellicht dat dit een optie is voor je. Dit kun je verder navragen bij de Kvk.

 

Succes

www.camelot-legal.nl

Link naar reactie
  • 0

Hier is een simpele oplossing voor.

Je bent dan officieel een klussenbedrijf.

Deze mogen in elektrotechnische installaties prutsen.

Pas als het fout gaat wordt er gekeken of je over voldoende papieren danwel ervaring beschikt om het werk te kunnen verrichten.

 

De elektrotechniek is een vakgebied waar men absoluut geilt op papiertjes, diploma's e.d..

En waar gaat het eigenlijk over, kleurtjes herkennen en goed aansluiten !

Toch is een stukje basis bagage en ervaring wel van belang.

 

Merkava

Link naar reactie
  • 0

Hier is een simpele oplossing voor.

Je bent dan officieel een klussenbedrijf.

Deze mogen in elektrotechnische installaties prutsen.

Pas als het fout gaat wordt er gekeken of je over voldoende papieren danwel ervaring beschikt om het werk te kunnen verrichten.

 

Maar, wat ALS het nou eens foutgaat? Stel dat er door een defect een kapitale villa affakkelt - lijkt me een gigantisch risico qua aansprakelijkheid.

 

Ik wil niet doemdenken hoor, maar ik kan me wel een scenario voorstellen waarbij het goed mis kan gaan. Fouten worden overal gemaakt, ook door gediplomeerde installateurs - maar die zullen minder snel de schuld krijgen en/of zich gemakkelijker tegen aansprakelijkheid kunnen verzekeren.

 

Link naar reactie
  • 0

Ja voor elke reactie is wel iets te zeggen in de praktijk is het zo dat een directeur die bv nog nooit een lamp aangesloten heeft wel in aanmerking zou komen voor de vereiste papieren en voor iemand die 25 jaar praktijkervaring heeft is dat niet mogelijk er word niet gevraagd of je installatie`s aan kunt sluiten maar of je enkele jaren in de elektra leiding hebt gegeven met alles wat daarbij hoort.

Ik ben er voor mijzelf wel uit, veiligheid boven alles en als je weet waar je mee bezig bent is dat ook geen probleem maar ondernemen is risico nemen en omdat ik vind dat de beoordeling voor de vereiste papieren niet klopt neem ik dat risico

 

Link naar reactie
  • 0

Hier is een simpele oplossing voor.

Je bent dan officieel een klussenbedrijf.

Deze mogen in elektrotechnische installaties prutsen.

Pas als het fout gaat wordt er gekeken of je over voldoende papieren danwel ervaring beschikt om het werk te kunnen verrichten.

 

Tot zover lijkt dit een aardige redenering, echter wanneer het een keer echt fout gaat kun je wel degelijk in de problemen komen. Wanneer blijkt dat de elektrische installatie (na het prutsen) niet gekeurd is door een erkend installateur noch vodoet aan NEN 1010, dan blijft de prutser toch aansprakelijk maar de verzekeraar geeft op dat moment de pijp aan maarten! De opmerkingen van Benm m.b.t. de aansprakelijkheid zijn dan ook zeer terecht, pas hiervoor op!

 

De elektrotechniek is een vakgebied waar men absoluut geilt op papiertjes, diploma's e.d..

En waar gaat het eigenlijk over, kleurtjes herkennen en goed aansluiten !

Toch is een stukje basis bagage en ervaring wel van belang.

 

Zo lichtzinnig denk ik er allerminst over. Bij elektrotechniek komt er naar mijn mening meer om de hoek kijken als alleen het herkennen van kleurtjes en het doorlussen daarvan. Vakbekwaamheid al dan niet d.m.v. opleidingen danwel ervaring blijft van cruciaal belang. Niet voor niets dat er zware eisen worden gesteld aan deze vakbekwaamheid, de gevolgen van het verkeerd aansluiten, overbelasting en dergelijke kunnen immers desastreus zijn.

www.camelot-legal.nl

Link naar reactie
  • 0

Ja voor mij is ondernemersrisico niet alleen het financiële ook wettelijk en de beslissing hoe iets te maken kunnen beslissingen zijn met een risico wat je dan neemt dat geld voor grote en zeker voor veel kleine zaken.

Het moet wel duidelijk zijn dat ik alleen goed werk probeer af te leveren en met de vereiste veiligheidsmaatregelen.

Prutsen is dus niet aan de orde.

De NEN 1010 is de leidraad voor ons werk.

Alles wordt wanneer nodig gekeurd.

Ook ik heb een bedrijfsaansprakelijkheid verzekering.

Lichtzinnigheid is een gevaarlijk woord in de elektrotechniek ik sluit mij daarom ook 100% aan bij het laatste bericht

In de elektrotechniek worden veel fouten gemaakt 99% van die fouten worden tijdens de installatie ondekt en hersteld

Link naar reactie
  • 0

Oh dus jullie denken dat al die klus bedrijven niet verzekerd zijn ?

 

Het begrip elektrotechnisch installatie bedrijf omvat een vrij breed gebied.

Een kleine aanpassingen huisinstallatie is heel wat anders dan industrieleinstallatie techniek.

Ik ga er in dit geval ook vanuit dat we het over de kleine installaties hebben.

Wil je in het grote werk dan kun je niet zonder kennis.

 

Overigens kun je natuurlijk ook kennis inkopen in de vorm van personeel.

Denk bijvoorbeeld maar niet dat de CEO van GTI of zo, zijn diploma sterkstroommonteur heeft ;D

 

Merkava

Link naar reactie
  • 0

Gewoon als klussenbedrijf inschrijven bij KVK en

bij een offerte rekening houden met een uur extra werk. De keuring laten uitvoeren door een erkend elektrotechnisch installatiebedrijf. Het werk ook zo bij de waterleidingen. iedereen kan en mag leggen alleen voor ingebruikname moet de installatie gekeurd worden door een erkend bedrijf. Deze geeft dan een go of no go af voor de installatie.

probleem opgelost.

De wc spoelen met duur drinkwater is dit verspilling?

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 162 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.